رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543015

انگلیس در حمایت از اوکراین دو کشتی جنگی به دریای سیاه میفرستد

ساعت24-در ادامه تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه و مواضع و اقدامات مداخله‌جویانه کشورهای غربی در حمایت از کی‌یف، دو کشتی جنگی انگلیسی راهی دریای سیاه می‌شوند.

یک منبع در نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از اعزام دو کشتی جنگی این کشور به دریای سیاه در ماه مه (ماه میلادی آتی) خبر داد و گفت این حرکت برای نشان دادن همبستگی با اوکراین و ناتو در منطقه در برابر وضعیت در مرز روسیه و اوکراین انجام می‌گیرد.

به گزاش خبرگزاری «تاس» به نقل از «ساندی تایمز»، یک ناوشکن نوع ۴۵ مجهز به موشک‌های ضدهوایی و ناوچه نوع ۲۳ از ناوگان نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در دریای مدیترانه جدا می‌شوند و با گذر از تنگه بسفر وارد دریای سیاه خواهند شد.

بنا بر گزارش‌ها، این تصمیم در حمایت از اوکراین بعد از آن اتخاذ شده که آمریکا از برنامه خود برای اعزام دو ناو به دریای سیاه به منظور ممانعت از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه و با روسیه عقب‌نشینی کرد. همچنین گفته شده که در صورت وجود تهدید از سوی روسیه، انگلیس آمادگی دارد تجهیزات بیشتری به منطقه بفرستد.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه این سوال را مطرح کرد که ایالات متحده با استقرار نیرو و کشتی‌های جنگی در اوکراین، هزاران کیلومتر دورتر از سواحل خود به دنبال چه چیزی است.

لاوروف در این خصوص گفت: اقدامات ایالات متحده از جمله استقرار کشتی در دریای سیاه به طور مرتب در حال رخ دادن است و در حال حاضر این کار به ویژه با انرژی و لفاظی‌های تهاجمی همراه شده است.

اوکراینی‌ها اخیراً روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. روسیه ادعای اوکراین را رد کرده و با هشدار به آمریکا اعلام کرده به نفع آمریکاست که کشتی‌های جنگی خود را از کریمه و سواحل روسیه دور نگه دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز با رد ادعای غرب در زمینه اقدام‌های تهاجمی روسیه در قبال اوکراین گفته است، تکرار مداوم چنین سخنانی تنها موجب بی ارزش شدن بیشتر واشنگتن می‌شود.

در روزهای گذشته آمریکا و متحدانش همسو با هم از اوکراین حمایت کرده‌اند. در همین زمینه منابع خبری گزارش دادند یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا اخیرا در یک پایگاه هوایی در «کی‌یف» فرود آمد. گفته می‌شود که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای کمک به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها