رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541124

رئال مادرید امشب میزبان لیورپول است

صلاح از چه کسی انتقام میگیرد؟

ساعت 24-دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود. در این دو بازی منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر مقابل دورتموند قرار می‌گیرد و رئال‌مادرید میزبان لیورپول خواهد بود. وضعیت این چهار تیم به گونه‌ای است که می‌توان برای یکی از دو بازی نتیجه‌ای احتمالی پیش‌بینی کرد اما برای بازی دیگر باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی در زمین بازی رخ می‌دهد.

منچسترسیتی در حالی میزبان دورتموند است که با سوختی اتمی و با فاصله‌ای معنادار نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتر انگلیس به سوی قهرمانی حرکت می‌کند. در سمت مقابل دورتموند در بوندس‌لیگا اصلا شرایط خوبی ندارد. آنها در ابتدای هفته نیز یک شکست دیگر تجربه کردند تا حتی شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان را هم تقریبا از دست داده باشند. پپ گواردیولا، سرمربی سیتیزن‌ها قبل از بازی در مورد تیم دورتموند سنگ تمام گذاشت و آنها را تیمی فوق‌العاده توصیف کرد که حتی اگر شرایط نابسامانی در لیگ داخلی خودشان داشته باشند، همچنان می‌توانند برای دو بازی رفت و برگشت برنامه خاصی بریزند. با این وجود فعلا و روی کاغذ نمی‌توان چندان به این تعریف دل خوش کرد. فاصله سیتی با دورتموند خیلی زیاد است و تنها یک اتفاق نادر می‌تواند نتیجه‌ای متفاوت از برد خانگی آبی‌پوشان را رقم بزند. گرچه در فوتبال از این اتفاقات نادر کم ندیدیم.
در اسپانیا اما اوضاع اصلا قابل بحث نیست و هرگونه تحلیلی ممکن است اشتباه از آب دربیاید. دیدار پرافتخارترین و چهارمین تیم پرافتخار اروپا در مرحله یک‌چهارم نهایی نخستین رویارویی دو تیم بعد از فینال سال ۲۰۱۸ است؛ مسابقه‌ای که یادآور خطای عجیب راموس و مصدومیت صلاح و اشتباهات عجیب کاریوس و درنهایت آخرین قهرمانی رئال در یوسی‌ال است. همین پیشینه انگیزه‌های زیادی به دو تیم مخصوصا لیورپولی‌ها خواهد بخشید. هر چند یکی از ارکان اتفاقات آن شب یعنی راموس که خانه‌نشین شدن صلاح را رقم زد خودش به دلیل مصدومیت بازی نخواهد کرد و به این ترتیب فوتبال‌دوستان یکی از تقابل‌های جذاب را از دست خواهند داد. لیورپولی که امشب مقابل شاگردان زیدان وارد زمین خواهد شد در لیگ برتر انگلیس اوضاع خوبی ندارد و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پریمیرلیگ در رتبه ششم ایستاده است. با این وجود آنها بعد از هفته‌ها ناکامی در آخرین دیدار قبل از تقابل با رئال، آرسنال را 3- صفر بردند تا با روحیه‌ای خوب راهی مادرید شوند. شرایط رئال اما دقیقا عکس لیورپول است. آنها که فصل را خوب شروع نکرده بودند حالا جزو اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی لالیگا هستند و امیدوارند بتوانند در لیگ قهرمانان هم نتایج خوب‌شان را ادامه بدهند. همه این عوامل باعث می‌شود پیش‌بینی نتیجه این بازی کاری غیرممکن باشد. هر دو تیم به نوعی از متخصصان لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آیند که بارها و بارها با اینکه شرایط خوبی در لیگ‌های داخلی‌شان نداشتند، توانستند در این تورنمنت بدرخشند.
نکته قابل توجه در تقابل زیدان و یورگن کلوپ این است که نتیجه این بازی در مجموع رفت و برگشت می‌تواند سرنوشت دو مربی در فصل آینده را رقم بزند. حذف رئال‌مادرید در این مرحله، مشابه اتفاقی که سال پیش رقم خورد، می‌تواند پرز را متقاعد کند که همکاری‌اش را با زیدان خاتمه دهد و باخت لیورپول نیز شاید یوگی را به سمت تیم ملی آلمان یا یک باشگاه دیگر بکشاند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها