رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541289

همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ

رپورتاژ تبلیغی / دیجیتال مارکتینگ به معنی بازاریابی در دنیای دیجیتال است. این دنیای دیجیتالی می تواند شامل تمامی فضاهای مجازی باشد که امروزه بسیار شناخته شده اند.

dir="RTL" style="text-align:right">دیجیتال مارکتینگ به معنی بازاریابی در دنیای دیجیتال است. این دنیای دیجیتالی می تواند شامل تمامی فضاهای مجازی باشد که امروزه بسیار شناخته شده اند. برای مثال می توان به اینستاگرام، کانال های واتساپ، تلگرام و فیس بوک اشاره کرد. امروزه بسیاری از ما ساعات زیادی را در این فضاهای مجازی به سر می بریم. ما خواسته و ناخواسته با انواع مطالب و تبلیغات مواجه می شویم که گاهی آن چه می بینیم تنها یک عکس از کالا یا خدمات است؛ اما چه چیزی باعث می شود که در بین تمامی این تبلیغات گاهی بر روی تصویر یا مطلبی خاصی تنها چند ثانیه بیشتر مانده و یا در مراحل بعدی آن را سیو کرده یا به سراغ خرید یا استفاده از آن کالا یا خدمات می رویم؟ این هنر دیجیتال مارکتینگ است که موجب درخشیدن یک پست در فضای مجازی می شود. دیجیتال مارکترهای ماهر همواره در تلاش اند تا با استفاده از دانش خود، کالا و خدمات مشتری را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند. این کار، نیاز به تجربه و مهارت ویژه ای دارد که در این متن قدری بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ

به بازاریابی با ابزارهای دیجیتالی در حالت کلی دیجیتال مارکتینگ گویند. قبل از اینکه به سراغ معرفی انواع دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن ها بپردازیم، بهتر است اندکی با تاریخچه این موضوع آشنا شوید. مفهوم بازاریابی دیجیتالی برای اولین بار در سال 1986 میلادی مطرح شد؛ اما در آن زمان خبری از رسانه های جمعی مانند اینستاگرام یا یوتیوب نبود. اولین جرقه تبلیغات در رادیو زده شد. به این ترتیب که در یکی از برنامه های رادیو از اجرای برنامه اپرا در شهر صحبت شد و همان روز این اجرا به فروش بی سابقه بلیط مواجه گشت. این گونه بود که کم کم اهمیت بود که کم کم اهمیت تبلیغات بر همگان روشن شده و سایر تولید کنندگان نیز به فکر تبلیغ افتادند.

در دنیای امروز ما روزانه از طریق رادیو، تلویزیون، مجلات، روزنامه ها و از همه مهمتر رسانه های اجتماعی با انواع اقسام تبلیغات بمباران می شویم. حال سوال اینجاست که چرا بعضی از این تبلیغات موثر و بعضی دیگر چندان موفق عمل نمی کنند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

انواع دیجیتال مارکتینگ

آنچه شما از طریق رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون می شنوید اغلب برنامه های از پیش ضبط شده اند؛ لذا به این نوع تبلیغات، تبلیغات آفلاین گفته می شود؛ اما آنچه به کمک اینترنت در مقابل چشمان شما ظاهر می شود تبلیغات آنلاین است. اینترنت نقش بسیاری در ایجاد تنوع تبلیغات دارد. درست است که سرعت انتشار مطلب بالاست اما میزان رقبا برای دیده شدن نیز به همان اندازه بالا بوده و نیاز به مهارت های ویژه ای دارد. دیجیتال مارکترها به خوبی می‌توانند با کمک ابزاری چون تست A/B از میزان توجه مخاطب به سایت یا صفحه مطلع شده و استراتژی های خود را بر حسب نتیجه این آزمون بچینند. به همین دلیل است که امروزه اکثر صفحات پر فروش یا سایت ها مهم به دنبال استخدام دیجیتال مارکرهای ماهراند. اگر شما نیز برای صفحه اینستاگرام یا سایت خود به دنبال بهترین ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به سایت شرکت ایران سایت بزنید.

دیجیتال مارکترها از چه ابزاری استفاده می کنند؟

درست است که تا به اینجا بیشتر به اهمیت شبکه های اجتماعی پرداخته ایم اما دنیای دیجیتال مارکتینگ تنها شامل این شبکه ها نمی شود. در ادامه این مطلب با دیگر اجزای این مهارت بیشتر آشنا خواهید شد.

تولید محتوا

تیم تولید محتوا برای دیجیتال مارکتینگ اصلی ترین و مهمترین جز دیجیتال مارکتینگ است؛ چرا که این تیم باید بتوانند بهترین متون را با توجه به نیاز مشتری تولید کنند. نوشتن مقالات مفید و مرتبط با توجه به کلمات کلیدی (کلماتی که در گوگل بیشتر سرچ شده اند) وظیفه این تیم است.

سئو سایت

سئو یعنی بهینه سازی سایت مطابق الگوریتم های گوگل. در دپارتمان سئو وظیفه افراد بر این است که سایت مشتری را با کمک محتوا و عکس های مناسب سئو کنند. البته این تنها بخشی از وظایف سئوکارهاست.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ نیز بخشی از کار دیجیتال مارکتینگ است. در این بخش، با ارسال ایمیل مشتریان را در جریان تخفیفات، فروش ویژه، محصولات جدید و سایر اخبار فروشگاه یا شرکت خدماتی خود قرار می دهید. در این نوع تبلیغات، افرادی را که با عضویت در سایت شما داوطلبانه برای دریافت ایمیل های تبلیغاتی اقدام کرده اند را جدی بگیرید؛ چرا که آن ها در واقع مشتریان پروپاقرص شما محسوب می شوند.

جمع بندی

دیجیتال مارکتینگ به مفهوم بازاریابی در دنیای دیجیتال است که این مدل از بازاریابی دامنه گسترده ای دارد. ماهرترین دیجیتال مارکترها کسانی هستند که از تمامی روش های مارکتینگ استفاده می کنند. آن اغلب مسلط به تولید محتوا، سئو، ایمیل مارکتینگ و سایر رشته های مرتبط اند. اگر به دنبال بهترین دیجیتال مارکترها هستید، پیشنهاد ما شرکت ایران سایت است؛ چرا که این شرکت بیش از بیست سال است که در زمینه طراحی سایت و سئو فعالیت داشته و تا به امروز موفق به بالا آوردن کلمات کلیدی بسیاری به صفحه اول گوگل شده است. اگر صاحب کسب و کاری هستید و نیاز به طراحی سایت دارید، می توانید با مراجعه به ایران سایت به آدرس iransite.com با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از تیم پشتیبانی دریافت نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها