رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542708

بایدن نمیتواند روسیه را به زانو درآورد

ساعت24- «الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور مشهور روسیه گفت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به زانو درآوردن روسیه را هدف قرار داده است اما نمی تواند به این هدف خود برسد.

«الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور مشهور روسیه گفت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به زانو درآوردن روسیه را هدف قرار داده است اما نمی تواند به این هدف خود برسد.

پوشکوف رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) روز جمعه در گفت و گویی رسانه ای افزود: بایدن می خواهد سیاست اقدام از موضع برتر را در مورد روسیه اجرا کند.

وی با اشاره به سخنان اخیر بایدن اضافه کرد: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد در مورد روسیه با مسوولیت رفتار کرده و دو کشور می توانند به مسائل جهانی بپردازند.

پوشکوف تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا بار دیگر می خواهد با وعده های توخالی روسیه را متقاعد کند.

رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون یادآوری کرد: بایدن در سال ۲۰۰۹ درحالی که معاون رئیس جمهوری آمریکا بود معنای ازسرگیری دوباره روابط با روسیه را مطیع کردن مسکو برای حرکت در مسیر منافع واشنگتن عنوان کرده بود که حتی این کشور را باید به زانو در آورد.

وی افزود: آمریکا در آن زمان به این هدف خود در مورد روسیه نرسید و جهان شاهد حوادثی همچون لیبی، سوریه و اوکراین و آغاز جنگ سرد شد.

مقام روس با بیان اینکه بایدن هیچ تغییری نکرده است، اضافه کرد: بایدن دورنمای روشنی را برای همکاری با روسیه ترسیم کرد اما پیش از این روسیه را دشمن آمریکا خوانده و تحریم های سختی را در مورد این کشور وضع کرد.

به گفته پوشکوف حمایت آمریکا از اوکراین در مساله دونباس و ارسال تسلیحات به این کشور و خودداری از به رسمیت شناختن مالکیت روسیه بر کریمه، مانع ایجاد دستور کار مثبت برای روابط مسکو و واشنگتن می شود.

رییس جمهوری آمریکا پس از رونمایی دولت وی از مجموعه جدیدی از تحریم ها با هدف مجازات روسیه گفت که وی به دنبال "چرخه تشدید و درگیری با روسیه" نیست و خواستار گفت‌وگو میان واشنگتن و مسکو است.

بایدن تحریم‌های جدید را اقدام مناسب برای پاسخ به روسیه بخاطر حمله سایبری و دخالت در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا دانست.

رییس جمهوری امریکا طی سخنانی در کاخ سفید تصریح کرد: ایالات متحده به دنبال شروع چرخه تشدید و درگیری با روسیه نیست، ما خواهان رابطه پایدار و قابل پیش بینی هستیم، اگر روسیه به مداخله در دموکراسی ما ادامه دهد، من آماده‌ام اقدامات بیشتری را برای پاسخگویی انجام دهم.

بایدن افزود: اکنون زمان کاهش تنش است، راه پیش رو گفت‌وگوی متفکرانه و روند دیپلماتیک است، ایالات متحده آمادگی دارد تا برای حرکت به سمت این روند سازنده ادامه دهد. در جایی که به نفع ایالات متحده است با روسیه کار کند و در جایی که روسیه به دنبال نقض منافع آمریکا است، ما پاسخ خواهیم داد.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت جو بایدن این تحریم های جدید علیه روسیه را به بهانه اقدامات روسیه از جمله هک و حملات سایبری و همچنین مداخله مسکو در انتخابات آمریکا وضع کرد.

براساس این تحریم ها، آمریکا همچنین ۱۰ دیپلمات روس را از خاک آمریکا اخراج کرد. خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که ۳۲ فرد و نهاد روسی تحت این تحریم ها قرار گرفته اند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه پاسخ به تحریم های جدید آمریکا ازجمله اخراج دیپلمات های روسی از این کشور را آماده می کند و در آینده نزدیک در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در پاسخ به این سوال که آیا دستور مشخصی پس از گفت و گوی تلفنی اخیر روسای جمهوری روسیه و آمریکا به سازمان های دو کشور داده شده و آیا مقدمات برای اجلاس سران روسیه و آمریکا فراهم می شود، خاطرنشان کرد که با توجه به اقدامات امروز آمریکا (وضع تحریم های جدید) چنین بنظر می رسد که پیام هایی که به طرف آمریکایی داده شد به آدرس مشخص نرسید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه پاسخ روسیه به تحریم های آمریکا اجتناب ناپذیر است، خطاب به خبرنگاران به اظهار داشت: این پاسخ آماده می شود و بزودی از آن مطلع خواهید شد. در زمان حاضر کارشناسان ما در حال تنظیم آن هستند.

وی این را نیز گفت که واشنگتن سعی دارد روابط دوجانبه با مسکو را نابود کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها