رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543313

خواص موسیقی | معجزه موسیقی سازهای موسیقی برای سلامتی

موسیقی برای نشاط انسانها فواید زیادی دارد اما پزشکان خواص درمانی مفیدی در موسیقی یافته اند در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

فواید موسیقی بی کلام
html>

موسیقی برای یک فرد غمگین بزرگترین لذت است ...

مارتین لوتر

از مدت ها قبل خاصیت درمانی موسیقی شناخته شده است. حتی در مصر باستان و یونان ، پزشکان بیماران را با صدا درمان می کردند و دانش گسترده ای در این زمینه داشتند. پزشکان چینی باستان معتقد بودند که موسیقی می تواند هر بیماری را درمان کند ، و حتی "دستورالعمل های موسیقی" را برای تأثیرگذاری بر یک عضو دیگر نوشتند. به عنوان مثال ، در عرض های جغرافیایی روسیه ، در اِوینکیا ، برای تقویت اثر داروها ، معالجین نغمه های خود را زمزمه می کردند و شمن ها آنها را با صدای طبل و تنبور همراه می کردند.

اولین مطالعات جدی در مورد تأثیرات درمانی موسیقی بر روی بدن انسان در پایان قرن نوزدهم توسط جیمز کورنینگ ، متخصص مغز و اعصاب انجام شد. وی تأثیر موسیقی واگنر را در درمان اختلالات روانی بررسی کرد. گوش دادن آزمایشی آثار این آهنگساز در بین بیماران ، نتایج چشمگیری را به همراه داشت و کنسرت های ویژه درمانی در بیمارستان آغاز شد.

صد سال بعد ، موسیقی درمانی در بسیاری از موسسات پزشکی در آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار گرفت. صداهای التیام بخشی در مطب های دندانپزشکی ، اتاق عمل ، بیمارستان کودکان و بیمارستان های نظامی شنیده می شد. موسیقی باعث آرامش ، بهبودی روان رنجوری ها و افزایش اثر داروها شد. در حال حاضر ، ما دوباره به موسیقی روی آورده ایم تا راهی برای کمک به خودمان باشد. چندین سال پیش ، آکادمی علوم روم نتایج تحقیقات درباره تأثیر موسیقی بر انسان را منتشر کرد. معلوم می شود که افسردگی ، ترس ، اثرات استرس ، درد قلب ، فشار خون بالا با کمک موسیقی 90 درصد قابل درمان است! نتیجه گیری دانشمندان ایتالیایی توسط پزشکان انگلیس و روسیه تأیید شد.

خواص موسیقی کلاسیک
پیانو

خواص موسیقی کلاسیک

پزشک مسکو میخائیل لازارف با نواختن فلوت با موفقیت پاتولوژی های برونش ریوی را درمان می کند. و جرارد دپاردیو بازیگر مشهور فرانسوی در عرض سه ماه از لکنت زبان خلاص شد و هر روز به توصیه پزشک به موسیقی موتزارت گوش می داد. امروزه یک انجمن بین المللی ویژه "داروهای" موسیقی را تولید و تولید می کند ، متخصصان موسیقی درمانی را آموزش می دهد. متخصصان این انجمن ترکیب های موسیقی ایجاد کرده اند که به بی خوابی ، افسردگی ، روان رنجوری کمک می کند ، به بدن کمک می کند تا پس از بیماری های شدید و جراحی بهبود یابد و در صورت بیماری های صعب العلاج درد را تسکین می دهد. تعداد طرفداران این روش خوشایند درمان و پیشگیری هر ساله در جهان در حال افزایش است.

فواید موسیقی بی کلام
ویولن

فواید موسیقی بی کلام

راز تأثیر شفابخش موسیقی بر روی یک شخص چیست؟ دیدگاه های مختلفی در این مورد وجود دارد. برخی از دانشمندان ، به طور عمده روان درمانگران ، معتقدند که ویژگی های درمانی موسیقی بر اساس توانایی آن در تأثیرگذاری بر وضعیت روحی-روانی فرد است. گرایش افراد به بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، آنژین پکتوریس ، زخم معده و غیره ، اغلب نه با ضعف جسمی یا استعداد ارثی ، بلکه با ویژگی های شخصیت یک شخص توضیح داده می شود.، جهان بینی و نگرش او به واقعیت پیرامونی. معلوم می شود که زخم معده و زخم اثنی عشر ، فشار خون بالا در افرادی که تحمل اشتباهات و رفتار "غلط" دیگران را ندارند ، که کاملاً به اصول و دیدگاه های خود پایبند هستند ، خصمانه هستند و با دیگران مخالف هستند اگر شخصی دائماً بر روی نقص های خود تأکید کند ، از خود مطمئن نیست ، این یک مسیر مستقیم به میگرن ، آریتمی های قلبی ، آسم برونش است. برای اجتناب یا درمان بیماری روان تنی (این چیزی است که این گروه از بیماری ها نامیده می شوند) ، لازم است که شخصیت او یا حداقل نگرش او به مشکلات و زندگی به طور کلی تغییر کند.

خواص موسیقی درمانی
فواید موسیقی

خواص موسیقی درمانی

موسیقی یکی از اصلی ترین ابزارهای درمانی است . اعتقاد بر این است که گوش دادن به آثار بورودین ، شوپن ، بتهوون به درک احساسات خود ، شناخت بهتر خود کمک می کند. سمفونی های چایکوفسکی روح را از رنج و خاطرات ناخوشایند رهایی می بخشد. برامز ، کارهای آرام مقدمه های باخ و لیست به غلبه بر کمرویی و خجالتی بودن بیش از حد ،کمک می کند موسیقی شوستاکوویچ کمک می کند تا احساسات منفی (عصبانیت ، تحریک پذیری) را تحت کنترل درآورد. خلاقیت های موتزارت و بیزه ، کارهای رقص اشتراوس ، کالمن و لهر یک نگاه خوش بینانه در فرد ایجاد می کند ، و گوش دادن به کنسرت برای پیانو و ارکستر شوپن باعث می شود نگرش نسبت به جهان اطراف مثبت تر و شادتر شود.

خواص موسیقی برای قلب

طبق نظریه دیگری ، ریتم عامل اصلی بهبود در موسیقی است. ریتم قلب موسیقی در نظر گرفته می شود و به گفته تعدادی از متخصصان موسیقی درمانی ، این ریتم است که زمینه ساز خواص درمانی آن است. در طبیعت همه چیز تحت ریتم های خاصی است و بدن انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر ارگان در سیستم "انسان" به روش خاص خود ارتعاش می کند و ارتعاشات آن همزمان با ریتم انرژی اصوات و سازهای کاملاً مشخص است. ثابت شده است که وقتی عملکردهای اندامی مختل می شود ، آن با ریتمی متفاوت شروع به کار می کند ، فرکانس و قدرت ارتعاشات آن تغییر می کند. دل درد یک نمونه بارز است. و این جایی است که موسیقی به کمک می آید. اگر می دانید عضوی که ریتم خود را از دست داده با کدام ساز هماهنگ است به طور منظم به آن گوش می دهید .

خواص سازهای موسیقی بر بدن
چنگ

خواص سازهای موسیقی بر بدن

- ویولن روح را بهبود می بخشد ، کمک می کند تا وارد مسیر خودشناسی شود ، روح را ترغیب می کند ، آمادگی برای از خودگذشتگی را ایجاد می کند.

- ارگ قدرت ذهن را تقویت می کند ، جریان انرژی ستون فقرات را هماهنگ می کند ، آن را هادی انرژی "فضا - زمین - فضا" می نامند ؛

- پیانو عملکرد غده تیروئید را بهبود می بخشد.

- طبل ریتم قلب را بازیابی می کند ، سیستم گردش خون را مرتب می کند.

- فلوت ریه ها را تمیز و تقویت می دهد.

- چنگ کار قلب را هماهنگ می کند ؛

- ویولن سل تأثیر مفیدی بر کلیه ها دارد.

- سنج ها کبد را "متعادل" می کنند.

- آکاردئون و آکاردئون دکمه ای فعالیت معده و روده را تنظیم می کند؛

- ساکسیفون ، "جنسی ترین" ساز ، انرژی جنسی را فعال می کند.

خواص آثار موسیقی کلاسیک بر بدن

نه تنها سازها ، بلکه آثار موسیقی نیز اثر شفابخشی دارند. بنابراین ، در صورت بی خوابی ، توصیه می شود موسیقی ای انتخاب کنید که ریتم آن کمی کندتر از ضربان قلب باشد (در سبک باروک کار می کند یا بلوز مناسب است ). با فشار خون بالا ، گوش دادن به فرازهای باخ بسیار موثر است و راهپیمایی عروسی مندلسون نه تنها برای تازه عروس ها ، بلکه برای افراد مبتلا به بیماری قلبی نیز مفید است. سمفونی پنجم بتهوون نیز مناسب قلب هاست. متخصصان موسیقی درمانی "آواز بهاری" مندلسون یا "آمریکایی در پاریس" ساخته گرشوین را به عنوان داروی میگرن توصیه می کنند. ... موسیقی موتزارت تأثیر جهانی دارد - و همه کارشناسان در این مورد اتفاق نظر دارند. این یک اثر جادویی دارد: برای سرماخوردگی و سردرد ، افسردگی و استرس ذهنی. علاوه بر این ، تأثیر موسیقی بزرگ اتریشی نه تنها به مردم ، بلکه به حیوانات خانگی و حتی به اشیا بی جان نیز ثابت شده است. به عنوان مثال ، در اروپا ، آنها دریافتند که گاوهایی که به طور مرتب به کارهای موتسارت گوش می دهند ، شیر بیشتری تولید می کنند .

بهترین زمان گوش دادن به موسیقی
ارگ

بهترین زمان گوش دادن به موسیقی

اگر عاشق موسیقی هستید ، می توانید یک برنامه موسیقی برای روز تنظیم کنید ، که به شما کمک می کند تا در تمام روز فعال شاد و آرام باشید. سونات ها و کنسرت های آنتونیو ویوالدی ، سرنا های فرانتس شوبرت خواب آلودگی صبح را کاملاً از بین میبرد . اگر وقت و تمایل به دویدن صبح ندارید ، Hugo Wolf's Hiking را روشن کنید. طرح سمفونیک "دریا" از کلود دبوسی ، "بیداری پرندگان" توسط اولیویه مسیان ، اورتور "طلوع روی رودخانه مسکو" ساخته مودست موسورگسکی ، "حالت صبح" ساخته ادوارد گریگ ، "صبح" ساخته ریچارد اشتراوس طراوت بخش هستند . یک فنجان قهوه غلیظ در وسط روز با هندل جایگزین می شود و موتزارت ، و برای پیشگیری از خستگی ، می توانید در رژیم غذایی صوتی "صبح موسیقی" توسط گریگ یا "فصول" توسط چایکوفسکی قرار دهید. اگر نتوانسته اید از درگیری یا گفتگوهای ناخوشایند در محل کار یا خانه خود جلوگیری کنید ، چنین آثاری مانند "کارهای خانگی" از ریچارد اشتراوس ، "دهقانان کانتاتا" از یوهان سباستین باخ ، "آواز کک" توسط لودویگ ون بتهوون ، "ابریشم" پله ها »و« دزد دریایی »ساخته جیواچینو روسینی مفید است.

قبل از یک ملاقات مهم یا گفتگو با غریبه ها بهتر است مقدمه ها و فوگ های ارگ توسط باخ ، سمفونی پنجم چایکوفسکی ، همه کارهای ارکسترال الکساندر اسکریابین گوش دهید. اتفاقاً موسیقی باخ اگر کار فکری شدیدی در پیش داشته باشد ، بسیار موثر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها