رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541913

عارف برای 1400 می آید /جهانگیری بر سر دو راهی کاندیدا شدن یا نشدن

ساعت24- عضو شورای مرکزی کارگزاران درباره حضور اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف در انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی داد.

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره اما و اگرهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: از شرایط لازم برای اداره درست و رو به کمال کشورها موقتی بودن دوره قدرت و چرخشی بودن آن براساس خواست و اراده مردم است که این موضوع از طریق انتخابات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اکثر کشورها دوره ریاست جمهوری ۴ ساله است، افزود: انتخابات ابزار رشد و تکامل جوامع است و باید به اهمیت آن توجه ویژه داشته باشیم، حدود دو ماه به سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، اما خبری از فضای انتخاباتی در کشور نیست و این تهدید بزرگی است.

نمازی با بیان اینکه با وجود اینکه ۶۴ روز مانده به انتخابات، اما هنوز نامزدها به صورت قطعی مشخص نشده‌اند، گفت: در آمریکا مدتی پیش یک انتخابات با هیجان برگزار شد، اما در کشور ما در فاصله دو ماه مانده به انتخابات هنوز هیچ خبری نیست، مسئولان امر باید فکری برای گرم کردن تنور انتخابات کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: هنوز خبر نداریم جهانگیری در انتخابات این دوره شرکت می‌کند یا خیر. چند ماه گذشته به صورت جدی وارد میدان و بعد از آن شنیده شد که در حال ارزیابی فضای انتخابات است تا حضور پیدا کند و یا خیر. هنوز به طور دقیق مشخص نیست حضور پیدا می‌کند یا نه.

وی با اشاره به راهبرد اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ادامه داد: جناح اصلاحات مکانیزمی را برای حضور جدی در انتخابات تعریف کرده و احزاب مختلف این جریان اگر می خواهند فردی را برای انتخابات معرفی کنند قرار شده است که به نهاد اجماع ساز معرفی کنند، هر فردی که در این نهاد انتخاب و وارد عرصه انتخابات شود جبهه اصلاحات حمایت لازم را از وی می‌کند. هنوز نمی‌دانیم اسحاق جهانگیری می‌خواهد از طرف حزب کارگزاران وارد شود و یا به صورت مستقل شرکت می‌کند.

نمازی بیان کرد: برداشت من این است که جهانگیری در این دوره شرکت نخواهد کرد، اما اطلاع دقیقی نداریم، امیدوارم تصمیم درستی برای حضور و یا عدم حضور خود داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره حضور محمدرضا عارف در انتخابات ۱۴۰۰، بیان کرد: عارف اعلام کرده که در انتخابات حضور پیدا می‌کند و این اقدام وی نشان از بی اعتنایی به ساز و کاری است که اصلاح طلبان در این دوره پیش بینی کرده اند. اگر وارد عرصه انتخابات شود نمی‌دانم نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان نام او را مورد بررسی قرار می‌دهد یا خیر و اگر بررسی شد و امکان حضورش از نظر جناح اصلاحات نبود عارف در صحنه می‌ماند یا کناره گیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این که اصلاح طلبان از محمدرضا عارف حمایت می‌کنند یا خیر بستگی به نظر خود عارف دارد که به صورت فردی اصلاح طلب وارد انتخابات می‌شود یا به صورت مستقل.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها