رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541865

استقلال امروز راهی عربستان می‌شود

نگاهی به وضعیت گروه آبیها

ساعت 24-استقلالی‌ها امروز ساعت 16:30 عازم عربستان می‌شوند تا در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند.

استقلال در گروه سوم این مسابقات با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق همگروه است؛ گروهی که در روز قرعه‌کشی به گروه مرگ موسوم شد اما در ادامه و با توجه به وضعیت تیم‌ها در این گروه دیگر کسی علاقه ندارد گروه C را گروه مرگ بنامد.
در حال حاضر تیم الاهلی یکی از بدترین دوران خودش را سپری می‌کند. این تیم در لیگ عربستان در ۶ بازی آخر خودش بازنده از زمین خارج شده و در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد. الاهلی در ۸ بازی آخرش برنده نشده. مدیران این تیم عربستانی به تازگی سرمربی جدیدی را هم استخدام کرده‌اند. لاورنتسیو ریجکا، مربی رومانیایی قرار است هدایت تیم را در لیگ قهرمانان آسیا برعهده بگیرد. این مربی تنها چند روز فرصت دارد تا با شرایط تیم آشنا شود و بعید به نظر می‌رسد بتواند تغییر چشمگیری در شرایط الاهلی ایجاد کند.
دیگر همگروهی استقلال الدحیل قطر است. تیمی که جمعه‌شب با اتمام لیگ ستارگان قطر با ایستادن در جایگاه نایب قهرمانی به کارش پایان داد. آنها در کورس قهرمانی به السدی قافیه را واگذار کردند که بدون شکست فاتح لیگ شد. الدحیل در 10 بازی آخر خود در لیگ صاحب ۹ برد و یک شکست شده است و از شرایط خوبی بهره می‌برد. با این حال تحمل 5 شکست در لیگ ستارگان قطر در این فصل و با توجه به ستارگانی که الدحیل دراختیار دارد نشان می‌دهد تیم قطری آنچنان فصل مقتدرانه‌ای را پشت‌سر نگذاشته است.
سومین همگروهی استقلال تیم الشرطه عراق هم در 10 بازی آخرش در لیگ صاحب ۶ برد، 2 تساوی و 2 شکست شده است. آنها در آخرین بازی خود قبل از اعزام به عربستان 3 بر یک مقابل النجف شکست خوردند. الشرطه در جدول ۲۰ تیمی عراق در رده سوم قرار دارد در حالی که فاصله‌اش با صدرنشین لیگ ۱۰ امتیاز است.
به این ترتیب می‌توان گفت استقلال که با آمدن فرهاد مجیدی شرایط بهتری را در چند بازی آخر لیگ تجربه کرده از شانس خوبی برای مقابله با این تیم‌ها برخوردار است. با این حال آنچه ممکن است در کار آبی‌ها برای کسب نتایج ایده‌آل در لیگ قهرمانان آسیا خلل ایجاد کند دست‌کم گرفتن تیم الاهلی به خاطر نتایج بازی‌های اخیرش است. بدون شک تیم عربستانی با همه مشکلاتی که از سر گذرانده با توجه به سبقه و جایگاهی که در آسیا دارد و همچنین شرایط میزبانی حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. اما بازی مقابل این تیم می‌تواند کلید صعود از این گروه باشد و استقلال حتما باید همانند دور قبل لیگ قهرمانان با قدرت آنها را شکست دهد. اگر بپذیریم که مصاف استقلال و الدحیل نبردی به‌ شدت نزدیک خواهد بود و الشرطه به عنوان ضعیف‌ترین تیم گروه روی کاغذ به استقلال امتیازات لازم را می‌دهد، نبرد برابر الاهلی بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود.
بردن الاهلی از یک منظر دیگر هم بسیار بااهمیت است. باتوجه به افزایش تعداد گروه‌ها و تغییر شرایط نحوه صعود تیم‌های دوم از گروه که به صورت 6 تیم برتر از 10 تیم گروه‌های ده‌گانه است، کسب حداکثر امتیازات مقابل الاهلی می‌تواند شانس خوبی را برای استقلال فراهم کند که در نبرد با سایر تیم‌های دوم بتواند از گروهش صعود کند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها