رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542649

نصرتی: سازگار شدن پرسپولیس با شرایط گوا، زمانبر است/ تراکتور صلابت نداشت اما به آینده‌اش امیدوار هستیم

ساعت 24-مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: سازگار شدن بازیکنان پرسپولیس با شرایط آب و هوایی و زمین گوا هند زمانبر است.

محمد نصرتی ، درباره برتری تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الوحده امارات در اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: یک بار زمان بازی‌ام در تیم ملی نوجوانان به هند رفته بودم و شرایط آب و هوایی آنجا را می‌دانستم. قبل از بازی هم گفتم رطوبت در گوا خیلی زیاد است و بازیکنان پرسپولیس در این شرایط اصلا نتوانسته بودند تمرین کنند. پرسپولیس در تهران که شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی با گوا دارد تمرین کرده بود.

وی افزود: نکته مهم دیگر درباره این مسابقه ابعاد زمین بود. در زمین ورزشگاه گوا حداقل استاندارد فیفا رعایت شده و خیلی کوچک بود. پرسپولیس تیم باساختار و منظمی است و هر چه ابعاد زمین بزرگ‌تر باشد به سودش است زیرا بازیکنانی سرعتی مثل ترابی، عالیشاه، آل کثیر و مغانلو در اختیار دارد که هرچه ابعاد زمین بزرگ‌تر باشد با استفاده از فضای بیشتر مفیدتر کار می‌کنند.

مدافع اسبق پرسپولیس تصریح کرد: با تمام این تفاسیر پرسپولیس در نیمه اول کاملا مسلط بود و حتی در همان ۱۵ دقیقه اول می‌توانست ۴-۳ گل به ثمر برساند. هرچند الوحده هم در آن دقایق دو فرصت به دست آورد که توپ‌هایش از کنار دروازه بیرون رفت. در نیمه دوم کفه ترازو به سود الوحده سنگینی کرد که شاید دلیل اصلی‌اش همین شرایط آب و هوایی باشد.

نصرتی ادامه داد: موضوع مهم این است که همیشه شروع تورنمنت‌ها سخت است .زیرا سازگار شدن بازیکنان با وضعیت آب و هوایی، شرایط زمین و کنار آمدن با استرس مسابقات زمانبر است. پرسپولیس با کسب سه امتیاز برابر الوحده گام محکم و استواری برداشت و قطعا با اعتماد به نفس بیشتری بازی با الریان قطر را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کردم پرسپولیس با توجه به غیبت سعید آقایی از وحید امیری در پست دفاع چپ استفاده کند و با در نظر گرفتن انصاف امیری در این مسابقه عملکرد خوبی داشت و باید از وی تشکر کرد زیرا هر بازیکنی که توانایی بازی در پست های هجومی را دارد قبول نمی‌کند در پست غیرتخصصی دفاع چپ به زمین برود.

کاپیتان اسبق تراکتور درباره تساوی سه بر سه این تیم مقابل پاختاکور ازبکستان گفت: صادقانه بگویم تراکتور آنگونه که باید و شاید روی حریف مسلط نبود. رسول خطیبی و کادرفنی اش روی تیم مقابل آنالیز خوبی انجام داده بودند اما پاختاکور در بحث مالکیت توپ و خلق موقعیت بهتر از نماینده ایران کار کرد.

نصرتی افزود: خطای هند مدافع حریف و تیزهوشی محمد عباس زاده سبب شد تراکتور دو پنالتی به دست آورد و این تیم صلابت مدنظر مرا نداشت که البته طبیعی هم است زیرا پس از چند دوره وارد لیگ قهرمانان آسیا شده و بازیکنانش خیلی تجربه حضور در این مسابقات را ندارند. خط دفاعی تراکتور در بازی شب گذشته عملکرد خوبی نداشت اما باز هم کسب یک امتیاز مقابل حریف قدرتمند ازبکستانی ما را به ادامه راه امیدوار می‌کند.

وی درباره دیدار بعدی تراکتور مقابل شارجه امارات عنوان کرد: این تیم میزبان است و سعی دارد از شرایط میزبانی‌اش به بهترین شکل استفاده کند. شنیده ام دو مهاجم خوب برزیلی دارد که با هم هماهنگ هستند. قطعا تراکتور در ادامه راه با اعتماد به نفس بیشتری بازی‌ها را ادامه می‌دهد. برای این نماینده ایران هم آرزوی موفقیت دارم.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به عملکرد خوب فولاد مقابل السد قطر توضیح داد: احساس می‌کنم تیم فولاد به لحاظ اندکی جسمانی شرایط بهتری از سایر تیم های ایرانی دارد. از این لحاظ واقعا تیم فوق‌العاده ای است و مقابل حریفان قدرتمندی مثل العین و السد پرفشار و باانگیزه کار کرد. باید به شیمبا که ۳۷ سالش است و پاتوسی که به اصطلاح بازیکن تنبلی محسوب می‌شود به دلیل عملکرد خوب‌شان تبریک گفت. برخلاف فولاد تیم‌های دیگرمان را در بحث آمادگی جسمانی خیلی قدرتمند ندیدم و روی این موضوع باید به خوبی مانور شود که جواد نکونام و کادرفنی اش تا این حد بازیکنان را آماده نگه داشته اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها