رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542775

رونمایی از کاندیدای حزب اصلاح طلب در انتخابات 1400

ساعت 24-دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان با تاکید بر این موضوع که دولت ائتلافی سرانجام خوبی ندارد،‌ از کاندیدای انتخاباتی خود رونمایی کرد.

احمد شریف، دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان در تشریح فعالیت‌های حزب متبوعش «همبستگی دانش آموختگان» گفت: حزب ما عضو جبهه اصلاحات ایران است و قطعاً در همان قالب اقدام می‌کنیم؛ از همین رو در بحث‌هایی که در آنجا صورت می‌گیرد مشارکت داریم. در جبهه اصلاحات ایران تا حدودی ساز و کار مشخص و طراحی شده است و تقریباً در جلسه بعد نهایی می‌شود.

وی با بیان این که البته هر حزبی حق دارد کارهای انتخاباتی خودش را هم پیگیری کند، اظهار داشت: در این که احزاب جداگانه بخواهند فعالیت داشته باشند، ستاد انتخاباتی برای خودش تشکیل دهد و بر روی مصادیق کار کند و افراد شایسته را انتخاب کند شکی نیست. از همین رو حزب همبستگی دانش آموختگان، از ماه‌ها قبل بر روی افراد بررسی‌های لازم را انجام داد و با توجه به این که راهبرد اصلی اصلاح ‌طلبان انتخاب یک نامزد با شناسنامه اصلاح‌طلبی بود ما سعی کردیم فردی را انتخاب کنیم که از این ویژگی برخورداد باشد.

شریف یادآور شد: از اول هم اعتقاد ما این بود که یک کاندیدا با شناسنامه اصلاح طلبی داشته باشیم چرا که متاسفانه ائتلاف ناموفقی را از سال ۹۲ پشت سر گذاشتیم؛ مخصوصاً در دور دوم دولت در سال ۹۶ به این نتیجه رسیدیم که دولت ائتلافی آنچنان سر انجام خوبی ندارد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان افزود: گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم؛ آن چیزی که برای ما مهم بوده و هست این است که افراد باید از سوابق کافی در امور مدیریت کلان و از فرآیند قانون گذاری مطلع باشند، بنابراین کسی که عضو پارلمان باشد و کمیسیون‌ها را بشناسد بسیار راحت‌تر می‌تواند در تهیه لوایح کمک و این مسیر را خودش مدیریت کند؛ از همین رو پس از مدت‌ها بررسی در حزب، ما به آقای پزشکیان رسیدیم زیرا ایشان هم در بُعد اجرایی در زمان اصلاحات در سطح معاون وزیر فعالیت کرده است و در مجلس هم چهار دوره نماینده بوده و در دوره قبلی حتی تا نایب‌رئیسی هم ارتقا پیدا کرد و در سطح بالای مجلس مدیریت کرد و از روند قانون گذاری شناخت کافی دارد.

وی ادامه داد: دکتر پزشکیان از سوی دیگر مدریک فوق تخصص قلب دارد و کادر درمان بین مردم ما محبوبیت زیادی دارد. نکته دیگر این که ایشان ساده زیست هستند و نه خودشان و نه هیچ‌یک از افراد خانواه ایشان مشکلات مالی ندارند. مورد بعدی در مورد آقای پزشکیان این است که پایگاه رای خوبی بین افراد آذری و کرد زبان دارد و بارها مشاهده کردیم از حقوق اقوام در مجلس دفاع کرده است؛ از سوی دیگر برآورد ما از استان‌های مختلف این است که ایشان محبوبیت بالایی دارند؛ البته در کنار این‌ها ما تابع نظر نهایی جبهه اصلاحات هستیم.

شریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود اصلاح طلبان اجماعی بر روی کاندیداتوری سید حسن خمینی داشته‌اند؛ حال با تصمیم ایشان مبنی بر عدم حضور با توجه به توصیه رهبر انقلاب، آیا کاندیدای شما می‌تواند مورد وثوق جبهه اصلاحات باشد یا خیر، گفت: نزدیک یک سال است که اصلاح‌طلبان در قالب شورای هماهنگی و جبهه اصلاحات فعالیت می‌کنند؛ البته کمیته سیاسی شورای هماهنگی ۶ ماه به طور مداوم در مورد راهبردها کار کرد تا این راهبردها تصویب و نهایی شده تا منجر به به یک ساز و کار شود.

وی ادامه داد: در این مدت هیچ بحثی در مورد آقای سیدحسن خمینی در جبهه اصلاحات صورت نگرفته است و ما وارد مصادیق نشدیم زیرا سازوکار نهایی نشده است و به هیچ عنوان حرفی نیامد که ایشان می‌خواهد کاندیدا شود یا خیر اما اینکه کاندیدای ما چقدر ممکن است مورد اقبال قرار گیرد، بسته به نظر اعضا است؛ ما هم نظرمان این است که اگر کاندیدایی قوی‌تر از آقای پزشکیان وجود دارد حتماً کاندیدای نهایی او باید باشد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان بیان کرد: هر حزب و جریانی می‌تواند کاندیدای حزب خودش را مطرح کند اما با نشانه‌ها و علائمی که وجود دارد و کاندیداهایی که تا امروز حضور پیدا کرده‌اند، آقای پزشکیان می‌تواند یکی از کاندیداهای اصلی جریان اصلاح طلب باشد.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که آقای پزشکیان اولین بار در دفتر حزب ما اعلام کاندیداتوری کردند، تا امروز ۴ جلسه چند ساعته با ایشان برگزار کردیم و صحبت‌هایی را با ایشان داشتیم و گفتند که به صورت جدی می‌خواهم به انتخابات ورود کنم؛ مطمئنا اقشار مختلف مردم هم از ایشان حمایت می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها