رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537910

روسیه:امریکا سیگنال مذاکره به ایران میفرستد/پایان فشارحداکثری فرارسیده

ساعت 24- نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در پیامی توییتری از تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران استقبال و بر اهمیت احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: آمریکا سیگنال هایی مبنی بر آمادگی برای مذاکره در راستای احیای برجام می فرستد. این مورد استقبال است. زمان آن رسیده است که به سیاست بیهوده فشار حداکثری علیه ایران پایان داده شده و از فعال بودن بودن عادی توافق هسته‌ای که مهم ترین بخش مقررات عدم اشاعه تسلیحاتی است، اطمینان حاصل شود.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که دولت جدید آمریکا گفته است در صورت بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات هسته‌ای، به این توافق که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، باز می گرد و مایل به مذاکره با ایران در چارجوب گروه ١+۵ و به میزبانی اتحادیه اروپا درباره روند احیای برجام است.
اظهارات دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره بازگشت ایران به تعهداتش در حالی مطرح می شود که به گفته مقامات کشورمان، ایران فقط طبق اقدامات چاره جویانه مقرر در متن توافق هسته ای، برخی تعهدات داوطلبانه اش را در واکنش به بدعهدی طرف های توافق در عمل به تعهداتشان کاهش داده است.

پیش از این سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره تصمیم ایران برای عدم مشارکت در مذاکراتی در چارچوب گروه ١+۵، به میزبانی اتحادیه اروپا اعلام کرد: با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ‌کننده اروپایی برجام مناسب نمی‌داند.

خطیب زاده در یک موضع‌گیری مطبوعاتی با اعلام مطلب فوق، تاکید کرد: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام ننموده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها