رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537077

بمب‌گذاری در انتخابات محلی ایالت آیووا در آمریکا

ساعت24- با کشف یک بمب لوله‌ای در انتخابات محلی ایالت آیووا در آمریکا، نیروهای خنثی‌سازی بمب به محل اعزام شده و تهدید را مرتفع کردند.

پلیس منطقه «آرکِنی» ایالت آیووا در آمریکا اعلام کرد بمبی که در مجاورت محل برگزاری انتخابات محلی یافت شده بود خنثی کرده است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، شهرداری آرکنی روز سه‌شنبه (به وقت محلی) اعلام کرد پس از مشاهده یک بسته مشکوک، مأموران به محل اعزام شده و متوجه وجود یک بمب‌ لوله‌ای در آن شدند و مسئولان برگزاری انتخابات محلی انجمن مدارس، محل رأی‌گیری را تخلیه کردند. گروه خنثی‌سازی بمب پس از اعزام به این محل، آن را خنثی کردند.

با این حال پلیس محلی اعلام کرده، سرنخی از عامل این‌ بمب‌گذاری کشف نشده است و گزارشی از وجود دستگاه انفجاری دیگری در این محل به دست نرسیده است.

نماینده ایالت آیووا در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای نوشت: «چنین تهدیدی علیه انتخابات ما غیر قابل پذیرش است و کسانی که مسئول آن بودند باید به‌خاطر این اقدام‌ خشونت‌آمیز علیه دموکراسی و شهروندانمان پاسخگو باشند».

دو ماه قبل سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا درخصوص «تشدید فضای تهدید در سرتاسر ایالات متحده» هشدار داده بود.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

همین روز، دو بمب در مجاورت ساختمان هردو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در واشنگتن دی‌سی کشف شد. سرپرست دادستانی واشنگتن در این رابطه گفت که در جریان تظاهرات طرفداران ترامپ در برابر کنگره، بمب‌های لوله‌ای در نزدیک دفتر حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در واشنگتن کار گذاشته شده بود. بر اساس گفته این مقام آمریکایی، ‌بمب‌های کار گذاشته شده چاشنی‌های انفجاری و تایمر داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها