رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541840

ادامه نگرانی اصولگرایان از وحدت اصلاح‌طلبان/این‌بار گاندوسازی علیه اصلاح‌طلبان/رهامی و کرباسچی بگومگو با یکدیگر را تکذیب کردند

ساعت 24- اخیرا سایتی مدعی شده است در جلسه‌ای در منزل حجت‌الاسلام موسوی‌لاری میان محسن رهامی و غلامحسین کرباسچی درگیری لفظی پیش آمده که روز گذشته کرباسچی و رهامی به آن خبر غیرمستند واکنش نشان دادند.

کرباسچی درباره کذب‌بودن این خبر گفته است: «در یک سال گذشته به خانه موسوی‌لاری نرفته‌ام و آخرین باری که آقای رهامی را دیدم چندسال قبل بود و هیچ مشکلی باهم نداریم. به نظرم می‌خواستند یک سریال گاندوی دیگری بسازند و برای آن سناریوسازی کردند که سناریوی آن لو رفته است. دو سال قبل برای یک روضه به خانه آقای موسوی‌لاری رفتم و برای هیچ جلسه‌ای به آنجا نرفتم».
او همچنین ادامه داد: «جدا از این موضوع، نه من و نه آقای رهامی جزء سران اصلاح‌طلب نیستیم که می‌گویند جلسه سران اصلاح‌طلب! من به روابط‌عمومی حزب اعلام کردم که بررسی کنند و ببینند کدام رسانه چنین خبری را منتشر کرده است که گفتند سایت عصر قانون. از آنها می‌خواهیم که خودشان تکذیب کنند؛ زیرا شکایت راه به جایی نمی‌برد. این یک سناریویی است که صدر تا ذیل آن دروغ است».
محسن رهامی هم درباره این موضوع گفت: «اصل این خبر ساختگی و خلاف واقع است و چیزی شبیه به دروغ ۱۳ است. اصلا از سال ۹۵ که در جلسات شرکت می‌کردم و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بودم تاکنون به هیچ عنوان در جلسات شورا حضور نداشتم. نکته بعدی اینکه تمام جلسات شورا همواره در دفتر بنیاد امید ایرانیان متعلق به آقای عارف تشکیل می‌شود و هیچ جلسه‌ای در منزل آقای موسوی‌لاری نداشتیم؛ از سوی دیگر آقای کرباسچی هیچ‌گاه عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نبوده است».
رهامی با بیان اینکه ما ۴۰ سال است با آقای کرباسچی دوست هستیم و تاکنون هیچ بحث و تنشی میان ما رخ نداده است، تصریح کرد: «ما اخیرا هیچ نشستی با مجمع جریان اصلاحات برای انتخابات نداشتیم... در گزارشی که منتشر شده، نوشته که آقای کرباسچی به من می‌گوید از آقای نجفی به خوبی دفاع نکرده‌اید! درحالی‌که من اصلا وکیل نجفی نبودم که بخواهم از او در دادگاه دفاع کنم. در خصوص میترا استاد هم من اصلا شناختی از او نداشتم و نجفی بعد از شهردارشدنش، مراجعاتی داشتند و در آنجا با خانم استاد آشنا و بعد از آن هم ازدواج کردند. او هیچ ارتباطی با جریان اصلاح‌طلب نداشت که ما بخواهیم او را به نجفی یا انتخابات شورای شهر آشنا کنیم».
رهامی با ذکر اینکه اساس این گزارش کذب است، گفت: «در آستانه انتخابات می‌خواهند بگویند که اصلاح‌طلبان با همدیگر مشکل دارند و دچار تشتت هستند. این گزارش مانند سریال گاندو که علیه ظریف ساخته شده، سراسر دروغ است و ممکن است دروغ‌های بیشتری را برای برخی از کاندیداها بسازند. تمام خبر ساختگی و جعلی است. کسانی که از انسجام اصلاح‌طلبان و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نگران هستند، چنین اخبار کذبی را منتشر می‌کنند. ما اخیرا به برخی از استان‌ها سفر کردیم و با استقبال خیلی خوبی هم مواجه شدیم؛ ازاین‌رو برخی از مخالفان گزارش‌های جعلی منتشر می‌کنند تا بگویند اصلاح‌طلبان دچار تشتت و تنش هستند... بعد از انتشار چنین خبری، آقای حکیمی‌پور با من تماسی گرفتند و گفتند آیا جلسه‌ای برگزار شده که من در جریان نبوده‌ام! این گزارش به نوعی بوده است که می‌خواستند حرف‌های خودشان را از زبان ما منتشر کنند. اگر به جزئیات گزارش منتشرشده نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که تماما جعلی است».
ادعاهای برخی سایت‌های اصولگرا در حالی است که چند روز پیش هم خبرگزاری فارس مدعی شد محمدرضا عارف ستادهای انتخاباتی‌اش را در برخی استان‌ها راه انداخته است؛ در حالی که اساسا امکان تشکیل ستاد پیش از موعد قانونی تبلیغات ممکن نیست. از سوی دیگر این خبرگزاری در ادعایی عجیب آورده بود که راه عارف رسما از خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان جدا شده است. چند روز از این ادعاها نگذشته بود که عارف دو روز پیش در یک سخنرانی به طور مستمر از ضرورت حفظ وحدت اصلاح‌طلبان سخن گفت. به نظر می‌رسد اصولگرایان در پی این ادعاها می‌کوشند جبهه اصلاحات را نزد جامعه دچار آشفتگی معرفی کنند؛ زیرا می‌دانند اگر اصلاح‌طلبان بتوانند مانند سال‌های 92، 94 و 96 به صورت متحد وارد انتخابات شوند، عرصه انتخاباتی برایشان به‌شدت سخت خواهد شد؛ با همه اینها گویا در این دوره انتخابات باید تا روز 28 خرداد 1400 شاهد تکرار چنین شایعه‌سازی‌هایی باشیم؛ خاصه آنکه چنین خلاف واقع‌گویی‌هایی در مواجهه با دولت در ابعادی کلان‌تر یعنی از تریبون صداوسیما با ساخت سریالی مانند گاندو انجام می‌شود.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها