رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 541966

وزیر کار خبر داد: نهایی شدن نقشه راه همکاری های ۵ ساله ایران و عراق

ساعت24-وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امضای سند پنج ساله و تبادل کار و فرصت‌های شغلی را از جمله مهمترین برنامه‌های سفر به عراق است.

محمد شریعتمداری در بدو ورود به عراق گفت: ایران به دنبال همکاری‌های دوجانبه با تاسیس شرکت‌های مشترک در قالب سند بلند مدت 5 ساله با عراق است که در واقع نقشه راه همکاری ماست.

وی با نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: باز شدن بازارهای صادراتی ایران به خصوص در کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های مهم سال 1400 وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که پیش نیاز این مهم "توسعه روابط کار فیمابین" خواهد بود.

شریعتمداری با بیان اینکه از مدتی پیش امضای سند 5 ساله با وزارت کار عراق در دستور کار طرف ایرانی بود؛ از نهایی شدن این سند خبر داد و افزود: همکاری‌های دوجانبه تهران - بغداد در قالب این سند دنبال خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه "تبادل نیروی کار و فرصت‌های شغلی" برنامه بعدی سفرش به عراق است، از تلاش برای فعالیت اقتصادی علاوه بر گسترش روابط در زمینه تعاون و کار و مذاکره پیرامون بیمه‌های اجتماعی خبر داد.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: تبادل نیروی کار عمدتا تخصصی است و به زودی "وابسته کار" جمهوری اسلامی ایران در عراق (سفارت ایران در بغداد) مستقر خواهد شد.

وی در ادامه تبادل نیروهای کار تخصصی را نیاز هر دو طرف برشمرد و تمرکز اصلی مذاکرات خود با دولت عراق را "مسایل اقتصاد واقعی" عنوان کرد که در زمینه‌های پتروشیمی، دارویی، مصالح و فلزات ساختمانی پیگیری خواهد شد.

شریعتمداری با تصریح بر اینکه همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با دولت عراق اکثرا در حوزه اقتصاد خواهد بود؛ ابراز امیدواری کرد با تفاهم‌های منعقده که پیش نویس آن و سند همکاری پنج ساله آماده شده است؛ این همکاری‌ها توسعه و قوام بیشتری یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: شرکت‌هایی با صندوق‌های اقتصادی وزارت کار همکاری دارند که در ضمن اسنادی که امضا خواهد شد در سال 1400 اجرایی می‌شوند.

شریعتمداری در سفر به عراق روز یکشنبه چند نشست با وزیران مربوطه این کشور همسایه در وزارتخانه‌های دارایی و کار خواهد داشت ضمن اینکه روز دوشنبه در سفر به کربلا برنامه‌های کاری سفرش را برای توسعه روابط فی مابین دنبال خواهد کرد که بنظر می‌رسد نمایشگاه‌های مشترک اقتصادی نیز بخشی از آن باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها