رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543444

راهنمای جامع انتخاب و خرید آبسردکن

رپورتاژ تبلیغی / انتخاب یک آبسردکن مناسب برای شرایط مورد نظر شما، نیازمند آشنایی با برخی از اصطلاحات و توجه به برخی از فاکتورهای مهم می باشد که تاثیر بسزایی در انتخاب صحیح شما خواهد داشت. در این مقاله به معرفی این فاکتور ها و نکات مهم در خرید آبسردکن خواهیم پرداخت .

image-20210421110001-1.jpeg
dir="RTL" style="text-align:right">انتخاب یک آبسردکن مناسب برای شرایط مورد نظر شما، نیازمند آشنایی با برخی از اصطلاحات و توجه به برخی از فاکتورهای مهم می باشد که تاثیر بسزایی در انتخاب صحیح شما خواهد داشت. در این مقاله به معرفی این فاکتور ها و نکات مهم در خرید آبسردکن خواهیم پرداخت .

راهنمای جامع انتخاب و خرید آبسردکن

بدنه آبسردکن :

یکی از مواردی که میتوانید در تمامی مقالات راهنمای خرید آبسردکن پیدا کنید ،توجه به بدنه ی دستگاه می باشد. با توجه به اینکه دستگاه به صورت مداومی با آب سروکار دارد و رطوبت و هوا در داخل و خارج از مخزن دستگاه به صورت مداوم حضور دارند، مقاومت دستگاه در مقابل زنگ زدگی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

مقاومت در مقابل زنگ زدگی از دو جهت بسیار مهم می باشد. مهمترین دلیل نیاز به این مقاومت، جلوگیری از ورود آلودگی به داخل آب دستگاه می باشد که به صورت مستقیمی می تواند سبب ایجاد الودگی های مختلف و بروز بیماری در افراد شود .

از سویی دیگر وقتی بدنه ی بیرونی دستگاه زنگ میزند، میزان عایق بندی کلی دستگاه کاهش پیدا میکند. در نتیجه مصرف انرژی دستگاه افزایش یافته و بدیت ترتیب استفاده از آن دستگاه، دیگر به صرفه نخواهد بود.

بدنه ی دستگاه های آبسردکن عموما از جنس استیل ضدزنگ و غیرمغناطیسی ساخته میشود. همینطور در تولید برخی از آبسردکن های اداری و خانگی از بدنه ی ABS فشرده نیز استفاده میشود که آن هم امکان زنگ زدگی ندارد.

مخزن آبسردکن :

مخزن از جمله مهمترین موارد در خرید آبسردکن می باشد. فرایند تولید آب خنک در بسیاری از آبسردکن های متداول ، بدین صورت میباشد که سیم های مسی خنک کننده اوابراتور دور تا دور مخزن استیل پیچانده میشوند و سپس با افزایش دمای این لوله ها ، مخزن خنک میشود و در نتیجه سبب خنک شدن آب داخل آن میشود.

از این رو مخزن باید از جنس استیل کاملا بهداشتی تولید شود. در استیل بهداشتی، آب داخل مخزن هیچ بویی نگرفته و آبی بدون بو و طعم در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

در نمونه های صنعتی آبسردکن ها که به منظور استفاده در مراکز پررفت و آمد و یا مناطق گرم سیری مناسب می باشد ، اوابراتور خود در داخل مخزن قرار میگیرد. این عملکرد که از جدیدترین عمل ها در دنیای سیستم های خنک کننده محصوب میشود، آب خنک به سرعت تولید شده و در اختیار کاربر قرار میگیرد. در این نوع از ابسردکن ، حتی اگر محیط رفت و امد بالایی نیز داشته باشد، اب خنک و گوارا به صورت تمام وقت مهیا خواهد بود.

قابلیت های ویژه :

برخی از آبسردکن ها بخصوص نمونه های اداری و خانگی، امکان تولید آب خنک ، آب گرم و آب ولرم را به صورت همزمان دارا می باشند. این نوع آبسردکن ها که به آبسردکن چندکاره نیز معروفند، دارای مخزن های کوچکی می باشند که به هیچ عنوان برای مراکز پررفت وآمد و مراکزی که دما بسیار بالاست مناسب نمی باشند. در عوض برای ادارات و کتابخانه ها و ... که گاها نیاز به نوشیدن یک چای گوارا نیز وجود دارد، استفاده از این آبسردکن های چندکاره بسیار مفید خواهد بود .

برخی از آبسردکن ها دارای یخچال در قسمت انتهایی خود می باشند که این امکان نیز با توجه به سیستم خنک کننده ی داخل دستگاه ، می تواند کمک بسیاری برای خنک نگهداشتن مواد مختلف بکند .

همچنین از دیگر ویژگی های بارز آبسردکن های چندکاره می توان به امکان استفاده از مخزن آب خارجی اشاره کرد. بسیاری از این دستگاه توانایی اتصال به آب شهری را ندارند و در عوض می توان با استفاده از مخزن های آب مخصوص ، آب مورد نیاز برای استفاده چندین روز را به راحتی تهیه کرد .

توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش :

دستگاه های آبسردکن در فصول گرم سال به صورت 24 ساعته روشن می باشند، استفاده ی توامان از این دستگاه ها می تواند سبب کاهش طول عمر برخی قطعات و یا نیاز به تزریق گاز خنک سازی در برخی از دستگاه ها شود . در نتیجه در زمان خرید توجه ویژه ای به خدمات پس از فروش شرکت مربوطه داشته باشید .

خدمات پس از فروش مناسب و واقعی امکان تهیه قطعات مختلف مصرفی دستگاه را فراهم کرده و بدین ترتیب در سالهای پس از خرید می توانید قطعات مورد نیاز دستگاه های خود را به آسانی تهیه کرده و مشکلات آنها را رفع نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها