رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541147

آخرین خبرها از همکاری خودرویی میان ایران و روسیه

ساعت24-مدیرکل صادراتی منطقه آسیا، اروپا و CIS شرکت ایران خودرو گفت: در تلاشیم خودروهایی که در کلاس آن‌ها ، رقابت کمتری وجود دارد را در روسیه تولید کنیم.

سابینا نوبری، ددرباره آخرین وضعیت صادرات خودروهای تولید این شرکت در این منطقه اظهار کرد: در حال حاضر صادرات به کشور آذربایجان را داریم که با حمایت‌های دولت همراه و در حال توسعه است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا با حضور در نمایشگاه اختصاصی اوراسیا، بتوانیم سهم خود از بازار کشورهای عضو این اتحادیه افزایش دهیم. اینگونه نمایشگاه‌ها ظرفیت بسیار خوبی دارند به ویژه این که قرار است این نمایشگاه در کشور خودمان برگزار شود.

نوبری ادامه داد: امیدواریم روابطمان را با کشورهای عضو این اتحادیه افزایش دهیم تا بعد از آزاد شدن تعرفه گمرکی طی یک و نیم تا دو سال آینده که قرار است خودرو نیز به لیست این کالاها بپیوندد، بتوانیم خودروهایی که در کلاس آن‌ها رقابت کمتری وجود دارد را در روسیه تولید کنیم. همچنین روسیه نیز بتواند خودروهایی که کلاس آن‌ها در ایران کمتر است را اینجا تولید کند.

وی درباره اسامی خودروهای مورد نظر برای تولید در روسیه، گفت: اسامی دقیق این خودروها بعد از مذاکره اعلام می‌شود اما بیشتر سعی می‌کنیم تا در زمینه تولید خودروهای اکونومیک مثل دنا، سمند، رانا در آن کشور ایفای نقش کنیم،تارا نیز خودروی خوب و نوینی است.

نوبری درباره اسامی خودروهایی که در حال حاضر به کشور آذربایجان صادر می‌شوند، نیز بیان کرد: سمند، دنا، دنا‍ پلاس و ۴۰۵ خودروهایی هستند که به آذربایجان صادر می‌کنیم. اوایل سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، توقفی را در صادرات به این کشور داشتیم، اما با روش‌های بهداشتی صادراتمان را ادامه دادیم.

او گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران و اعضای سفارت ایران در کشور آذربایجان، کمک بسیاری در این زمینه به ما کردند. از حدود یک سال و نیم یا دو سال گذشته تاکنون، حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به آذربایجان صادر کرده ایم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها