رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541073

خوش بینی روسیه در باره توافق هسته‌ای ایران و آمریکا

ساعت 24 - معاون وزیر خارجه روسیه با استقبال از دور تازه گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران، آن را فرصتی برای رسیدن به توافق و بازگشت طرفین به برجام خواند. او گفت، اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، این قضیه یک شبه حل خواهد شد.

روسیه
dir="RTL" style="text-align:right">سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه ۵ آوریل گفت که کشورش در گفت‌وگوهای جدید هسته‌ای با ایران، امکان دست‌یابی به توافق را می‌بیند. او گفت: «هیچ چیز جدیدی نباید اختراع کنیم.»از نظر ریابکوف، در مجموع مسئله بر سر این است که توافق سال ۲۰۱۵ بازگردیم: «آیا این مسئله یک شبه حل خواهد شد؟ شاید امکانش باشد، اگر اراده سیاسی خواستار آن باشد.»به گزارش خبرگزاری آلمان، ریابکوف معتقد است: «هر دو طرف باید به سوی یکدیگر گام بردارند؛ و این امر امکان‌پذیر است.»روز سه‌شنبه ۶ آوریل (۱۷ فروردین) گفت‌وگوهای تازه هسته‌ای میان ایران و کشورهای چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا و روسیه با میزبانی اتحادیه اروپا در وین آغاز خواهد شد. مقامات ایران پیشاپیش اعلام کرده‌اند گفت‌وگویی با ایالات متحده آمریکا نخواهند داشت.با این حال نماینده آمریکا در وین حضور خواهد یافت و احتمال داده می‌شود که گفت‌وگو میان ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با واسطه اتحادیه اروپا انجام پذیرد.

با این امضای دونالد ترامپ، دولت آمریکا نه‌ تنها از توافقنامه اتمی برجام خارج شده، بلکه می‌خواهد تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی را نیز بار دیگر از سر ‌گیرد. بدین ترتیب هر شرکتی که با آمریکا و با دلار در سطح جهانی معامله می‌کند در صورتی که با ایران معامله کند، می‌تواند مشمول جریمه سنگینی بشود.

دویچه وله

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها