رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541333

ماسک های پیشرفته با هدف افزایش مبارزه با کووید 19

ساعت 24- هرروزی که سپری می شود اقدامهای تازه ای برای مبارزه با ویروس کرونا انجام می شود.در همین مسیر ماسک های جدیدی ساخته شده است . ماسک های جدید این قابلیت را دارند که مدت زمان بیشتری استفاده شوند ، ویروس کووید را تشخیص می دهند و آنها را از بین می برند.

ماسک
r>
ماسک های جدید صورت با تکنولوژی پیشرفته ارتقا می یابند و بیشتر از یک مانع فیزیکی بین پوشنده و ویروس ها عمل می کنند . به طور مثال در آینده ای نزدیک ، اگر شما در هواپیما باشید و شخص کناری شما عطسه کند شما می توانید از ماسکی استفاده کنید که قبل از اینکه هوا ی الوده احتمالی را فرو ببرید آن را ضد عفونی کند. دانشمندان مواد ،شیمی دانان ، زیست شناسان و مهندسان نمونه های اولیه ماسک را تهیه کرده اند که شناسایی و جمع آوری هرگونه عفونت کووید 19 در بازدم فردی که از این نوع ماسک استفاده می کند را انجام می دهد.
محققان درموسسه ویس دانشگاه هاروارد با روش ها و سیستم های بیولوژیکی دریافتند چگونه تست شناسایی خشک شده انجمادی کووید 19 را در ماسک صورت قرار دهند وآزمایش با ذرات بازدم واکنش نشان می دهد و در 90 دقیقه یا کمتر تشخیص می دهد . یک جایی بسیار کوچک آب را می توان روی هر ماسکی نصب کرد که بعد از حداقل 30 دقیقه پوشیدن ماسک فرد با یک ضربه کوچک آن را فعال کند تا آب مورد نیاز برای انجام واکنش ها آزاد شود .نتیجه آزمایش با یک یا دو خط ، مشابه آزمایش بارداری نشان داده می شود .
محققان با قرار دادن ماسک های خود روی یک شبیه ساز تنفسی و قطعه کوچک آر ان ای سارس – کووید 19 را مانند آنچه توسط انسان پخش می شود اسپری کردند و دریافتند آزمایش آنها همانند آزمایشات آر سی - پی سی آر کووید 19 مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا انجام شده است .
پیتر نگوین ، دانشمند تحقیقاتی موسسه ویس واولین نویسنده تحقیقات که دارای دکترا است می گوید : در بیوشیمی ، ما می توانیم با فناوری فعلی این ماسک تازه راتطبیق داده و ویروس را شناسایی کنیم . مقاله ای که جزییات تحقیقات آنها را نشان می دهد در حال بررسی برای انتشار است . استفاده از این ماسک منوط به تایید سازمان غذا و داروی امریکاست .

منبع : وال استریت ژورنال

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها