رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542491

ناتو از افغانستان خارج میشود

ساعت24-رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا امروز اعلام کرد که نیروهای ناتو نیز خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

پس از آنکه واشنگتن اعلام کرد بعد از دو دهه قصد پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا را دارد، وزیر امور خارجه این کشور خبر داد که زمان آن فرا رسیده ناتو از افغانستان خارج شود.

به گزاذش رویترز، وزیران دفاع و امور خارجه کشورهای عضو ناتو برنامه‌های خود را امروز از طریق ویدئو کنفرانس اعلام خواهند کرد.

یک مقام آمریکایی دیشب (۲۴ فروردین) گفته بود که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا تا پیش از یازدهم سپتامبر امسال نیروهای نظامی ایالت متحده را از افغانستان خارج خواهد کرد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: بایدن به این نتیجه رسیده که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تا پیش از یازدهم سپتامبر تکمیل کند.

وی افزود که بایدن روز چهارشنبه خروج همه نیروهای آمریکایی را اعلام خواهد کرد و فقط تعداد محدودی برای حفاظت از مراکز دیپلماتیک ایالات‌متحده در افغانستان باقی خواهند ماند.

دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا فوریه ۲۰۲۰ با طالبان به توافق رسیده بود تا در ازای کاهش خشونت‌ها و حمایت نکردن طالبان از القاعده و سایر گروه‌های افراطی، همه نیروهای خود را تا اوایل ماه مه ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها