رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542271

کودتای میانمار؛ اعتراضات مردمی علیه خونتا ادامه مییابد

ساعت24-فعالان حامی دموکراسی در میانمار امروز (سه شنبه) اعلام کردند که قرار است در جریان مهمترین تعطیلات کشورشان دست به اعتراضات جدیدی برای حفظ فشار بر خونتای حاکم بزنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این تعطیلی پنج روزه به نام " Thingyan" معمولا توسط عبادت کنندگان و با پاکیزه کردن تصاویر بودا در معابد و آب و جارو کردن خیابان‌ها و معابر در میانمار برگزار می‌شود.

فعالان دموکراسی خواه میانمار در سال جاری میلادی به مردم تاکید کردند تا از آغاز این مراسم که امروز است دست به اعتراضات نمادین زده و نماد "سه انگشت" را که نشانه اعتراض به حکومت خونتا در کشور است، بر روی گلدان‌های پر از گل که برای مراسم به کار برده می شوند، نقاشی کنند.

رهبر گروه اعتراضی "کمیته همکاری اعتصاب سراسری" در فیسبوکش نوشت: شورای نظامی مالک این مراسم نیست. قدرت و خواست مردم در دست خودشان است.

وی ادامه داد، سایر اعتراضات در این مراسم علیه خونتا شامل ریختن رنگ قرمز بر روی پیاده‌روها و به صدا در آوردن بوق خودروها می‌شود. فعالان همچنین خواستار یک روز سکوت به یاد قربانیان خشونت و یک روز برای برگزاری احترام مذهبی در روز شنبه شده‌اند.

این دومین تعطیلات متوالی سال جدید خواهد بود که پس از همه گیری ویروس کرونا که تمامی جشن‌ها را در میانمار لغو کرد، برگزار می‌شود.

اول فوریه سال جاری میلادی، ارتش میانمار دولت مدنی این کشور را سرنگون و آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور را به همراه قانونگذاران و رئیس جمهوری دستگیر کرد. از ‌آن زمان، اعتراضات گسترده در این کشور برگزار شده و بسیاری نیز دستگیر و صدها تن نیز کشته شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها