رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 541507

سفیر اخراجی میانمار: لندن نمایندگان خونتا را اخراح کند

ساعت 24-سفیر میانمار در انگلیس وابسته نظامی در این سفارت را به اشغال سفارتخانه و ممانعت از ورود او متهم کرد.

به نقل از روزنامه گاردین، ارتش میانمار از زمان کودتای نظامی در ماه فوریه، سرکوب شدید معترضان دموکراسی را آغاز کرده و متهم به صدها اعدام خارج از صلاحیت قضایی، شکنجه و بازداشت‌های غیرقانونی است.

"کیاو زوار مین"، سفیر میانمار در لندن طی هفته‌های اخیر با ارتش دچار اختلاف‌نظر شده و خواستار آزادی "آنگ سان سوچی"، رهبر دموکراسی خواه تحت بازداشت شده است. دولت نظامی میانمار او را فراخوانده است.

وی با اشاره به ممانعت از ورودش به ساختمان سفارت گفت: این نوعی کودتا، در وسط لندن است... شاهد هستید که آن‌ها ساختمان مرا اشغال کردند. وی افزود در حال صحبت با وزارت خارجه بریتانیا در مورد این شرایط است.

این سفیر از دولت انگلیس خواسته است تا نماینده خونتا را به رسمیت نشناسد و او را به میانمار بازگرداند. وی گفت: ما معتقدیم که دولت انگلیس نباید از کسانی که برای خونتای نظامی کار می کنند حمایت کند لندن باید آنها را به کشور بازگرداند.

در نامه ای که برای وزارت خارجه انگلیس از سوی سفارت میانمار ارسال شده آمده است معاون سفیر در حال حاضر سمت کاردار را دارد و سفیر از نهم مارس فراخوانده شده است.

اما سفیر می گوید اطمینان دارد که دولت انگلیس از رژیم غیرقانونی نظامی حمایت نمی کندو ارتشی که مسئول کشتار ۶۰۰ تن از جمله ۴۸ کودک است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها