رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542522

رهبر انقلاب: مذاکرات نباید فرسایشی شود/ آمریکا نمیخواهد حرف حق را قبول کند

ساعت24- رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه اینجوری نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا یک حرف حق را قبول کند بلکه می خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطل را تعبیر کند، فرمودند: باید مراقبت شود که مذاکره فرسایشی نشود.

محفل انس با قرآن کریم دقایقی پیش طی ارتباط تصویری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد.

این مراسم هم‌اکنون به‌صورت زنده از صدا و سیما و حساب‌های کاربری پایگاه KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است.

گفتنی است این مراسم هرساله در اولین روز از ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شد که با شیوع ویروس کرونا مانند سال گذشته، به‌صورت ویدیوکنفرانسی برگزار می‌شود و قاریان با حضور در مصلای تهران به تلاوت قرآن مجید خواهند پرداخت.

رهبر انقلاب در پایان محفل قرآن کریم طی سخنانی گفتند: امروز یک صحبت مختصری در جهت هدایت قرآنی و در باب هدایت قرآنی عرض می کنم البته بحث هدایت قرآنی بحثی نیست که در یک جلسه و گفت وگو اینجوری پایان بپذیرد.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: قبل از شروع مطالب یک مطلبی را از حدود دو سه هفته پیش قصد داشتم به مردم عزیزمان عرض کنم ولی فرصت نشد و آن این است که در سخنرانی اول فروردین در باب رتبه اقتصادی کشور یک آماری را عرض کردم که بعد از آن چند نفر به من تذکر دادند که این آمار درست نیست. من به دفتر گفتم که موضوع را بررسی کنند که معلوم شد حق با آنها است و آمار ما درست نبوده است و آنچه که من درباره رتبه اقتصادی هجدهم ایران گفتم مربوط به 5، 6 سال قبل بوده است. لذا از آن کسانی که به من تذکر دادند که موجب برطرف شدن این اشتباه شود، تشکر می کنم.

رهبر انقلاب با اشاره به امتیازات قرآنی گفتند: خداوند متعال در میان امتیازات متعدد ماه مبارک رمضان امتیاز نزول قران را اشاره می کند که پیداست این شاید بالاترین امتیازات قران باشد. و در مورد قران نیز هزاران برجستگی در قران وجود دارد که عقل ما قادر به فهم آنها نیست، خداوند در میان همه این ویژگی ها هدایت قران را مطرح می کند.

ایشان ادامه دادند: پیداست که هدایت قرآنی در میان موضوعات مربوط به قرآن شان بالایی دارد. خودِ قرآن مجید هم با مسئله هدایت آغاز می شود. هم در سوره حمد که به تعبیر علامه طباطبایی سوره حمد از اول تا آخر ادب سخن گفتن را بندگان آموزش می دهد و هم در سوره بقره و اول این سوره که با ذکر هدایت شروع می شود. بعد از آن نیز در دهها جای دیگر از قرآن سخن از هدایت و راهنمایی ها و دستگیری های قرآن است.

رهبر انقلاب گفتند: مخاطب قران همه بشریت است و ادعای قران این است که می خواهد همه بشریت را به صراط مستقیم هدایت کند. یک نکته اساسی در این جا وجود دارد و آن این است که هدایت قرآن به یک منطقه محدودی از زندگی بشر اختصاص ندارد و این هدایت مربوط به گسترده عظیم زندگی بشر می شود. یعنی اینطور نیست که قران در بخشی انسان را هدایت کند و در موارد دیگر مورد نیاز بشر انسان را بی اعتنا بگذارد و از او عبور کند.

رهبر انقلاب افزودند: قرآن از عروج و کمال معنوی انسان که بالاترین خواسته بشر است که قرب الهی و معرفت و محبت و جوار الهی هست بگیرید تا اداره جوامع انسانی و بشری و اقامه عدل و رفتارهای مدیریتی برای اداره جوامع انسانی و دفع دشمنان گوناگون باطنی و ظاهری، انسی و جنی و رفع دشمن با مجاهدت و جهاد و دفع دشمنی ها مورد هدایت انسان است. تا اخلاق و خانواده تا تربیت فرزند و تا مسئله آرامش و سکون روحی و آرامش روانی انسان که یکی از مهمترین نیازهای انسان است و تا توصیه به علم و شناخت طبیعت که انسان به سمت علم، دانایی و حقایق عالم وجود حرکت کند و تا رفتارهای فردی انسان از این قبیل همه عرصه های قرآن برای انسان درس و هدایت دارد و درسی برای هر بخش از زندگی انسان دارد.

رهبر انقلاب همچنین درباره مذاکرات اخیر دولت با کشورهای عضو برجام خاطر نشان کردند: سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولان هم از نزدیک و هم با نوشته و هم در سخنرانی عمومی گفتیم. خب حالا تشخیص مسئولان این است که مذاکره کنیم و همین سیاست را اعمال کنیم. ما در این زمینه بحثی نداریم منتها باید مراقبت شود که مذاکره فرسایشی نشود. نباید جوری باشد که طرفها بخواهند این مذاکره را کش بدهند چرا که این مسئله برای کشور ضرر دارد.

ایشان افزودند: اینکه آمریکایی ها مدام اسم مذاکره را می آورند اینجوری نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا یک حرف حق را قبول کند بلکه می خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطل را تعبیر کند. کمااینکه اروپایی ها گاهی در جلسات خصوصی که گزارش آن به دست ما می رسد اقرار می کنند که حق با ایران است ولی در مقام اجرا هیچ استقلالی از خود ندارند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: پیشنهاداتی که طرف مقابل مطرح می کند غالبا پیشنهادهای متکبرانه و تحقیرآمیزی است که حتی قابل نگاه کردن هم نیست. امیدواریم مسئولان کشور در این زمینه هم کاملا با چشم باز و دل محکم و توکل به خدا بروند جلو و توقیقات الهی شامل حال آن شود و ملت را خرسند و خوشحال کنند.

رهبر انقلاب در بخش دیگر با اشاره به شیوع موج چهارم ویروس کرونا در کشور گفتند: این ویروس همه‌گیر و واقعا منحوس، زیباترین روزهای سال که روزهای اول بهار است را به کام ملت ما تلخ کرد؛ امسال متاسفانه عدد جانباختگان و مبتلایان بالا رفت و اینها چیزهایی است که انسان نمی‌تواند با آسانی بگذرد.

ایشان خاطرنشان کردند: این آمارهای تلخ و تکان دهنده باید همه ما را هم مسئولان را و هم آحاد مردم را هوشیار کند و بیدار کند و توجه بکنیم. شوخی نکنیم با بیماری، بایستی مسئولین به طور قاطع کاری که باید انجام بدهند، انجام بدهند.
یعنی این حدودی که لازمه و متخصصین و کارشناسان مسئله، پزشکان و مسئولین امور بهداشت و درمان و .. وقتی که مشخص می کنند، بر طبق گفته آنها عمل بشود.

رهبر انقلاب یادآور شدند: هر عارضه دیگری را شما فرض کنید از عارضه شیوع این بیماری تلخی‌اش کمتر است. هم بیماری است هم بیکاری است هم مشکل معیشت است هم جان باختن است داغ عزیزان است یعنی همه برنامه های کشور تحت تاثیر این بیماری قرار دارد.باید کاری کنیم که این بیماری متوقف بشود بر این فائق بیایم و این ممکن نیست جز با سیاستگذاری و برنامه ریزی و اجرا و رعایت ضوابط از طرف ما آحاد مردم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها