رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 538974

خواص گانودرما | فواید گانودرما برای ریزش مو و افسردگی

ساعت 24-گانودرما یکی از گیاهان تا حدی ناشناخته برای ما ایرانیان است بدیهی است که خواص آن برای ما پوشیده باشد در این مطلب هر آنچه می خواهید در خصوص خواص اعجاب آور گانودرما بدانید برای شما گردآوری نمودیم

گانودرما  سلامت قلب را ارتقا می بخشد
html>

قارچ گانودرما برای چیست؟

قارچ گانودرما چیست؟
قارچ گانودرما

این قارچ سنتی بیش از سه هزار سال است که در طب سنتی شرق ، یعنی در ژاپن ، چین ، مالزی و غیره استفاده می شود. قارچ گانودرما، یک گیاه دارویی منحصر به فرد است. سرشار از آنتی اکسیدان است که اثر ضد پیری عمده ای دارد و سلول های سالم را بازسازی می کند. بنابراین با مبارزه با استرس اکسیداتیو از بدن محافظت می کند و پیری را به تاخیر می اندازد. همچنین گفته می‌شود که گانودرما سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. این قارچ با تحریک سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، به مقابله با حملات مختلف کمک می‌کند و به کند کردن پیشرفت بیماری‌ها کمک می‌کند.

از آنجا که طعم تلخ ناخوشایندی دارد ، خوردن این قارچ به طور طبیعی دشوار است. به همین دلیل ، صنعت داروسازی آن را سنتز کرده و با سایر ترکیبات دیگری ترکیب کرده و آن را به کپسول های مکمل برای خوردن آسان یا پودرهایی تبدیل کرده است که در آب حل می شوند.

اما برخی دیگر نیز ترجیح می دهند آن را به صورت دم کرده چای ، داغ با شکر بنوشند. در مرحله بعد ، برخی از خواص این قارچ را بررسی می کنیم که کمک زیادی به بهبود سلامت ما می کند.

خواص مهم گانودرما
یکی از شکلهای مصرفی گانودرما

خواص مهم گانودرما

گانودرما حاوی پلی ساکاریدهایی است که از رشد تومورها جلوگیری می کند. به عنوان گلوکان ها ، یکی از اصلی ترین ترکیبات دیواره سلولی قارچ ها ، به نظر می رسد مقاومت بدن را در برابر رشد تومور افزایش می دهند ، باعث تولید اینترفرون می شوند ، عملکرد ایمنی را افزایش می دهند و سلول های تومور را در بدن از بین می برند. نقش قارچ های گانودرما در تنظیم متابولیسم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از آنها در توسعه و استفاده از فعالیتهای بیولوژیکی مفید ، امروزه رونق زیادی گرفته است.


در طب سنتی چینی قارچ ها نقشی اساسی دارند. مهمتر از همه ، آنها باید قدرت دفاعی بدن را تقویت کنند و قند خون را کاهش دهند. حتی از قارچگانودرما به عنوان "قارچ جاودانگی" یاد می شود و گفته می شود در برابر مشکلات کبدی ، فشار خون بالا و آرتروز خواص درمانی مفیدی دارند .

در داروهای گیاهی اروپا از قارچ گانودرما به عنوان دارو استفاده می شود. با این حال ، هنوز یک مطالعه بالینی شناخته شده در مورد خواص درمانی قارچ گانودرما در اروپا انجام نشده است . قارچ های دارویی ارتباط چندانی با قارچ هایی که به عنوان غذا می شناسیم ندارند. بیشتر آنها از چین ، کره یا ژاپن می آیند. یک مشکل بزرگ این است که در مورد مواد تشکیل دهنده قارچ گانودرما و اثرات آن اطلاعات کمی وجود دارد یا چیزی در دست نیست .

ویژگی ارزشمند قارچ گانودرما برای سلامتی
گانودرما به صورت دم کرده هم مصرف می شود

ویژگی ارزشمند قارچ گانودرما برای سلامتی

مقابله با پیری زودرس

برخی از پروتئین های موجود در این قارچ به کاهش پیری زودرس کمک می کنند. این اسیدهای جاری لینگ Zhi-8 و Ganodermic ، Rishi است که از عوامل ضد التهاب و ضد حساسیت قدرتمند هستند.

این پروتئین ها سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کرده و گردش خون بهتر را تقویت می کنند.

در نتیجه ، داشتن محافظت های بهتر در بدن مانع از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن می شود که باعث کاهش چین و چروک و خطوط ظریف صورت و سایر قسمت های بدن می شود. رنگ پوست بدن را بهبود می بخشد ، که روند پیری را کند می کند و ظاهر شما را جوانتر می کند.

رشد مو را تقویت می کند
گانودرما برای مو

گانودرما برای ریزش مو

قارچ گانودرما را برای استفاده در پوست سر و رشد مو در افراد مبتلا به طاسی استفاده کرد.

از آنجا که این قارچ دارای خواص ضد التهابی است ، دارای آنتی اکسیدان است و گردش خون را بهبود می بخشد ، همه این خواص در کنار هم باعث تقویت شدید فولیکول ها برای تحریک مو و در نتیجه رشد مو می شوند.

قارچ گانودرما انرژی بخش است
کاربردهای گانودرما

قارچ گانودرما انرژی بخش است

کارشناسان خاطرنشان می کنند که فقط چند گیاه نادر در جهان وجود دارد که در رده آداپتوژن ها قرار می گیرند ، به این معنی مواد مغذی در آنها وجود دارد که به بدن کمک می کند عملکرد بهینه ، احساسی و جسمی داشته باشد.

برخی مطالعات نشان می دهد که قارچ گانودرما یک آداپتوژن است ، با توجه به اینکه بدن به بدن انرژی می بخشد و با مقابله با استرس ، کاهش سطح اضطراب ، با نرمال سازی متابولیسم و ایجاد آرامش ، به آن کمک می کند.

با این حال ، توصیه می شود مقدار محدودی از مکمل این قارچ مصرف شود زیرا مصرف دوزهای بیش از حد باعث بی خوابی می شود.

گانودرما کبد را تقویت و سم زدایی می کند
گانودرما برای کبد

گانودرما برای کبد چرب

تحقیقات متخصصان نشان داده که گانودرما دارای مواد تشکیل دهنده ای است که به کبد کمک می کند سم ذخیره شده در بدن را پاک کند.

از طرف دیگر ، عملکرد رادیکال های آزاد را سرکوب می کند ، که به نوعی بازسازی سلولی ارگانیسم را نیز تقویت می کند. علاوه بر این ، اسیدهای چرب صفراوی را سنتز می کند ، که به از بین بردن مواد شیمیایی در بدن کمک می کند.

طبق این مطالعه ، یک جز gen ژنودرمی موجود در قارچ گانودرما است که برای بهبود هپاتیت مزمن مفید است.

گانودرما  سلامت قلب را ارتقا می بخشد

گانودرما و قلب

این قارچ توانایی کاهش فشار خون را دارد که حاوی تری ترپن ها یا همان مولکول های کربن است که بهبود عملکرد قلب کمک می کند.

این عنصر همچنین منجر به کاهش کلسترول می شود ، زیرا التهاب درون رگ های خونی ، عروق را کاهش می دهد و هورمون را متعادل می کند.

بر اساس مطالعه ای که انجام شده نشان می دهد فشار خون بالا که گاهی اوقات به دلیل مشکلات هورمونی از جمله اختلالات هورمونی و استرس و غیره ایجاد می شود. با اسفاده از این قارچ گانودرما سطح بهینه هورمون ها را بازیابی و سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند.

گانودرما و افسردگی

قارچ گانودرما در شرق به دلیل موثر بودن و تسکین دهنده بودن و کمک به بهبود روحیه افراد مبتلا به اضطراب ، افسردگی یا افرادی که در معرض استرس زیادی در محل کار قرار دارند ، بیشتر شناخته شده است.

اعتقاد بر این است که قارچ گانودرما یک گیاه ضد افسردگی است ، که تسکین دهنده اضطراب است . علاوه بر این ، بدن را آرام می کند و بر حالت های افسردگی افرادی که تمایل به ابتلا به این بیماری دارند یا افرادی که از این بیماری رنج می برند ، غلبه می کند.

خواص گانودرما | فواید گانودرما برای ریزش مو و افسردگی

اثرات گانودرما بر سیستم ایمنی بدن

در طب سنتی چینی، گانودرما به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی شناخته شده و استفاده می شود. در حال حاضر، مشاهدات انجام شده بر روی بیماران نقص ایمنی مانند مبتلایان به سرطان نیز این را نشان می دهد. مطالعات دیگر بر روی افراد سالم متمرکز است. آنها همچنین توانایی احتمالی قارچ در تعدیل ایمنی را تایید می کنند. در اینجا، به نظر می رسد که گانودرما نسبت سلول های ایمنی خاص را تغییر می دهد تا به سیستم ایمنی کمک کند تا خود را تنظیم کند. همچنین لازم به ذکر است که گانودرما خاصیت ضد ویروسی به خصوص در تبخال های دهان و تناسلی دارد. به عنوان یک مسکن طبیعی، به کاهش درد در انواع مختلف کمک می کند. ما همچنین باید توانایی گانودرما در تقویت ایمنی روده را به لطف اثرات آن بر مولکول های دارای فعالیت ضد میکروبی برجسته کنیم.

اثر مثبت گانودرما بر سیستم ایمنی به کربوهیدرات های پلی ساکارید موجود در آن نسبت داده می شود. یک مطالعه چینی که در سال 2008 بر روی 40 فوتبالیست منتشر شد این را ثابت می کند.

علاوه بر این، در کلمبیا، کودکان 3 تا 5 ساله بدون علامت، ماست غنی شده با پلی ساکارید بتا گلوکان استخراج شده از گانودرما مصرف کردند. آزمایش خون انجام شده در روزهای 0 و 84 نشان می دهد که این قارچ می تواند از عفونت در کودکان سالم جلوگیری کند. سپس، در سال 2018، محققان دانشگاه طب سنتی شانگهای دوباره به گانودرما علاقه مند شدند. آنها در حال مطالعه عملکردهای ایمنی و ضد تومور آن هستند. به طور خلاصه، عصاره گانودرما لوسیدوم ارتباطات سلولی و پاسخ ایمنی ضد تومور را بهبود می بخشد.

گانودرما با پیشرفت سرطان مبارزه کنید

طب سنتی آسیایی فعالیت ضد توموری گانودرما را ذکر می کند. این قارچ حاوی پلی ساکاریدها و تری ترپن ها است که می تواند رشد را مهار کرده و گسترش سلول های سرطانی را کند کند. علاوه بر این، اثرات آنها بر روی سرطان سینه ، پروستات و ریه ثابت شده است.

گانودرما ضد حساسیت

اثر ضد التهابی و ضد حساسیت گانودرما ثابت شده است. در این مورد، بخش پوست بیمارستان قونیه در ترکیه ناپدید شدن مجازی ضایعات پوستی سارکوئیدوز التهابی را پس از مصرف موضعی گانودرما لوسیدوم گزارش کرد. در اوایل سال 2012 در ژاپن، پنج محقق اثر گانودرما را بر روی رینیت آلرژیک آزمایش کردند. در خوکچه هندی، این آزمایش منجر به ناپدید شدن علائم انسداد و التهاب مجاری بینی شد. بنابراین، گانودرما لوسیدوم می تواند درمان رینیت آلرژیک را همراهی کند

گانودرما و هیپوگلیسمی

پلی ساکاریدهای گانودرما، پروتئوگلیکان ها، پروتئین ها و تری ترپن ها اثرات کاهش قند خون را در موش نشان می دهند. این مواد باعث افزایش سطح انسولین و کاهش قند خون می شوند. در موش های دیابتی نیز نتایج مشابهی گرفته شده است.

گانودرما محافظ قلب و عروق

در سال 2018، یک مطالعه اندونزیایی نشان داد که پلی ساکاریدهای گانودرما لوسیدوم حاوی قدرت آنتی اکسیدانی قوی در برابر از دست دادن خاصیت ارتجاعی شریان هستند. این کارآزمایی شامل 71 بیمار مبتلا به آنژین صدری پایدار تا شدید بود. گانودرما لوسیدوم نیز در شرایط کمبود اکسیژن مورد ارزیابی قرار گرفته است. بنابراین، اثربخشی آن در درمان ضایعات و ترمیم حیات سلولی نشان داده شده است.

آزمایشی که روی قلب جدا شده موش انجام شد همچنین نشان داد که گانودرما لوسیدوم با از سرگیری پرفیوژن باعث کاهش نکروز سلول های قلب و کاهش انقباض می شود. در موش های مستعد ابتلا به فشار خون بالا ارثی، گانودرما سطح فشار خون را کاهش داد.

موارد منع مصرف گانودرما

اگر فواید گانودرما چند برابر باشد، این قارچ برای زنان باردار و شیرده منع مصرف دارد. بنابراین در این موارد خاص باید از مصرف آن خودداری شود. به همین ترتیب، افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند یا گیرندگان پیوند نیز باید از این قارچ اجتناب کنند. گانودرما به عنوان یک مهار کننده قوی CYP3A4 با درمان های هدفمند و همچنین مهارکننده های پروتئین تیروزین کیناز کاملاً ناسازگار است. در واقع، ممکن است اثر افزایش سطح پلاسما داشته باشد.

در تئوری، اثرات گانودرما را می‌توان به گیاهان، مکمل‌ها و داروهایی نسبت داد که دارای اثرات ضد پلاکتی، ضد انعقادی، تعدیل‌کننده ایمنی و کاهش فشار خون هستند. بنابراین، اگر به تنهایی استفاده نمی شود، باید با احتیاط فراوان استفاده شود.

به دلیل اثر ضد انعقادی احتمالی گانودرما، در صورت ترومبوسیتوپنی و همچنین قبل از زایمان یا جراحی نباید از آن استفاده کرد. در نهایت، افراد مبتلا به فشار خون پایین باید از مصرف گانودرما اجتناب کنند، زیرا می تواند فشار خون را کاهش دهد.

اثرات جانبی گانودرما

در مورد عوارض جانبی گانودرما، آنها نادر هستند. اما آنها می توانند به صورت خشکی دهان (و همچنین مجاری بینی و گلو)، اسهال، خونریزی بینی و خارش ظاهر شوند. اگر این علائم ظاهر شد، مصرف گانودرما را قطع کنید. اگر این وضعیت ادامه داشت، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها