رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542292

چین: آمریکا از بازی با آتش در تایوان پرهیز کند

ساعت24-پس از صدور دستورالعمل جدید از سوی آمریکاییها درباره دیدارهای آزادانه‌تر با مقامات تایوانی، چین روز سه شنبه از آمریکا خواست از بازی با آتش در موضوع تایوان خودداری کند.

براساس گزارش خبرگزرای رویترز، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی خود در این زمینه گفت: پکن قویا هرگونه تماس میان مقامات آمریکایی با مقامات تایوانی را رد می‌کند.

تا قبل از روی کار آمدن ترامپ مقامات آمریکایی براساس «اصل چین واحد» از دیدار با مقامات تایوانی خودداری می‌کردند. اما در دولت ترامپ چندین مقام واشنگتن به تایوان سفر کرده و این دستورالعمل را نقض کردند.

سال گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه از سفر مخفیانه یک دریادار نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به تایوان خبر داده بود.

طی ماههای اخیر دولت واشنگتن اقدامات تحریک آمیزی در تنگه تایوان انجام داده و ناوهای نظامی خود را به آبهای این منطقه اعزام کرده است.

هفته گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اشاره به اینکه نیروی دریایی آمریکا مشغول اقدامات تحریک‌آمیز در شرق آسیا است، گفت واشنگتن مسئول تنش‌ها بر سر تایوان است نه پکن.

آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

چین تایوان را بخشی را از سرزمین اصلی این کشور می‌داند و درباره دخالت آمریکا در امور تایوان همواره هشدار داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها