رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537486

پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری، یا نایب رئیسی مجلس؟

ساعت 24-مسعود پزشکیان از نمایندگان باسابقه مجلس محسوب می‌شود که در دولت سیدمحمد خاتمی هم سابقه وزارت دارد. او که از معدود اصلاح‌طلبان مجلس اصولگرای نهم بود، در مجلس دهم نیز با پرچم اصلاح‌طلبان وارد پارلمان شد و ازجمله افرادی بود که در ابتدای شروع به کار مجلس تاکید می‌کرد که باید در نحوه اداره مجلس تغییراتی رخ دهد.

با شروع به کار مجلس دهم به عنوان عضوی از فراکسیون امید و با حمایت این فراکسیون به نایب رییسی نخست مجلس رسید. تا همین ماه‌های اخیر پزشکیان با اینکه همچنان عضوی از پارلمان است و یکی از اعضای مجلس پرهیاهوی یازدهم اما سعی کرده از تنش‌های گاه و بی‌گاه مجلس یازدهم دور بماند.

او حالا گزینه اصلی فراکسیون اقلیت برای نایب‌رییس مجلس است؛ فراکسیونی که البته حالا زمزمه‌هایی از عضویت حدود یکصد نماینده میانه‌رو کنار معدود اصلاح‌طلبان دوره دهم به گوش می‌رسد و در حالی نام «مستقلین ولایی» بر خود گذاشته که در قیاس با فراکسیون اکثریت، دست‌کم معتدل و میانه‌رو به حساب می‌آید.

پزشکیان اما اگرچه پشت پرده همکاری‌های تشکیلاتی خود را با میانه‌روهای دوره یازدهم آغاز کرده اما بیرون مجلس خبری از همکاری و همراهی تشکیلاتی او به ‌خصوص با «جبهه اصلاحات ایران» نیست. شاید به این دلیل که قصد دارد فعلا به‌ دور از تحرکات انتخاباتی و جدا از اصلاح‌طلبان فعالیت کند و به قول مطهری مستقل بماند؛ هر چند اصلاح‌طلبان می‌گویند احتمالا از کاندیداهایی که به صورت فردی یا مستقل گام ‌برمی‌دارند، حمایت نمی‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها