رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543961

توزیع بسته‌های غذایی بین اقشار آسیب دیده از کرونا – پویش سفره‌های مهربانی

رپورتاژ تبلیغی/شیوع بیماری کرونا در یک سال گذشته موجب معضلات فراوانی در زمینه بهداشت و سلامت جامعه شده است و علاوه بر آن مشکلات اقتصادی زیادی را برای تمام اقشار جامعه به خصوص، خانواده‌های نیازمند ایجاد کرده است. خانواده‌هایی که درآمد خود را از دست داده‌اند و یا تحت تاثیر معضلات مختلف ناشی از این بیماری، در تامین مایحتاج زندگی خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبر
dir="RTL" style="text-align:right">از این رو خیریه رشد که با هدف کمک به مناطق محروم در زمینه مدرسه سازی، آموزش و اشتغال‌زایی فعالیت می‌کند، در یکسال گذشته علاوه بر فعالیتهای معمول خود، با هدف کمک به خانواده‌های آسیب دیده از بحران کرونا، اقدام به برگزاری طرح سفره‌های مهربانی نموده است. در طول اجرای این طرح در سال 99، بیش از 5000 بسته غذایی و بهداشتی به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون تومان، در مناطق محروم و حاشیه‌ای تهران و همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی تهیه، بسته بندی و توزیع گردیده است.

با توجه به عدم بهبود شرایط، بنیاد خیریه رشد در نظر دارد در ماه مبارک رمضان نیز اقدام به تهیه و توزیع 1000 بسته غذایی دیگر جهت اهدا به خانواده‌های نیازمند نماید. در مرحله جدید این طرح ارزش هر بسته غذایی 300 هزار تومان برآورد شده است که شامل اقلامی مانند برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، تخم مرغ، شکر و .... می‌باشد. شما هم می‌توانید با مبلغ دلخواه خود در این طرح همراه شوید. برای مشارکت اینجا کلیک کنید.

حال برای آشنایی بیشتر با بنیاد رشد، به معرفی برخی از فعالیت‌ها و اهداف این موسسه می‌پردازیم:

بنیاد خیریه رشد یک مجموعه غیرانتفاعی و عام‌المنفعه است که در زمینه کمک رسانی به کودکان و خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم فعالیت می‌کند. فعالیت‌های اصلی این موسسه در آن مناطق شامل مدرسه سازی، بورسیه تحصیلی، آموزش مجازی، اکرام ایتام و کمک به اشتغال زایی است، که بر پایه مشارکت داوطلبین و حامیان، انجام می‌شود. مجموعه رشد با سابقه‌ای 28 ساله در امر کمک رسانی، به عنوان یک سازمان مردم نهاد دارای مجوز فعالیت با شماره ثبت ۳۲۱۶ از وزارت کشور می‌باشد. همچنین این موسسه توانسته است در سازمان ملل متحد نیز به مقام مشورتی دست یابد.

در امر مدرسه سازی خیریه رشد تا کنون موفق به ساخت و تکمیل 33 مدرسه در مناطق محروم شده و همواره این امر را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده است. در واقع، در این مجموعه سعی شده است تا افراد جامعه را از اهمیت آموزش و ایجاد محیط مناسب برای تحصیل دانش آموزان آگاه سازد. و با این امید که در آینده‌ای نزدیک دیگر هیچ کودکی در هیچ کجای ایران به دلیل عدم دسترسی به امکانات و فضای آموزشی از تحصیل باز نماند. از آخرین مدارس در حال ساخت این موسسه می‌توان به 7 پروژه در روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان و نیز یک پروژه در مناطق کم برخوردار استان کرمان اشاره کرد.

همچنین در سال 99 بیش از 550 کودک و دانش‌آموز مستعد نیازمند در مناطق محروم کشور شناسایی شده‌اند که توسط حامیان این موسسه به صورت مستمر حمایت می‌شوند. هدف از این طرح کمک به تأمین هزینه‌های تحصیلی و ارتقا سطح آموزشی آنان می‌باشد.

شایان ذکر است که خیریه رشد یکی از پیشگامان آموزش مجازی در مناطق محروم کشور بوده است. با توجه به اهمیت آموزش در جامعه امروزی و نقش قابل توجه آن در آینده جوانان این مرز و بوم، بنیاد خیریه رشد از خرداد ماه سال ۱۳۹۵ اقدام به ایجاد طرحی با عنوان آموزش مجازی نمود.
این طرح شامل دو قسمت آموزش آنلاین و آفلاین می‌باشد. در بخش آموزش آنلاین، کلاس‌های آموزشی در دروس مختلف به صورت آنلاین برگزار می‌شود. محتواهای آموزشی بخش آفلاین نیز در قالب کتاب‌ها و دی‌وی‌دی‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق هدف مانند سیستان و بلوچستان، ارسال می‌شود. پیش از اجرای این طرح بنیاد خیریه رشد جهت ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان اقدام به برگزاری اردوهای علمی _ آموزشی کرده بود. که در آن داوطلبین با حضور در مناطق محروم اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌نمودند. که پس از شیوع بیماری کرونا، تمرکز بیشتری بر طرح آموزش مجازی خیریه رشد در نظر گرفته شده است.

علاوه بر آن، در بنیاد رشد همواره، توانمندسازی، به عنوان یکی از اهداف اصلی تصویر گشته است. بر همین اساس اشتغال‌زایی جزء مهم‌ترین طرح‌های این موسسه شناخته می‌شود. از جمله فعالیت‌های مرتبط با این زمینه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های اشتغال‌زایی در سیستان بلوچستان، طرح اشتغال خانگی برای تولید مواد خوراکی و اهدای دام به خانواده‌های نیازمند در سیستان و بلوچستان که منبع درآمد خود را در سیل سال قبل از دست داده بودند، اشاره نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌های خیریه رشد به سایت این موسسه مراجعه نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها