رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542109

خواص آلو | فواید اعجاب آور آلو برای درمان چاقی و دیابت

ساعت24- آلو فواید شگفت انگیزی دارد در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهید در خصوص عجایب آلو در بهبود سلامت بدن بدانید برای شما گردآوری کردیم

خواص آلو
html>

در طب سنتی از جوشانده گل آلو برای معالجه دندان ها ، زخم های دهان ، بیماری های لثه و همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان و کاهش شدت درد گلو استفاده می شده است.

آلو منبع بسیار خوبی از ویتامین ها مانند:

A (رتینول) E (آلفا توکوفرول)
C (اسید اسکوربیک) پتاسیم
B 9 (اسید فولیک) فلوراید
K (فیلوکینون) فسفر
B 1 (تیامین) منیزیم
B 2 (ریبوفلاوین) آهن
B 3 (نیاسین) کلسیم
B 6 (پیریدوکسین) روی

آنتی اکسیدان آلو حاوی ویتامین C و مواد مغذی گیاهی مانند لوتئین ، زاگزانتین ، کریپتوکسانتین و اسید کلروژنیک است. این اجزا دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که به خنثی سازی رادیکال های آزاد ، بهبود وضعیت عمومی بدن و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کنند. به یاد بیاورید که آنتی اکسیدان ها موادی هستند که می توانند آسیب و پیری سلول ها را تقریباً در همه اندام ها و سیستم ها ، از جمله بافت های عصبی ، قلب ، چشم ها و پوست پیشگیری یا به تأخیر بیندازند.

خواص آلو برای لاغری
لاغری با آلو

خواص آلو برای لاغری

چندین مطالعه نشان می دهد که مصرف میوه های از جمله آلو ، سطح کلسترول را در افراد مبتلا به سندرم متابولیک نرمال می کند. فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی مانند آنتوسیانین ، اسیدهای کلروژنیک ، کوئرستین و کاتچین موجود در آلو دارای خواص ضد التهابی هستند و به کاهش خطر چاقی ، دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند.

خواص آلو برای دیابت
درمان دیابت با آلو

خواص آلو برای دیابت

متخصصان می گویند خوردن آلو به عادی سازی سطح گلوکز و تری گلیسیرید در بدن کمک می کند. فلاونوئیدهای موجود در این میوه ها اثر محافظتی در برابر مقاومت به انسولین دارند و باعث افزایش حساسیت به انسولین در بدن می شوند.

خواص آلو خشک برای پوکی استخوان
درمان پوکی استخوان به کمک آلو

خواص آلو خشک برای پوکی استخوان

فلاونوئیدها مانند کافئین اسید و روتین که در آلو وجود دارد ، ممکن است خطر بیماری هایی مانند پوکی استخوان ، به ویژه در زنان یائسه را کاهش دهد. پلی فنول ها همراه با پتاسیم که به مقدار زیادی در آلو خشک هستند ، می توانند تراکم استخوان را افزایش دهند و از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری کنند. دانشمندان ادعا می کنند که مصرف منظم آلو خشک به ترمیم تراکم استخوان از دست رفته در طی روند پیری کمک می کند.

خواص آلو برای درمان یبوست
درمان یبوست با آلو

خواص آلو برای درمان یبوست

آلو منبع خوبی از فیبر غذایی ، سوربیتول و ایزاتین است ، اجزایی که به تنظیم سیستم هضم کمک می کنند. متخصصان می گویند آلو خشک در درمان یبوست مثر است. سوربیتول و ایزاتین خاصیت ملین دارند و ترشح مایعات را در روده تحریک می کنند ، در نتیجه باعث افزایش عنصر از طریق روده بزرگ می شوند.

تقویت سیستم عصبی بدن با آلو

آلو حاوی ویتامین B 6 است که به انتقال سیگنال های عصبی کمک می کند و عملکرد طبیعی سیستم عصبی را تضمین می کند. علاوه بر این ، تریپتوفان موجود در آلو ، در سنتز انتقال دهنده عصبی سروتونین نقش دارد ، که نقش مهمی در عادی سازی خواب ، اشتها و تمرکز دارد. مس موجود در آلو به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و برای سلامت اعصاب ضروری است.

خواص آلو برای کبد
درمان کبد چرب با آلو

خواص آلو برای کبد

آلو خشک مانند آب آلو قادر به محافظت از کبد در برابر اثرات منفی است و در نتیجه از پیشرفت بیماری های مختلف جلوگیری می کند. طی یک مطالعه هشت هفته ای ، محققان دریافتند که عملکرد کبد پس از ورود آلو خشک و آب آلو به رژیم های غذایی شرکت کنندگان به طرز چشمگیری بهبود می یابد. بنابراین ، اگر می خواهید جگر قوی داشته باشید ، توصیه می کنیم هر بار آلو را به صبحانه یا سالاد میوه خود اضافه کنید.

آلو باعث تقویت استخوان ها می شود

خوردن آلو نه تنها در اندام های داخلی ، بلکه در استخوان ها نیز تأثیر خوبی خواهد داشت. یک مطالعه نشان داد که آلو و آلو به لطف ترکیبات فنلی و فلاونوئیدی در جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان در زنان یائسه بیشترین تأثیر را دارند (در میان میوه ها و میوه های خشک). به علاوه ، طبق سایر مطالعات ، آلو منبع مهمی از بور است ، که به ساخت استخوان ها و عضلات قوی کمک می کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بور ممکن است با پوکی استخوان نیز مقابله کند ، اما تحقیقات بیشتری برای ارائه این ادعا لازم است.

آلو می تواند از تصلب شرایین جلوگیری کند

تجمع پلاک در عروق می تواند باعث تصلب شرایین و انقباض عروقی شود که منجر به کمبود اکسیژن در بافت های بدن می شود. در صورت عدم درمان ، همه اینها منجر به نارسایی قلبی ، سکته مغزی یا حمله قلبی می شود. اما آلو خشک به کاهش احتمال تصلب شرایین کمک می کند. دانشمندان مطالعه ای انجام داده اند و موارد زیر را یافته اند: مصرف آلو خشک و آب آلو می تواند به طور قابل توجهی فشار خون و سطح کلسترول بد را کاهش دهد.

آلو خشک به جلوگیری از چاقی کمک می کند

آلو خشک به دلیل احساس سیری که به بدن می دهد به کنترل وزن و اشتها کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که خوردن آلو خشک به عنوان میان وعده می تواند گرسنگی را برای مدت طولانی سرکوب کند. 100 گرم آلو خشک حاوی 240 کالری است.

محتوای بالای فیبر محلول در آلو به حفظ ثبات سطح قند خون کمک می کند. نکته خوب در مورد فیبر محلول این است که جذب قند را در جریان خون کند می کند. این به نوبه خود از دیابت نوع 2 جلوگیری می کند.

آلو سرشار از آهن است
درمان کم خونی با آلو

آلو سرشار از آهن است

به دلیل کمبود آهن ، ممکن است کم خونی ظاهر شود - وضعیتی از بدن که در آن هموگلوبین خون کاهش می یابد. علائم کم خونی خفیف شامل خستگی ، تحریک پذیری ، تنگی نفس و کاهش عملکرد است. آلو با میزان آهن بالا - 2.1 میلی گرم در هر 100 گرم در میان سایر میوه ها و انواع توت ها برجسته است ، بنابراین به جلوگیری از کمبود آهن در بدن انسان کمک می کند و در نتیجه کم خونی را تسکین می دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها