رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542468

سازمان انرژی اتمی: تاسیسات هسته‌ای نطنز با سرعت به سوی اهداف تعیین ‌شده به پیش میرود

ساعت24-سازمان انرژی اتمی در پیامی توئیتری با اعلام این‌که تاسیسات هسته‌ای نطنز با سرعت هر چه بیشتر به سوی اهداف تعیین ‌شده حرکت خواهد کرد، اعلام کرد: اگر لازم باشد، دانشمندان ایرانی کاری خواهند کرد که دنیا مجدداً قدرت علمی ایرانیان در فناوری هسته‌ای را ببینند.

سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در پیامی توئیتری با اشاره به اقدامات تروریستی دشمنان در صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و خرابکاری اخیر در تأسیسات غنی سازی شهید مصطفی احمدی روشن (نطنز)، اعلام کرد: تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، تخریب سالن مونتاژ سانتریفیوژهای نطنز، حمله تروریستی اخیر در این تاسیسات، تنها ناکامی دشمنان ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارد و اراده دانشمندان صنعت هسته‌ای تمامی این اقدامات مذبوحانه را به نومیدی تبدیل کرده است.

در انی پیام آمده است: تاسیسات هسته‌ای نطنز با سرعت هر چه بیشتر به سوی اهداف تعیین ‌شده حرکت خواهد کرد و اگر لازم باشد، دانشمندان ایرانی کاری خواهند کرد که دنیا مجدداً شاهد قدرت علمی ایرانیان در فناوری هسته‌ای خواهد بود. عزم دانشمندان ایرانی پابرجاست.

به گزراش فارس، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح یکشنبه‌ ۲۲ فروردین در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز عصر همان روز در واکنش به این حادثه در تاسیسات نطنز، گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد. صالحی روز دوشنبه نیز در اظهاراتی این اقدام را خرابکاری برشمرد و کاظم غریب‌ آبادی نماینده دائم ایران در آژانس از ارسال نامه‌ای به گروسی در پی حادثه نطنز خبر داد و رژیم صهیونیستی را مسئول این حادثه خواند.

جمهوری اسلامی ایران در همین راستا در نامه‌ای به آژانس اعلام کرد که هزار سانتریفیوژ جدید در نطنز نصب خواهد شد و عراقچی در این باره گفت که این سوای۵۰۶۰ سانتریفیوژ موجود است که ممکن است تعدادی صدمه دیده باشد که هنوز مشخص نیست چه تعداد در اثر این حادثه، آسیب دیده است. از سوی ایران روز گذشته نیز نامه دیگری به آژانس تحویل شد و ایران اعلام کرد که غنی سازی ۶۰ درصد را آغاز خواهد کرد.

بهروز کمالوندی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت که عملیات اجرایی غنی سازی ۶۰ درصد از سه‌شنبه در تأسیسات نطنز آغاز می‌شود (+) و افزود: اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصد برای استفاده در تولید عنصر «مولیبدن» با هدف به‌کارگیری در ساخت انواع رادیوداروهاست.

غریب آبادی نماینده ایران در آژانس نیز شب گذشته در توئیتی در این خصوص نوشت: بر اساس نامه و اطلاعات طراحی که در بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه تحویل آژانس شد، غنی سازی ۶۰ درصدی در دو زنجیره از سانتریفیوژهای جدید IR4 و IR6 در نطنز انجام می‌شود. فرآیند فنی از همین روز آغاز شده و پیش بینی می‌شود هفته بعد اورانیوم با غنای ۶۰ درصد برداشت شود. این اقدام که در واکنش به خرابکاری اخیر در نطنز صورت می‌گیرد، آثار قابل توجهی نیز در ارتقای کیفیت و کمیت رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها