رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537542

آقای محسن رضایی! قربان برم خدا را یک بام و دو هوا /برخی برای رسیدن به قدرت حاضر هستند به پابوس آمریکا بروند

ساعت 24- یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری ضرورت ندارد از منافع ملی خرج کنیم و رفتارهای خارج از شان دیوانی انجام دهیم.

خبر
جهانبخش خانجانی، در واکنش به اظهارات اخیر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر امادگی ایران برای بازگشت به میز مذاکره با آمریکا، عنوان کرد: متاسفانه شرایط کشور به گونه‌ای شده که افراد مسئولیت رفتارشان را بر عهده نمی‌گیرند و در قبال صحبت‌هایی که بر زبان می‌آوردند پاسخگو نیستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: زمان حضرت امام(ره) هنگامی که یکی از وزرا و یا تعدادی از نمایندگان مجلس در حوزه سیاست خارجی مطالبی را بیان می‌کردند، ایشان آن‌ها را توبیخ کرده و می‌گفتند این حوزه امنیتی کشور است و تنها مرجعی که باید اظهار کند وزارت خارجه است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز همه به خودشان اجازه می‌دهند درباره مسائل کشور مخصوصا حوزه سیاست خارجی اظهار نظر کنند. البته این‌گونه رفتارها را ما در جناح اصولگرا بیشتر مشاهده می‌کنیم که نماینده مجلس، رئیس کمیسیون و در حال حاضر هم جناب آقای رضایی فراتر از وظایف قانونی خودشان اظهار نظر می‌کنند.

وی با بیان این‌که اگر بنا بر مذاکره باشد، وزرات خارجه با سیاست مقام معظم رهبری و با هماهنگی ریاست جمهوری انجام می‌دهد، گفت: رفتارهایی که امروز به شخصه مشاهده می‌کنم مرا یاد شعر «قربان برم خدا را یک بام و دو هوا» می‌اندازد. بله واقعیت این است که این اظهار نظرها شاید برآیندش حرف نیکویی باشد و بُرداری ترسیم می‌کند که ما برای حفظ منافع ملی مذاکره کنیم اما چرا یکسال آینده؟چرا امروز نه؟ اگر بنای بر مذاکره است ما باید در شرایطی که در قدرت هستیم و طرف مقابل هم احساس نیاز و درخواست این کار را دارد انجام دهیم نه این‌که سیگنال بدهیم برای سال بعد.

خانجانی ادامه داد: صحبت‌های آقای رضایی من را یاد ملاقات یک فردی در سال ۷۵ با «نیک براون» می‌اندازد که گفته بود اگر ما رأی بیاوریم با شما روابط‌مان را حسنه می‌کنیم؛ حرف‌های امروز دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم شبیه همان رفتار است.

وی تاکید کرد: آقای رضایی اگر قائل به مذاکره هستند، نباید تصمیم گیری درباره موضوعات «FATF» و «CFT» را به درازا بکشاند و در مجمع تشخیص مصلحت نظام هرچه زودتر بررسی این دو را در دستور کار قرار دهند تا مشکلات و مضایق اقتصادی که برای دولت و ملت و مشکلات معیشتی ایجاد کرده است رفع کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که متاسفانه اصولگرایان در گفتار و رفتار خودشان صادق نیستند؛ عنوان کرد: برخی اصولگرایان برای رسیدن به قدرت حاضر هستند به پابوس آمریکا بروند در حالی که ما (اصلاح‌طلبان) اعتقاد داریم با حفظ عزت، مصلحت و حکمت و طبق نظر مقام معظم رهبری باید با کشورهای مختلف گفت و گو و برخورد کنیم و باید برای حفظ منافع ملی از موضع اقتدار پای میز مذاکره بنشینیم.

وی ادامه داد: اتفاقا ما هم موافق مذاکره هستیم اما چرا هنگامی دولت صحبت از مذاکره می‌کند رگ گردن این دوستان برافروخته می‌شود اما وقتی خودشان این اظهارات را انجام می‌دهند نه از مجلس و نه از افراد وابسته به این جناح اصولگرای ضد تجدد صدایی در نمی‌آید؟ معتقدم این جریان منافع را فقط در راستای اهداف خودشان تعریف می‌کنند و هرجا اهداف‌شان تامین شود منافع ملی را به همان شکل تفسیر می‌کنند و کرانه‌های تفسیری آنان مانند سیاست ورزی‌شان است.

خانجانی ادامه داد: نگاه کنید این جریان در برخورد با مفاسدی مانند املاک نجومی و اختلاس‌های بزرگی که عمدتا در جریان اصولگرا و طرفدارانش صورت گرفته چگونه برخورد می‌کنند. مجلس واکنش مناسبی ندارد و چشم خودشان را می بندند و متاسفانه باید بگویم برخوردی دوگانه دارند.

وی تاکید کرد: آقای محسن رضایی در چارچوب مقررات و قوانین کشور صحبت کند و فراتر از قوانین و چارچوب وزارت خارجه اظهار نظری نداشته باشند تا دشمنان و جریان خارج از کشور فکر نکند در داخل انشقاق وجود دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری ضرورت ندارد از منافع ملی خرج کنیم و رفتارهای خارج از شأن دیوانی انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آقای رضایی هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری کاندید می‌شود اما رأی نمی‌آورد؛ آیا این بار هم مانند گذشته خواهد بود، گفت: آقای رضایی به خوبی می‌داند که جایگاه رأیی که دارد چیست، معتقدم بیشتر برای تنوع در فضای کاری‌اش وارد عرصه انتخابات می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: محسن رضایی معمولا یک تا زیر یک درصد آرا را جذب می‌کند؛ شاید منافع اقتصادی در این کارها وجود داشته باشه که بعضی‌ها ایشان را به سمت انتخابات سوق می‌دهند. اگر نه در چند دوره‌ای که ایشان کاندید انتخابات شدند حداقل آرا را هم کسب نکردند و در جریان اصولگرایی بعید می‌دانم جز کاندیدای رده اول تا سوم باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها