رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542613

نوسان افزایشی در بازار سکه/ آخرین قیمت‌ها پیش از ۲۶ فروردین

ساعت 24-در آخرین ساعات معاملات دیروز در بازار قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزاری در محدوده ۱۰ میلیون و پانصد هزار تومان گزارش شد.

بررسی وضعیت بازار طلا و سکه نشان می‌دهد قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار در بازار آزاد با ۵,۳۰۰ تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

معامله گران معتقدند این نوسان طلا را مستعد تغییر کانال و رسیدن به قیمت‌های کمتر از یک میلیون تومان کرده است.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: طلای جهانی در بازار روز چهارشنبه تحرکات مثبت خود را در زیر محدوده ۱۷۵۰ دلار آغاز کرده است. بهای اونس طلا در روز گذشته شاهد روند کاهشی بوده که از نرخ ۱۷۴۶ دلار به قیمت ۱۷۳۴ دلار (درساعت ۱۹ به وقت تهران) افت کرد.

از عوامل تاثیر گذار در سطح کلان که می‌تواند از روند قیمتی طلا تا آخر هفته حمایت کند گزارشات مقامات بهداشتی آمریکا برای توقف استفاده از واکسن جانسون است. همچنین انتظار سرمایه‌گذاران این بازار از آمارهای تجاری آمریکا – چین که در روز گذشته دریافت کردند و در روز جمعه اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد می‌تواند جو مثبتی را بر بازار طلای جهانی وارد کند.

به عقیده برخی کارشناسان طلا طی شش تا دوازده ماه آینده به بالاترین سطح قیمتی خود دست خواهد یافت ودر مقابل آن می‌توان آمار اقتصادی که نشان از تورم بالای این کشور دارد را از موانع رشد قیمت اونس طلا دانست.

نوسان افزایشی سکه

نوسانات سکه در هفته جاری همچنان ادامه دارد و دو مولفه اونس طلا در بازار جهانی ونرخ دلار در بازار داخل بر روند این فلز گرانبها تاثیرگذار است .در شرایط فعلی شوک قیمت، افزایش بی رویه نرخ‌ها و کاهش خارج از معمول را شاهد نبودیم و قیمت‌ها به صورت طبیعی با نوسان همراه بوده است اما با توجه به کاهش تقاضا در در روزهای گذشته به سبب تعطیلات اجباری کرونا، شاهد افت حباب انواع سکه هستیم، تا جایی که حباب سکه طرح جدید به ۲۸۰ هزار تومان رسیده است.

ضمن آنکه روز گذشته قیمت اونس طلا همچنان به روند نزولی خود ادامه داد و دلار نیز کانال ۲۵ هزار تومان را از دست داده، اما سکه با چشم‌انداز مثبت به طلای جهانی افزایش ۱۳۰ هزار تومانی داشت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان معامله شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها