رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542221

ادامه حاشیه‌های سفر به سرزمین عجایب

هندیها خواب را از هواداران پرسپولیس گرفتند

ساعت 24-اعزام کاروان تیم پرسپولیس به هند برای برگزاری رقابت‌های گروه پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از همان ثانیه نخست با حاشیه‌های زیادی همراه بود و این حواشی در ادامه نیز دست از سر نماینده کشورمان برنداشت.

بعد از اینکه در فرآیند صدور ویزا مشکلاتی به وجود آمد و سپس فرودگاه گوآی هند با پرواز هواپیمای پرسپولیس مخالفت کرد و باعث بروز سردرگمی چند ساعته سرخ‌ها شد، در خود هند گرفتن تست کرونا از کاروان پرسپولیس و اعلام نتایج آن تبدیل به یک دردسر بزرگ برای پرسپولیسی‌ها شد. در این بین یک بیانیه عجیب از سوی پیج رسمی باشگاه پرسپولیس وضعیت را پیچیده‌تر کرد و خشم هندی‌ها را برانگیخت. این اتفاقات صدای مدیران پرسپولیس و هواداران این تیم را درآورد و در سوی مقابل باعث واکنش رسانه‌های هندی شد.

داستان از جایی شروع شد که در گیر ودار گرفتن ویزا و حرکت هواپیما، باشگاه پرسپولیس پیش از سفر به هند در صفحه اینستاگرامش نوشت: «283سال پس از فتح هند توسط لشکر ایرانیان، حالا نوبت به جوانان ایرانی رسیده تا یک بار دیگر و این‌بار در آوردگاه دیگری دست به فتح‌الفتوح بزنند.» این پست بی‌ادبانه هواداران هندی را عصبانی کرد و البته هواداران پرسپولیس تلاش کردند نشان بدهند ارتباطی با این موضوع ندارند و دیدگاه‌شان در مورد رقابت‌های پیش رو صرفا فوتبالی است.
یکی از رسانه‌های هند در رابطه با زیر سوال رفتن میزبانی کشورشان روز یکشنبه نوشت: «پرسپولیسی‌ها می‌دانستند برای پرواز چارتر باید مجوز ویژه بگیرند و می‌دانستند که تا روز یکشنبه فرودگاه گوآ نمی‌تواند از آنها میزبانی کند اما دوباره برنامه‌ریزی خود را برای شنبه انجام دادند.» وبسایتthefangarage در گزارشی با اشاره به بیانیه باشگاه پرسپولیس، آن را شگفت‌آور خواند و نوشت: «در دوره کرونا تاخیر در پرواز و مسائل بروکراتیک طبیعی است اما پرسپولیس بلافاصله مسوولان هندی را به خرابکاری متهم کرد.» در پایان این گزارش همچنین آمده که هند یکی از رقبای ایران در میزبانی جام ملت‌های 2027 است و به همین خاطر پرسپولیس تلاش می‌کند تا میزبانی هندی‌ها را زیر سوال ببرد. آنها همچنین خطاب به فدراسیون فوتبال خود نوشته‌اند که باید میزبانی موفق و شایسته باشند تا ای اف سی با اطمینان از این موضوع، میزبانی جام ملت‌های 2027 را به هندوستان بدهد.»
در ساعات آینده مشخص شد عصبانیت مقامات هندی از مصاحبه‌های مدیران پرسپولیس علیه میزبانی هند که در تهران انجام شده بود و همچنین آن پست اینستاگرامی صرفا قرار نیست در اینستاگرام و فضای رسانه‌ای ادامه پیدا کند. گفته می‌شود ورود کاروان سرخپوشان به گوآ با هیچ استقبالی از سوی مقامات باشگاه گوآ یا فدراسیون فوتبال کشور هند همراه نبود. با این حال آنچه طاقت پرسپولیسی‌ها را در ۲۴ ساعت بعدی طاق کرد ماجرای گرفتن تست کرونا و اعلام نتایج آن بود. بعد از به زمین نشستن هواپیمای حامل پرسپولیسی‌ها تمامی اعضای کاروان پرسپولیس بعد از ورود به ایالت گوآ تست کرونا دادند و قرار بود نتایج این تست در عرض چند ساعت در اختیار باشگاه قرار بگیرد اما اعلام نتایج تست‌ها هر بار به دلیلی از سوی مقامات بهداشتی هند با تعویق مواجه و باعث شد برنامه تمرین سرخپوشان به هم بریزد. در این بین بازار داغ شایعات راه افتاد و برخی گفتند به دلیل مثبت شدن تست تعداد قابل توجهی از بازیکنان نتایج منتشر نشده تا تست‌گیری دوباره انجام شود. این شایعه از آنجایی ترسناک بود که پرسپولیس در آخرین بازی داخلی در لیگ با تیم نساجی بازی کرد. تیمی که تست ده نفر از بازیکنان و کادر فنی‌اش مثبت شده بود. بعد از آن بازی تست کرونای سعید آقایی دفاع چپ سرخ‌ها مثبت شد و نتوانست تیم را در سفر به هند همراهی کند.
در همین راستا روز یکشنبه خبر رسید تا ساعات پایانی شب نتایج تست کرونای کاروان پرسپولیس منتشر می‌شود. به همین علت هواداران پرسپولیس به‌ شدت مضطرب بودند و خیلی‌های‌شان حتی نخوابیدند تا از نتایج تست مطلع شوند. با این حال تا آخرین ساعات شب خبری از نتایج تست نبود. مقامات باشگاه هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها و در صفحات شخصی‌شان مدام تاکید می‌کردند که نتایج تست به دست ما نرسیده است و هواداران از دامن زدن به شایعات خودداری کنند. در ادامه و به شکل عجیبی نه تنها در ساعات پایانی روز یکشنبه و بامداد دوشنبه که اعلام نتایج تست کرونای کاروان پرسپولیس تا ظهر روز دوشنبه هم منتشر نشد و این باعث شد مدیران پرسپولیس واکنش شدیداللحنی به این موضوع نشان بدهند.
ابراهیم شکوری در مورد تاخیر ۳۶ ساعته در ارایه پاسخ تست PCR اعضای کاروان تیم پرسپولیس ایران به رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: «متاسفانه همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم، با شرایط پیچیده‌ای مواجه هستیم. قبل از شروع سفر به هند هم در مکاتبات رسمی بابت نگرانی از میزبانی هند، به کنفدراسیون فوتبال آسیا هشدار دادیم.» شکوری افزود: «از عصر روز یکشنبه پیگیر دریافت پاسخ تست‌ها هستیم اما هر بار جواب می‌دهند که باید منتظر باشیم و این انتظار و طولانی شدن روند دریافت پاسخ، نگرانی زیادی برای هواداران ایجاد کرده است.»
سخنگوی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای پیگیری انجام شده، تصریح کرد: «جدا از پیگیری از داخل هتل محل اقامت، تماس‌های تلفنی پیاپی با مسوولان برگزاری مسابقات و فدراسیون فوتبال هند و ایران داشتیم و از شب گذشته نامه‌نگاری رسمی را ادامه دادیم و اعتراض شدیدمان به این وضعیت را اعلام کردیم.» شکوری عنوان کرد: «در پاسخ به پیگیری ما اعلام شده تا ظهر امروز، تست‌ها آماده می‌شود و ترافیک کاری در بیمارستان را دلیل این تاخیر عنوان می‌کنند. به هر حال، ما منتظر واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم و پیگیری‌ها را تا زمان رسیدن به جواب نهایی، ادامه می‌دهیم.»
درنهایت ساعت ۱۴ روز دوشنبه جواب تست کاروان پرسپولیس آمد که همگی منفی بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها