رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541750

خواص نارنگی | معجزه نارنگی برای یبوست و پوست

ساعت 24- نارنگی از محبوب ترین میوه های زمستانی است و برای درمان بسیاری از بیمارها مفید است با رشد دانش پزشکی این فواید بیشتر برای ما آشکار شده است در این مطلب قصد داریم شما را با این خواص هرچه بیشتر آشنا کنیم.

نارنگی سرشار از فیبر
html>

نارنگی از خانواده مرکبات است .نارنگی انواع مختلفی دارد اما همه دارای خواص تغذیه ای مشابه هستند. نارنگی حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین فیبر غذایی است. مانند سایر میوه های نارنجی حاوی آنتی اکسیدان است که به بینایی طبیعی و تقویت ایمنی بدن کمک می کند. فیبر غذایی آن به بهبود هضم غذا ، رفع یبوست ، افزایش انرژی ، کند کردن روند پیری و موارد دیگر کمک می کند.

خواص نارنگی
فواید نارنگی برای سلامتی

نارنگی چگونه می تواند در سلامتی نقش داشته باشد

به رفع یبوست کمک می کند به سلامت لثه کمک می کند
به بینایی طبیعی کمک می کند به جذب آهن کمک می کند
ظاهر پوست را بهبود می بخشد عملکردهای گوارشی را بهبود می بخشد
روند پیری را کند می کند به افزایش انرژی کمک می کند
به تقویت ایمنی کمک می کند اسیدیته ادرار را کاهش می دهد
خواص نارنگی برای  یبوست
نارنگی درمان یبوست

خواص نارنگی برای یبوست

یک میوه متوسط که حدود 75 گرم وزن دارد حاوی حدود 35 کیلوکالری است - معادل حدود نیم برش نان. با این حال ، یک میوه حاوی حدود 36 میلی گرم ویتامین C است - آنتی اکسیدانی مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن. نارنگی حاوی مقدار نسبتاً زیادی فیبر غذایی است که می تواند برای دستگاه گوارش و به خصوص برای یبوست مفید باشد

نارنگی به عنوان منبع خوبی از ویتامین C است.

ویتامین C یکی از مشهورترین آنتی اکسیدان ها در کمک به تقویت ایمنی است. یک نارنگی متوسط منبع بسیار خوبی از این ویتامین است و به خصوص تاریخ رسیدن آن برای کمک به کنار آمدن بهتر با شرایط سلامتی فصل زمستان و بیمارهای مانند آنفولانزا ، سرماخوردگی و علائم همراه آن مناسب است.

خواص نارنگی برای پوست
شادابی پوست با نارنگی

خواص نارنگی برای پوست

نارنگی سرشار از ویتامین C است که می تواند به روش های مختلف سلامت پوست را بهبود بخشد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است ، که عملکرد رادیکال های آزاد ایجاد شده توسط نور خورشید و آلاینده هایی دیگر را خنثی می کند و سلول ها و بافت های مرده را از بین می برد و چین و چروک های پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، ویتامین C کلاژن و الاستین را تشکیل می دهد از بافت پوست پشتیبانی می کند.

علاوه بر این ، ویتامین C می تواند از رنگدانه جلوگیری کند زیرا تولید ملانین - ماده محافظ پوست را محدود می کند ، در نتیجه مانع ایجاد لکه های خورشید یا "لکه های پیری" می شود.

نارنگی سرشار از فیبر غذایی

مصرف فیبر برای بزرگسالان و کودکان بسیار مهم است - برای آنها اندازه و شیرینی نارنگی مناسب است. اگرچه یک نارنگی تنها حاوی یک گرم فیبر غذایی است ، اما چند بار خوردن آن در طول روز به عنوان میان وعده راهی آسان و خوشمزه برای افزایش فیبر دریافتی خود و فرزندانتان است. دو سوم فیبر موجود در میوه های مرکبات محلول است و در مطالعات قبلی با کاهش کلسترول ، بهبود عملکرد هضم ، احساس سیری و کمک به تنظیم سطح گلوکز خون اشاره شده است.

نارنگی به افزایش جذب آهن از غذا کمک می کند

آهن برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است ، زیرا اکسیژن را به گلبول های قرمز متصل می کند ، که بدن آن را به سلول های خود منتقل می کند. اکسیژن برای فعالیت همه سلول ها ضروری است و بسیار مورد نیاز است. نارنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و وقتی به آهن دیگر مواد غذایی متصل می شود ، جذب مواد معدنی مهم کارآمدتر می شود ، میزان اکسیژن در بدن افزایش می یابد و فرد توانایی انجام کارهای مختلف را با سهولت بیشتری دارد.

نارنگی به افزایش تقسیم سلولی کمک می کند

یکی از برنامه های بدن انسان این است که سلول های آن به خوبی تقسیم می شوند. نارنگی خاصیت منحصر به فردی به نام "سیتوفیلاکسی" دارد که به معنای جلوگیری از تخریب سلول است و به لطف این توانایی ، وضعیت افزایش تولید آنها و جریان سازی توزیع آنها در قسمت های مختلف بدن نیز ایجاد می شود. این تقسیم به رشد طبیعی و ترمیم "سایش" سلولی و جایگزینی سلول های قدیمی با سلول های جدید کمک می کند تا بدن سالم تر شده و در برابر آسیب های داخلی و خارجی مقاومت کند.

خواص نارنگی برای سلامت دندان و لثه

خوردن نارنگی ، از جمله غذاهای حاوی ویتامین C ، تأثیر مفیدی بر سلامت دندان ها و لثه ها دارد ، از بروز زخم جلوگیری کرده و بهداشت دهان و دندان را حفظ می کند.

نارنگی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

نارنگی همچنین سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند و در نتیجه بسیاری از ویروس ها از جمله آنفلوانزا و سایر ویروس هایی را که از ضعف بدن انسان استفاده می کنند دفع می کند و به آنها حمله می کند.

خواص نارنگی برای سنگ کلیه

نوشیدن آب نارنگی میزان اسیدیته در ادرار را کاهش می دهد و به کسانی که از سنگ کلیه رنج می برند کمک می کند. به هر حال ، آب پرتقال به همان اندازه موثر است. حتی می توانید آنها را با هم مخلوط کنید.

خواص نارنگی برای سرطان
درمان سرطان با نارنگی

خواص نارنگی برای مقابله با سرطان

مطالعات نشان می دهد که "لیموئید" ، یکی از اجزای موجود در نارنگی ، به جلوگیری از پیشرفت سرطان های دهان ، سینه ، ریه ، معده و پوست کمک می کند. لیموئیدها با منشأ گیاهی هستند که رشد تومورها را از بین می برند و بنابراین در جلوگیری از انواع مختلف سرطان کمک بسیاری می کنند. محققان به مطالعه این مواد شیمیایی گیاهی نجات دهنده ادامه می دهند ، مواد شیرین طبیعی به وفور یافت می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها