رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541238

اطلاع از قیمت لحظه‌ای انواع خودرو

رپورتاژ تبلیغی / معمولا در معاملات کالاها واجناسی که تغییر قیمت روزانه دارند، نیاز به نرخ لحظه‌ای آن‌ها، از ملزومات است.

dir="RTL" style="text-align:justify">اطلاع از قیمت لحظه‌ای انواع خودرو

معمولا در معاملات کالاها واجناسی که تغییر قیمت روزانه دارند، نیاز به نرخ لحظه‌ای آن‌ها، از ملزومات است. البته که این کالاها در زمان ثبات قیمت و عدم تغییر، معمولا راحت‌تر خرید و فروش می‌شوند اما در روزها و زمان‌هایی که به دلایل مختلف بازار با آشفتگی مواجه شده و معاملات حساس‌تر می‌شود، معمولا هیچ خریدار و فروشنده‌ای اقدام به فروش یا خرید این قبیل اجناس یا کالاها نمی‌کند. پیشتر، چنین نیازی تنها در بازار معاملات ارز و سکه یا بورس سرمایه احساس می‌شد. اما طی سال‌های گذشته، مواجه اقتصاد کشور با چالش‌های متعددی نظیر تحریم‌ها و شیوع کرونا، پای لزوم دسترسی به قیمت لحظه‌ای و روز را به معاملات و بازارها بیشتری باز کرده است. از جمله این بازارها، معاملات انواع خودرو است.

لزوم اعلام قیمت روزانه

بازار خودرو، که یکی از اصلی‌ترین، کلیدی‌ترین و پرکارترین بازارهای اقتصادی کشور محسوب می‌شود، طی سال‌های گذشته با فراز و نشیب و سرگردانی فراوانی مواجه بوده است. معاملات این بازار که تاثیری مستقیم بر قیمت انواع کالاها مانند لوازم یدکی و ملزومات خودرو دارد، خود تحت تاثیر عوامل مختلفی است. این عوامل می‌تواند مواردی مانند شرایط تامین قطعات، قیمت تمام شده تولیدات داخلی در نتیجه نرخ نهایی آن‌ها در بازار، تیراژ تولیدات داخلی، شرایط واردات خودرو و تیراژ واردات، برخی تغییر و تحولات سیاسی و در نهایت شرایط روانی بازار باشد.

تمام عوامل ذکر شده، طی دو سال گذشته، بر اثر خروج آمریکا از برجام، بالا رفتن لحظه‌ای نرخ دلار و همچنین تحریم مستقیم صنعت خودروسازی، تاثیر خود را بر بازار اعمال کردند تا در نهایت با شرایطی مواجه شویم که قیمت خودروها، چه وارداتی و چه تولیدی لحظه به لحظه تغییر کند.

توقف واردات خودرو نمودار نرخ مدل‌های وارداتی را به شدت سعودی کرد و بالا رفتن قیمت دلار، مواجه تولیدکنندگان با مشکلات تامین قطعات و گران‌ترشدن آن‌ها، نرخ تمام شده تولید را بالاتر برد و در نتیجه مدل‌ها وارداتی نیز مسیر خودروهای خارجی را در پیش گرفتند. آنچه جالب و قابل توجه بوده و هست، عدم کاهش آمار خرید و فروش و رکود بازار خودرو بود. حتی، طبق آمار و نظر فعالین این بازار، رقم خرید و فروش‌ها با افزایش نرخ خودرو بیشتر می‌شد و در زمان ثبات بازار کمی آرام‌تر پیش می‌رفت. این در حالی بود که در این شرایط قیمت‌ها گاهی روزانه و حتی ساعتی تغییر می‌کرد. برای مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ صبح ۱۰۵ میلیون اعلام می‌شد و تا پایان روز به ۹۵ میلیون می‌رسید.

بنابراین، قیمت‌گیری لحظه‌ای به نیازی الزامی تبدیل شده بود. اما این قیمت‌گیری باید از مرجعی معتبر و مورد اعتماد صورت می‌گرفت. به‌خصوص در زمانی که بازار دلالی و سوء‌استفاده‌های شخصی بسیار داغ بود. بر همین اساس، سایت‌های فعال در زمینه خرید و فروش خودرو مانند دیوار، اقدام به ارائه سامانه‌های اعلام قیمت روزانه و آنلاین کردند.

لازمه‌های جدول قیمت روزانه خودرو

این اقدام به‌خصوص در زمانی که دولت، آگهی دهندگان در دیوار و باما را از ثبت قیمت منع کرده بود بسیار به جا و لازم بود. به این ترتیب قیمت‌ها به صورت روزانه و بدون تاثیر سلیقه انسانی و شخصی در اختیار معامله‌گران قرار می‌گرفت و خریداران و فروشندگان از بلاتکلیفی در این زمینه نجات پیدا می‌کردند.

آنچه بین سامانه‌های اعلام قیمت روزانه و آنلاین قیمت خودرو در دیوار، باما و همراه مکانیک اختلاف ایجاد می‌کرد، کامل بودن این لیست، پوشش دادن تمام مدل‌ها و برندهای خارجی و داخلی، دقت و صحت قیمت‌های اعلامی و نوع دسته بندی آن‌ها بود. در این بین، دیوار سعی کرد تا در راستای خدمت‌گذاری صادقانه و کاملی که طی سالیان متوالی فعالیتش، اساس عملکردش بود، کاملترین و دقیق‌ترین لیست ممکن را با ساده‌ترین کاربری در اختیار متقاضیان قرار دهد. پیدا کردن قیمت خودروی مورد نظر در سامانه دیوار به راحت‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد و حتی امکان مقایسه قیمتی خودروهای مشابه نیز در آن فراهم آمده است. مهمتر اینکه در سامانه قیمت‌گذاری آنلاین دیوار، شرایط محاسبه و اطلاع از قیمت خودروهای کارکرده نیز تامین شده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها