رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541123

اتلتیکو دست خالی سویل را ترک کرد

باختی که ال‌کلاسیکو را جذاب‌تر میکند

ساعت 24-یکشنبه شب و در چارچوب رقابت‌های لالیگا اتلتیکومادرید صدرنشین مقابل سویا قرار گرفت و درنهایت با یک گل بازی را به میزبانش واگذار کرد. با این نتیحه شاگردان دیه‌گو سیمئونه با 66 امتیاز صدرنشین جدول باقی ماندند اما فرصت خوبی در اختیار بارسلونا و رئال‌مادرید قرار دادند تا به قهرمانی در این فصل امیدوار شوند.

باخت اتلتیکو مقابل سویا در حالی رقم خورد که سرخپوست‌ها در برهه‌ای از فصل با اختلاف بسیار زیاد و بازی‌های کمتر نسبت به دو غول اسپانیا صدرنشین بودند. درست زمانی که رئال و بارسا روی دور بدبیاری افتاده بودند و امتیازات را یکی پس از دیگری هدر می‌دادند. آن زمان همه‌چیز در اتلتیکو خوب بود. تیم گل نمی‌خورد، لوییز سوارز گلزنی می‌کرد و سیمئونه به اوضاع تسلط داشت. با این حال هر چه زمان جلوتر رفت مشخص شد که نمی‌توان چندان به پایدار بودن اوضاع امیدوار ماند. کم‌کم نتایج ضعیف از راه رسید. تیم دوم شهر مادرید همان‌طور که در لالیگا اختلافش با رئال و بارسا را از دست می‌داد در لیگ قهرمانان اروپا نیز مقابل چلسی در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد در حالی که پیش از این در کوپا دل‌ری نیز با باخت مقابل یک تیم گمنام کنار رفته بود. یکشنبه شب پازل ناکامی‌های این تیم با باخت مقابل سویا تیم چهارم جدول تکمیل شد و در حالی که ۹ هفته تا پایان رقابت‌ها باقی مانده دیگر نه خبری از فاصله مطمئن است و نه خبری از یک تیم جنگجو.
دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو بعد از باخت تیمش مقابل شاگردان لوپتگی تاکید کرد که تیمش همچنان خواهد جنگید. سرمربی آرژانتینی گفت: «من به خودم اطمینان دارم، راه را می‌شناسم و از هیچ چیز نمی‌ترسم. این شکست به این دلیل اتفاق نیفتاد که ما اضطراب داشتیم. اینکه بتوانی بهتر بازی کنی، تیم قوی‌تری باشی... فکر نمی‌کنم این به اعصاب ربطی داشته باشد. قهرمانی در اسپانیا سخت است و ما تا آخر خواهیم جنگید. ما در حال رقابت هستیم و باید همچنان به تلاش خود ادامه دهیم و جدیت و سرسختی خود را بهبود ببخشیم.»
فعلا تنها امیدواری اتلتیکو این است که در هفته سی‌ام لالیگا دو تعقیب‌کننده اصلی این تیم باید در ال‌کلاسیکو به مصاف هم بروند. این یعنی یا یکی از دو تیم بارسلونا و رئال‌مادرید یا هر دو امتیاز از دست خواهند داد و سرخپوست‌ها فرصت دارند دوباره یک حاشیه امنیت اندک برای خودشان ایجاد کنند. در سمت مقابل حالا رئال و بارسا که در اواخر نیم‌فصل نخست از رسیدن به جام قهرمانی ناامید به نظر می‌رسیدند با انگیزه مضاعف وارد دیدار سنتی با رقیب قدیمی می‌شوند. می‌توان گفت برنده ال‌کلاسیکوی شنبه پیش رو با توجه به وضعیت متزلزل اتلتیکو اصلی‌ترین مدعی عنوان قهرمانی خواهد بود.
البته اینکه تصور کنیم اتلتیکو به دلیل نتایج ضعیفش در هفته‌های گذشته با وجود صدرنشینی از کورس قهرمانی خارج شده نیز نمی‌تواند چندان درست باشد. به هر حال همان‌طورکه شرایط آنها پس از روزهای خوب عوض شد ممکن است در هفته‌های پیش رو دوباره رو به بهبودی برود. خود سیمئونه معتقد است که همیشه دو تیم در هر فصل لالیگا مدعی قهرمانی‌اند و اتلتیکو یکی از این دو تیم است. اینکه آیا تیم دیگر دوئل قهرمانی برنده ال‌کلاسیکوی هفته بعد است یا سیمئونه خودش و تیمش را به اشتباه جزو مدعیان معرفی کرده و مدعیان دوباره بارسا و رسال هستند نیازمند گذشت زمان است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها