رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541478

اعتراضات ایرلند وارد روز ششم شد؛ واکنش بوریس جانسون

ساعت24- ایرلند شمالی برای ششمین روز متوالی، شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیزی بوده که روز چهارشنبه با ربودن و آتش زدن یک اتوبوس توسط معترضان همراه شد. طبق گزارش‌ها، راننده اتوبوس و یک روزنامه‌نگار در این سانحه زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان این وسیله نقلیه دوطبقه را در بلفاست به سرقت بردند و سپس چندین بطری حاوی مواد آتش زا را در آن رها کرده و این اتوبوس را در تقاطعی به آتش کشیدند. ظاهراً راننده این خودرو هم هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه آیریش میرور، یک عکاس خبری که در حال پوشش حملات بوده نیز توسط معترضان مورد حمله قرار گرفته است.

علاوه بر این، معترضان پس از سوزاندن تایرها و سطل‌ آشغال‌ها در نزدیکی دروازه‌های بین "شانکیل رود"- از مناطق مخالف جدایی ایرلند شمالی از بریتانیا- و "لانارک وی"- از مناطق ملی‌گرا و طرفدار استقلال ایرلند شمالی- در بلفاست شمالی، این دروازه‌ها را آتش زدند.

درگیری‌های خیابانی با پلیس نیز در برخی بخش‌های ایرلند شمالی درگرفت و معترضان به سمت مأموران سنگ پرتاب کردند. طبق گزارش اسکای‌نیوز، از زمان آغاز ناآرامی اخیر، بیش از ۴۰ مأمور پلیس زخمی و ۹ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا "صحنه‌های خشونت" در ایرلند شمالی را محکوم کرد و از طرفین خواست مخالفت‌ها را "از طریق گفت‌وگو، و نه جنایات خشونت‌آمیز" حل کنند.

وی در توییتر نوشت: عمیقاً نگران صحنه‌های خشونت در ایرلند شمالی، به ویژه حملات به نیروهایی که از مردم و کسب‌وکارها حفاظت می‌کنند، حملات به یک راننده اتوبوس و حمله به یک روزنامه‌نگار هستم. شیوه حل اختلافات از طریق گفت‌وگو است، نه جنایات خشونت‌آمیز.

آشوب در بخش‌های طرفدار بریتانیا در ایرلند شمالی و در بحبوحه ظهور تنش‌های پسا-بریگزیت در این منطقه بالا گرفته است. بسیاری از اتحادیه‌های طرفدار بریتانیا، به شدت مخالف موانع تجاری جدیدی هستند که به عنوان بخشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بین ایرلند شمالی و سایر مناطق بریتانیا وضع شده و هشدار داده‌اند که نارضایتی آن‌ها ممکن است به خشونت منجر شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها