رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 537880

امیرحسین اصلانیان

فردین نیستم، به طلبم هم نیاز داشتم اما بخشیدم

ساعت 24-این روزها بحث طلب بازیکنان سابق باشگاه پرسپولیس از این تیم بسیار داغ است. در این میان فضایی به وجود آمده که هواداران تصور می‌کنند بازیکنی که مطالباتش را پیگیری می‌کند و دست به شکایت می‌زند در حال خیانت به باشگاه است.

همزمان برخی از ستاره‌های سابق پرسپولیس نظیر امیرحسین اصلانیان تصمیم گرفتند طلب‌شان را به باشگاه ببخشند. این کار نظرات متفاوتی را برانگیخت. برخی گفتند که مدیران باشگاه‌ها با این جور بخشش‌ها پررو می‌شوند و برخی دیگر نیز مدعی شدند مرام این بازیکنان باعث تقابل هواداران و بازیکنانی خواهد شد که می‌خواهند پول‌شان را بگیرند. برخی نیز با طعنه اعلام کردند این افراد چون مطمئن هستند به پول‌شان نمی‌رسند، می‌گویند بخشیدیم. برای بررسی همه این ادعاها با خود امیرحسین اصلانیان به گفت‌وگو نشستیم.

برخی می‌گویند چون شما مطمئن بودید به پول‌تان نمی‌رسید، آن را بخشدید.

این‌طور نیست. چند سال پیش که مادرم را از دست دادم رفتم برای کارهای انحصار وراثت. آنجا به من گفتند مشکل مالیاتی داری و برای انجام کارهای انحصار وراثت اول باید مشکل مالیاتی‌ات را برطرف کنی، چون در باشگاه کسی پاسخگو نبود، رفتیم حسابرسی سازمان تربیت ‌بدنی. آنجا برگه‌ای به ما تحویل دادند که در آن نوشته بود شما فلان‌قدر دریافتی داشتید از باشگاه. آنجا ما هر چه تلاش کردیم که ثابت کنیم این مقدار پول نگرفته‌ایم، فایده‌ای نداشت. درنهایت من مجبور شدم برای حل شدن مشکل انحصار وراثتم بابت پولی که نگرفته بودم، مالیات بدهم. آن زمان با دلار ۳ هزار تومان مبلغ سنگینی بود. این خیلی به ما فشار آورد. چون یک وقت است که آدم پولی می‌گیرد و مالیات می‌دهد، می‌شود مالیات بر درآمد. اما من پولی نگرفته بودم و بعد هم مجبور شدم در آن وضعیت فشار روحی روانی مالیات پول نگرفته را هم بدهم. همان موقع به وکیلم گفتم بحث طلب من از باشگاه را پیگیری کند. حدودا این داستان ۵ سال طول کشید تا به این نقطه رسیدیم که ثابت شد طلب ما پرداخت نشده بود. وکیلم طبق تعرفه‌های بانک مرکزی طلب قبلی را به روز کرد که البته اگر با دلار امروز حساب می‌شد، می‌شد یک میلیارد و 600 میلیون تومان ولی به هر حال مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان تایید شد. این سند با مهر و امضا در دستم است. با این حال به خاطر اینکه شفاها یک ‌بار اعلام کردم به خاطر آرامش پرسپولیس این پول را بخشیدم الان که تماس گرفتند که پرسپولیس محکوم شده به پرداخت تمام بدهی‌هایش، من زیر حرفم نزدم و گفتم با در دست داشتن سند با وجود هزینه برای وکیل و دادن مالیات پول نگرفته، چون یک ‌بار مثل مرد حرف زده بودم، طلبم را بخشیدم. درحالی که خودتان می‌دانید الان سفره مردم کوچک شده،کرونا هست، بیکاری هست، من خودم واقعا به این پول نیاز دارم. از ته قلبم می‌گویم این پول واقعا دردی از زندگی مرا دوا می‌کرد. فقط می‌خواهم بگویم اگر یک زمانی هواداران پرسپولیس بابت حمایت من از تیم ملی مقداری تندی کردند حالا بدانند که حمایت من از پرسپولیس عملی است نه به حرف. این کار را بابت تمام آن عشقی که به پرسپولیس داشتم، انجام دادم. بابت آن ۵ سالی که در پرسپولیس بودم. قهرمانی‌ای که در لیگ آوردیم. برنزی که در آسیا گرفتیم. این را من تقدیم می‌کنم به همه هواداران.

یکی از انتقاداتی که به شما وارد می‌شود این است که می‌گویند با این بخشش‌ها مدیران بد عادت می‌شوند.

من از همه مدیران پرداخت مطالباتم را درخواست کردم. من با مهندس عابدینی قرارداد بستم، بعد از ایشان آقای پروین آمد. بعد آقای غمخوار آمد. هر کدام می‌آمدند هم قرارداد جدید می‌بستند. بعد نوبت به خدابیامرز خطیب رسید. بعد آقای انصاری‌فرد آمد. تا این زمان من خودم در باشگاه بودم. بعد آقای مصطفوی آمد که می‌گفت من حق امضای امور مالی را ندارم. درنهایت بعد از آقای مصطفوی دیگر مراجعه نکردم تا زمان آقای طاهری. وقتی به این مدیران مراجعه می‌کردم آنها که با من قرارداد بسته بودند، قول می‌دادند و انجام نمی‌شد. بقیه می‌گفتند مگر با ما قرارداد بسته‌ای؟ بحث به اینجا می‌رسید که مگر بازیکن با شخص قرارداد می‌بندد؟ این را گفتم تا به همان‌ جایی که در سوال قبلی گفتم، برسم. جایی که مادرم فوت شد و آن داستان‌های مالیات پیش آمد. من موقعی گفتم طلبم را می‌بخشم که سند قطعی دریافت کردم. یعنی رفتم و مطالباتم را پیگیری کردم. حالا هم نمی‌خواهم بگویم فردین هستم ولی چون یک بار شفاها اعلام کرده بودم فقط خواستم سر حرفم ایستاده باشم. الان سفره مردم کوچک شده و منم جزو همین مردم هستم. با تمام مستنداتی که دارم،گفتم طلبم را می‌بخشم و زنگ زدم به آقای شکوری و گفتم هر جا لازم است بگویید، امضا کنم.

هواداران خیلی به بازیکنانی که پیگیر مطالبات‌شان هستند، حمله می‌کنند و از شما و سایر بازیکنانی که طلبشان را بخشیده‌اند مثال می‌زنند.

بازیکنان حق مسلم‌شان را پیگیری می‌کنند. من هم به هیچ عنوان نمی‌خواهم الگوی کسی باشم و تمام گلایه‌هایم را گفتم. من بابت پول نگرفته مالیات دادم. من زحمت کشیدم برای تیم و نه تنها پول نگرفتم بلکه جریمه هم دادم. هواداران پرسپولیس واقعا مشتی و خونگرم هستند. ولی من یک گلایه ازشان دارم. یک زمانی من از تیم ملی حمایت کردم چون این روزها را می‌دیدم. شاید خیلی از این دوستان هیچ کدام این روزها را نمی‌دیدند که تیم ملی در صعود از گروهی که بحرین و عراق و کامبوج در آن حضور دارند به مشکل بخورد. من وقتی می‌گفتم کی‌روش را نگه دارید یک‌سری مخالفت کردند. من می‌گفتم شما چیزی در دست دارید که تا آخر عمر دیگر تکرار نمی‌شود. ما از کی‌روش رسیدیم به ویلموتس و اسکوچیچ. اتفاقا همین اواخر بحثش دوباره مطرح شد. باشگاه پرسپولیس برای بخش مجازی و با توجه به آن اتفاقی که برای مرحوم انصاریان و میناوند رخ داد، استودیوی قبلی را عوض کرده و در برج میلاد یک استودیوی جدید افتتاح کرد. برای افتتاحیه قبل از بازی پرسپولیس و صنعت نفت مرا دعوت کردند. درآن بخش زنده به آقای مایلی‌کهن هم گفتم استاد بزرگ! شما زمان جام جهانی 2018 می‌گفتی تیم اگر دست تدارکات هم می‌بود، می‌رفتیم جام جهانی. حالا با ویلموتس و اسکوچیچ که تدارکات هم نیستند وضعیت به این شکل درآمده. ایشان باید بیاید پاسخ بدهد که حرفشان کارشناسی بوده یا عناد با سرمربی تیم ملی؟ خلاصه هواداران در آن زمان بابت چیزی که من در مورد تیم ملی می‌گفتم و می‌خواستم حمایت انجام شود، بابت مشکلات شخصی کی‌روش و برانکو که ربطی به مسائل فنی نداشت، اهانت‌های زیادی به من کردند. اما من الان ثابت کردم که هوادار پرسپولیس چه کسی است. اگر خیلی‌ها به شکل غیرعملی ادعای هواداری دارند من عملی نشان دادم.

یکی از بازیکنانی که حسابی سیبل هواداران شده سوشا مکانی است. برخی می‌گویند اظهارات مکانی خیلی تنش‌زاست و هواداران را عصبانی می‌کند.

ایشان از دوستان بسیار خوبم هستند. اتفاقا با ایشان در تماس هستم و ایشان گفت من دو سال و نیم پیش از طریق فیفا اقدام کردم. رای آن پرونده الان صادر شده و مصادف شده با این اتفاقات اخیر. این نبوده که الان بخواهد عمدا این کار را بکند. هوادار شاید نداند و تصور کند مکانی الان که پرسپولیس نیاز دارد بازیکن بگیرد، اقدام کرده برای حق و حقوقش. او مثل من که 5 سال برای این رسیدن به سند اصلی تلاش کردم، دو سال و نیم درگیر این موضوع بوده. من چون یک ‌بار شفاها گفته بودم بخشیدم ولی این دلیل نمی‌شود که بقیه بخواهند ببخشند. هر کس بابت هرکاری که می‌کند، دستمزدش را می‌خواهد. آیا یک نقاش مرامی می‌رود خانه‌ای را رنگ کند؟ شما به عنوان خبرنگار حاضری مرامی کار کنی؟ از هواداران خواهش می‌کنم بابت پیگیری مطالبات از بازیکنان خرده نگیرند. هیچ‌وقت هم مرا الگویی برای این داستان قرار ندهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها