رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543251

همدستی مغازه‌دار و شاگرد برای دستبرد به حساب مشتریان

ساعت 24-مرد مغازه‌دار با همدستی شاگردش اطلاعات کارت ‌بانکی مشتریان را کپی می‌کرد و سپس در فرصتی مناسب به حساب آنها دستبرد می‌زد. دو متهم دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها در جریان است.

زنی با دردست‌داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتای استان خوزستان مراجعه و بیان کرد درحالی‌که کارت بانکی‌ام در اختیار خودم قرار دارد، مبلغ صد میلیون ریال از حسابم برداشت شده است و حالا از پلیس فتا تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارم. پس از ثبت اظهارات شاکی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
در بررسی‌های اولیه پس از اینکه مشخص شد شیوه برداشت از حساب شاکی از طریق دستگاه کارتخوان بوده، هویت صاحب کارتخوان شناسایی و به پلیس فتا احضار شد. این فرد در اظهارات خود بیان کرد: از این موضوع بی‌اطلاع هستم و از کارت خودم نیز برداشت و سرقت شده است. کارشناسان پلیس فتا در ادامه اقدامات خود با بررسی تمام تراکنش‌ها و خریدهای شاکی و صاحب کارتخوان، سرنخ‌هایی به‌ دست آوردند که به مغازه‌ای در یکی از شهرستان‌های استان خوزستان ختم می‌شد و از هر دو کارت بانکی در آنجا خرید انجام شده بود. کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات به ‌صورت نامحسوس، به شاگرد مغازه شک کردند و احتمال دادند او در این دزدی‌ها دست دارد. به‌این‌ترتیب با هماهنگی مقام قضائی، صاحب مغازه به‌ همراه شاگردش دستگیر شدند و در بازرسی از مغازه و منزل متهمان تعداد بسیار زیادی کارت بانکی کپی‌شده از شهروندان و همچنین تعدادی کارت خام و آماده برای کپی اطلاعات بانکی به همراه مبلغ زیادی دلار کشف و ضبط شد. متهمان در تحقیقات فنی، به جرم خود اعتراف کردند و گفتند: در شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شدیم که دستگاه کپی‌کننده کارت (اسکیمر) می‌فروخت. ما به تهران آمدیم و دستگاه اسکیمر را با مبلغ بالایی خریداری و آن را در مغازه راه‌اندازی کردیم و با آن اقدام به کپی از کارت مشتریان می‌کردیم.
مرد مغازه‌دار توضیح داد: وقتی کارت بانکی را در مغازه در دستگاه پوز می‌کشیدم اطلاعات کارت ذخیره می‌شد. بعد رمز را از مشتری می‌پرسیدم و او بدون اینکه شک کند، رمزش را می‌گفت. این‌گونه بود که خیلی ساده کارت ‌بانکی را کپی می‌کردم و چون رمز را می‌دانستم با کارت اقدام به خرید دلار می‌کردم. چون من و شاگردم در مغازه بودیم مشتریان راحت اعتماد می‌کردند و هرگز تصور نمی‌کردند ممکن است چنین نقشه‌ای برای آنها طراحی شده باشد. از طرفی فکر نمی‌کردم سرنخی از ما به ‌جا مانده باشد و گمان نمی‌کردیم هیچ ‌وقت شناسایی و دستگیر شویم. سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتای خوزستان، از معرفی متهمان به‌ همراه پرونده به دادسرا برای تکمیل مراحل قانونی خود خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: در هنگام پرداخت با کارتخوان، ابتدا بررسی کنید که هیچ‌گونه دست‌کاری توسط کلاهبرداران روی دستگاه صورت نگرفته باشد و از عدم اتصال وسیله اضافه‌ای به دستگاه مطمئن شوید و حتما خودتان کارت کشیده و رمز را وارد کنید. همچنین در هنگام خرید از دست‌فروشان تا حد امکان نقدی پرداخت کرده و از دستگاه‌ کارتخوان آنها استفاده نکنید چون احتمال دارد در دام مجرمان گرفتار شوید.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها