رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542885

مجوز تعطیلی ادارات غیرضروری خوزستان صادر شد

استاندار خوزستان با بیان اینکه در شهرهای قرمز ادارات غیرضروری با ۱۰ درصد دایر باشند، گفت: در صورت تشخیص مدیر سازمان ۱۰ درصد باقیمانده کارکنان آن سازمان به جز حراست می‌توانند دورکاری کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در شهرهای قرمز ادارات غیرضروری با ۱۰ درصد دایر باشند، گفت: در صورت تشخیص مدیر سازمان ۱۰ درصد باقیمانده کارکنان آن سازمان به جز حراست می‌توانند دورکاری کنند.

نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: فرمانداران نماینده نظام و حاکمیت هستند و برای مدیریت شیوع کرونا باید با مسئولان عالی شهرستان تعامل داشته باشند.

وی افزود: البته اختلاف نظر و سلیقه همیشه بین افراد وجود دارد اما این اختلاف نظرها نباید به سطح رسانه ها کشیده شود چرا که موجب ناهماهنگی در امر مبارزه با این اپیدمی میشود و لازم است مسئولان از تشتت آرا پرهیز کنند.

سلیمانی اظهار داشت: در مواقع بروز اختلاف نظر مسائل باید در چهارچوب های خود حل و فصل شوند و در صورتی که امکان رسیدن به تفاهم و توجیه شدن طرفین نباشد فرمانداران مساله را با من در میان بگذارند.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به انسجام و هماهنگی و تقسیم کار میان همه دستگاه ها داریم و به همین دلیل بایست تعامل مبنای کار همه ما باشد با این وجود هر مسئولی باید مطابق با شرح وظایف خود عمل نماید و از تداخل وظایف خودداری شود.

سلیمانی با اشاره به اهمیت اجرای پروتکل ها خاطرنشان کرد: وقتی بازار تعطیل باشد این موضوع که خطر و شیوع گسترده وجود دارد میان عموم مردم جا می افتد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در خصوص کارکنان ادارات مطابق دستورالعمل اعلام شده شهرهای قرمز تا یک سوم، شهرهای نارنجی تا یک دوم و شهرهای زرد تا دوسوم در محل کار حاضر شوند و وقتی قید تا به کار رفته دستگاه ها می توانند با ظرفیت کمتری از این رقم از کارکنان حاضر در محل کار برای اداره امور بهره ببرند.

سلیمانی عنوان کرد: در شهرهای قرمز دستگاه هایی که ضروری نیستند تا ده درصد کارکنان حضور داشته باشند و در صورتی که مدیر سازمانی تشخیص دهد به جز نیروهای حراست و نگهبانی آن سازمان تعطیل شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: ساعت اداری هم اکنون 8:30 تا 13:30 است که با قانون که 44 ساعت در هفته است مغایرت دارد اما به دلیل شرایط کرونایی ساعت اداری را تغییر ندادم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در ارتباط با ماه مبارک رمضان قرار شد تا هفته آینده وضعیت از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا مشخص شود اما پیشنهاد شده در شب های احیا تردد شبانه آزاد شود و مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل ها برگزار شود گرچه این موارد هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

2 محموله جدید واکسن کرونا در راه خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با اشاره به تحویل دو محموله جدید واکسن به خوزستان در هفته پیش رو گفت : در حال حاضر وضعیت خوزستان به حالت پلاتو و ثابت رسیده است. در اهواز نیز روزانه 70 تا 80 نفر بستری می‌شوند که این وضعیت در چند روز گذشته تغییری نداشته است و امیدواریم به زودی شاهد روند کاهشی باشیم.

کتر فرهاد ابول‌نژادیان افزود: در جلسه امروز، فرمانداران دو شهرستان آبادان و دزفول که وضعیت ناپایداری دارند و روند موارد بستری در آنها افزایشی است، با حضور در جلسه مشکلات را مطرح کردند. استاندار نیز دستور داد که تیم ویژه‌ای در این شهرستان‌ها حضور یابد و مشکلات را بررسی و رفع کنند تا در این دو شهر نیز روند بیماری کاهشی شود.

وی گفت: با تلاش فرمانداران به ویژه فرماندار اهواز، شهر اهواز به 28 بلوک تقسیم شده و رعایت دستورالعمل ها و فاصله‌گذاری توسط مسئولان این 24 بلوک در حال انجام است و و روزانه بر روند رعایت شیوه نامه ها توسط اصناف و ادارات و برگزاری مراسم نظارت می‌شود.

ابول‌نژادیان بیان کرد: طبق آمار هفته گذشته، از برگزاری 75 درصد مراسم‌ها جلوگیری شده است، اما 25 درصد موارد در حال برگزاری است؛ تلاش ما برای ممانعت از برگزاری حداقل 90 درصد مراسم است.

وی ادامه داد: همراهی اصناف بهتر شده و شاهد همکاری مردم هستیم و امیدواریم با تلاش‌هایی که انجام می‌شود وضعیت بهتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تحویل پنج محموله واکسن به خوزستان تاکنون، گفت: تاکنون 30 هزار و 500 نفر واکسینه شده‌اند و این هفته، دو محموله دیگر به دست ما می‌رسد.

وی گفت : وزارت بهداشت به ما اعلام کرده که تعداد واکسن‌های این محموله‌ها از محموله‌های قبلی بیشتر است بنابراین تعداد تیم‌های واکسیناسیون را افزایش داده‌ایم و امیدواریم با سرعت بیشتری واکسن برای گروه‌های هدف تزریق شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها