رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 544443

شرایط اخذ ویزای کشورهای مختلف

رپورتاژ تبلیغی/برای ورود و اقامت قانونی در هر کشوری نیاز به اخذ ویزای آن کشور می باشد پس ویزا، مجوز رسمی ورود افراد به کشور مقصد است. انواع متفاوتی از ویزا وجود دارد که شرایط اخذ ویزای کشورهای مختلف، متناسب با نوع اقامت افراد و هدف از سفر به آن کشور متفاوت می باشد. ویزای تحصیلی برای افرادی که قصد تحصیل در یک کشور دیگر دارند صادر می گردد. ویزای سرمایه گذاری برای افرادی که قصد سرمایه گذاری، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی و استارت آپ را دارند صادر می گردد.

image-20210428134207-1.jpeg
dir="RTL" style="text-align:justify">برای افرادی که قصد کاریای دارند یا یک پیشنهاد کاری در یک کشور دیگر دارند، ویزای کاری آن کشور صادر می شود. ویزاهای دیگری همچون ویزای نامزدی و ازدواج نیز وجود دارد که با توجه به شرایط اخذ ویزای کشورهای مختلف، متفاوت می باشد. مدت اقامت افراد در کشور مقصد، متناسب با نوع ویزای آنها است و برخی از این نوع ویزاها منجر به اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسپورت آن کشور می گردد. پس ابتدا می بایست هدفتان را از مهاجرت مشخص نمایید سپس بایستی با توجه به هدفتان کشور مقصد و راه مهاجرتی مناسب با شرایط خود را مشخص نموده و برای اخذ ویزای آن اقدام نمایید. اگر قصدتان از مهاجرت به کشوری کسب اقامت دائم آن کشور است، توصیه موسسه حقوقی ملک پور این است که چند نکته را حتما بررسی کنید. اولین نکته ای که بایستی به آن دقت نمایید ارزش پاسپورت و سطح کیفیت زندگی در آن کشور است؛ به طبع هر چه ارزش پاسپورت یک کشور بیشتر باشد، شما با اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسپورت آن کشور می توانید به کشورهای بیشتری بدون اخذ ویزا، رفت و آمد داشته باشید. دومین نکته ای که می بایست به آن دقت نمایید انتخاب راه مهاجرتی و قوانین آن کشور در مورد راه مورد نظر شماست؛ چرا که شرایط اخذ ویزای کشورهای مختلف، با یکدیگر متفاوت می باشد و ممکن است راه انتخابی شما در کشور مورد نظرتان به اقامت ختم نگردد. نکته دیگری که بایستی به آن دقت نمایید آب و هوای کشور مقصد، زبان رسمی آن، فرهنگ آن کشور و از این دست موارد می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) در زیر به شرایط اخذ ویزای کشورهای مختلف اشاره نموده اند، امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شود.

ویزای آلمان

آلمان از ابر قدرت های اقتصادی قاره سبز می باشد. اقتصاد قوی، سطح بالای زندگی، کیفیت دانشگاه ها، وجود موقعیت های کاری زیاد و رضایت بالای زندگی، این کشور با فرهنگ و زیبا را مقصد بسیاری از افراد خواهان مهاجرت نموده است. برای ورود و زندگی در این کشور زیبا راه های قانونی متفاوتی وجود دارد که شما می بایست متناسب با شرایط خود یکی را انتخاب نمایید و برای اخذ ویزای آلمان متناسب با نوع راه انتخابی خود اقدام کنید. در زیر به انواع ویزای آلمان اشاره شده است.

· ویزای کاری آلمان

با توجه به وجود صنایع بسیار و نبود نیروی کار لازم در کشور آلمان، موقعیت و فرصت های شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد که شما می توانید متناسب با تخصص، حرفه و مدرک تحصیلی خود، برای کار مورد نظرتان اقدام نمایید. برای اخذ ویزای آلمان برای کار شما می توانید به دو طریق اقدام نمایید. راه اول اخذ ویزای جستجوی کار یا ویزای jobseeker می باشد. این نوع ویزا به شما مجور اقامت 6 ماهه در کشور آلمان را می دهد و شما می بایست در این 6 ماه، کار مورد نظرتان را پیدا کنید و یک قرارداد کاری امضا نمایید تا بتوانید موفق به اخذ ویزای کاری آلمان شوید. در مدت این 6 ماه شما اجازه کار به مدت 10 ساعت در هفته را دارید و با این اجازه کار می توانید به صورت آزمایشی برای صاجبان کسب و کار، کار نمایید و نظرشان را جلب کنید. دومین راه اخذ ویزای آلمان برای کار، job offer یا داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی می باشد. برای اینکه بتوانید موفق به اخذ پیشنهاد کاری شوید می توانید از طریق موسسات کاریابی که در آلمان وجود دارد اقدام نمایید و رزومه خود را برای آنها بفرستید و کارفرمایان از روی رزومه، شخص مناسب را پیدا می کنند. داشتن سابقه کاری متناسب با مدرک تحصیلی، دانستن زبان انگلیسی و آلمان و داشتن مهارت کافی، شانس شما را برای اخذ پیشنهاد کاری افزایش می دهد.

· ویزای تحصیلی آلمان:

با توجه به هزینه های بسیار پایین دانشگاه های آلمان و سطح بالای تحصیل و دانشگاه ها در این کشور، بسیاری از افراد خواهان تحصیل و به دنباله آن کار در این کشور پیشرفته هستند. برای دانشجویان بین المللی تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی فراهم می باشد و حتی در صورتی که متقاضی زبان آلمانی بداند می تواند در دانشگاه های دولتی کشور آلمان و بدون هزینه به تحصیل بپردازد. از ویژگی بارزی که اکثر دانشگاه های آلمان دارند گارانتی کار می باشد. برای اخذ ویزای آلمان از طریق تحصیل می بایست از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در کشور آلمان پذیرش داشته باشید.

· ویزای سرمایه گذاری آلمان:

با توجه به اقتصاد قدرتمند و یک پارچه آلمان، شرایط سرمایه گذاری و اخذ سود مناسب و در کنار آن اخذ ویزای آلمان و به دنبال آن اقامت در آلمان از این طریق، یک راه بسیار عالی می باشد. راه های متفاوتی برای سرمایه گذاری در کشور آلمان وجود دارد. ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه دولتی، از جمله این راه های سرمایه گذاری در آلمان می باشد. خرید ملک در آلمان یکی از پر سود ترین راه های سرمایه گذاری در این کشور می باشد ولی این مسیر منجر به اخذ اقامت در آلمان نمی شود. در روش کارآفرینی شما می بایست ایده ای جدید و خلاقانه ارائه دهید که این ایده در نهایت به سودآوری در کشور آلمان منجر گردد. در صورتی که طرح شما جدید باشد و باعث سودآوردی در آلمان گردد و در این کشور تایید شود شما می توانید ویزای آلمان را اخذ کنید. خرید اوراق قرضه دولتی و سهام یکی دیگر از راه های سرمایه گذای و کسب سود می باشد که این روش در طولانی مدت سود بیشتری نیز برای سرمایه گذار خارجی به همراه خواهد داشت، توجه نمایید که سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی و سهام منجر به اخذ اقامت آلمان نخواهد شد.

· دیگر ویزاهای آلمان:

ویزای های دیگری همچون درمانی، توریستی، الحاق به خانواده و دوره زبان، در کشور آلمان وجود دارد که برای اخذ هر نوع از ویزای آلمان می بایست شرایط متفاوتی داشته باشید. برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه می توانید عبارت ویزای آلمان ملک پور را در گوگل جستجو کنید و اطلاعات جامع و به روز را در وبسایت ملک پور مطالعه نمایید.

ویزای اتریش

از برترین کشورهای اروپایی می توان به اتریش اشاره نمود. سطح کیفیت و زندگی در این کشور زیبا و جذاب بسیار بالا می باشد و اکثر شهروندان اتریشی از زندگی در این کشور بسیار راضی هستند. وین، پایتخت کشور اتریش در سال های متمادی به عنوان برترین شهر در سطح جهان برای زندگی انتخاب شده است. ویزای اتریش دارای انواع متفاوتی از نظر مدت اقامت می شود. اگر اقامت شما در اتریش کمتر از 90 روز باشد بایستی یکی از ویزاهای کوتاه مدت اتریش نظیر توریستی و درمانی، را اخذ نمایید ولی اگر اقامت شما در اتریش بیش از 3 ماه طول بکشد ویزای اتریش اخذ شده توسط شما از نوع ویزای بلند مدت خواهد بود. ویزای اتریش نظیر تحصیلی و کاری در این دسته قرار می گیرند. راه های متفاوتی برای اخذ ویزای اتریش و اقامت در این کشور زیبا وجود دارد که در زیر به آنها اشاره نموده ایم.

· ویزای سرمایه گذاری اتریش:

افرادی که به نیت کسب سود و اقامت می خواهند ویزای اتریش را اخذ نمایند، ویزای سرمایه گذاری در کشور اتریش بهترین گزینه برای آنها می باشد؛ چرا که اقتصاد قوی و امن اتریش شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده است. راه های گوناگونی برای سرمایه گذاری در اتریش نظیر خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و خودحمایتی، وجود دارد که برخی از این راه ها منجر به اخذ ویزای اتریش و اقامت این کشور می گردد.

· ویزای تحصیلی اتریش:

با توجه به کیفیت بالای دانشگاه ها و هزینه های بسیار ارزان تحصیل و مهم نبودن گپ تحصیلی، تحصیل در کشور اتریش بسیار مورد تقاضای افراد می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های اتریش و اخذ ویزای اتریش می بایست دیپلم 12 ساله خود را اخذ نموده باشید و از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در کشور اتریش پذیرش گرفته باشید. دو نوع دانشگاه در کشور اتریش وجود دارد. در دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی تدریس می شود و هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بسیار ارزان است و شما می بایست فقط شهریه دانشگاه را پرداخت نمایید. دانشگاه های خصوصی کشور اتریش دارای هزینه بیشتری هستند ولی زبان تدریس در این دانشگاه ها انگلیسی می باشد.

دانش آموزان نیز می توانند در مدارس اتریش تحصیل کنند. موسسه ملک پور در خدمتی انحصاری در برخی از بهترین مدارس دولتی و خصوصی اتریش اقدام به اخذ پذیرش می نماید. مدارس دولتی اتریش کاملا رایگان هستن و دانش آموزان تنها باید هزینه اسکان و زندگی را پرداخت کنند.

· ویزای کاری اتریش:

با توجه به بازار کاری مناسب اتریش و پایین بودن نرخ بیکاری این کشور، برای اخذ ویزای اتریش می توانید از طریق کاری اقدام نمایید. برای اخذ ویزای کار اتریش دو راه پیش روی شماست. اولین راه این است که شما یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اتریشی داشته باشید. دومین راه اخذ ویزای اتریش از طریق کاری، ویزای جست و جوی کار در کشور اتریش می باشد که در این نوع ویزا افراد می بایست متناسب با سن، مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل، مدرک زبان و سابقه کاری، حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز را کسب نمایند که در این صورت مجاز خواهند بود 6 ماه در اتریش اقامت داشته باشند و به دنبال کار بگردند و در صورتی که کار مناسب را یافتند ویزای کاری اتریش را اخذ خواهند کرد.

· دیگر ویزاهای اتریش:

به جز موارد بالا، انواع دیگری از ویزای اتریش نظیر توریستی، درمانی، ویزای همراه و الحاق به خانواده نیز وجود دارد. ویزای توریستی به مدت 3 ماه برای فرد صادر می گردد. ویزای همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال افرادی که اقامت اتریش را دارند اعطا می شود. ویزای درمانی به افرادی که به قصد درمان در اتریش درخواست می دهند، داده خواهد شد و ویزای الحاق به خانواده برای دیدار خانواده صادر می گردد.

ویزای کانادا

کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورها در سطح جهان می باشد که به دلیل داشتن مرز مشترک با آمریکا، اقتصادی قوی، اقلیمی مناسب، فرهنگی غنی و سطح بالای تحصیلی، هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. برای مهاجرت به این کشور و اخذ ویزای کانادا راه های متفاوتی وجود دارد که می بایست متناسب با شرایط و هدف خود بهترین راه را انتخاب نمایید.

· ویزای تحصیلی کانادا:

تحصیل در کانادا و اخذ این نوع ویزای کانادا، می تواند یک سکوی پرتاپ باشد؛ چرا که مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور بسیار معتبر می باشد و شما می توانید با وارد شدن به خاک این کشور ازطریق تحصیلی، علاوه بر تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا، خود را برای بازار کاری جهانی که در پیش روی شماست آماده نمایید. برای اخذ ویزای کانادا از طریق تحصیلی می بایست حتما یک پذیرش از دانشگاه های کانادا داشته باشید. زبان تدریس اکثر دانشگاه های کانادا انگلیسی می باشد، البته در استان کبک دانشگاه هایی با زبان تدریس فرانسه نیز وجود دارند.

· ویزای کاری کانادا:

برای اخذ ویزای کانادا از طریق کاری گزینه های متفاوتی پیش روی شما وجود دارد. در راه اول شما می توانید با اخذ یک پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی، ویزای کانادا را اخذ نمایید و وارد این کشور شوید. راه دیگری که پیش روی شما قرار دارد برنامه اسکیل ورکر می باشد. در این برنامه ابتدا افراد متناسب با شرایط و موقعیتشان نظیر سن، وضعیت تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کاری، می بایست حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را اخذ نمایند. پس از اخذ امتیاز لازم واجد شرایط می شوند و وارد استخر اکسپرس اینتری می شوند. در این گام افراد می بایست از 1200 امتیاز موجود بیشترین امتیاز را اخذ کنند تا بتوانند به اقامت کانادا دست یابند. معمولا از این طریق ابتدا افراد دارای مهارت و تخصص اقامت کاری کشور کانادا را دریافت می کنند. در طول یک سال حدود 20 الی 25 مرتبه افراد واجب شرایطی که در استخر اکسپرس اینتری هستند، امکان اخذ اقامت دائم کانادا را دارند.

از طریق دریافت پیشنهاد کار یا جاب آفر نیز می توان ویزای کار کانادا را کسب کرد. لیست جاب آفر های کانادا را می توانید در وبسایت ملک پور بررسی کنید. در صورتی که در یکی از این نیازمندی ها تخصص دارید می توانید برای دریافت پیشنهاد کار اقدام کنید.

· ویزای سرمایه گذاری کانادا:

راه های متفاوتی برای سرمایه گذاری در کانادا و اخذ ویزای کانادا وجود دارد که افراد متناسب با بودجه خود می توانند یک راه را انتخاب نمایند. خرید ملک یکی از راه های سرمایه گذاری و اخذ سود در کشور کانادا می باشد که هر ایالت کانادا شرایط متفاوتی برای سرمایه گذاران خارجی دارد. توجه نمایید که خرید ملک در کانادا منجر به اخذ اقامت این کشور نخواهد شد. ثبت شرکت یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری و اخذ ویزای کانادا می باشد. شرکت های متنوعی را می توان در کانادا تاسیس نمود که برای همه این شرکت ها می بایست طرح تجاری و میزان بودجه شما مشخص باشد، ذکر این نکته قابل توجه است که ثبت شرکت به تنهایی باعث اخذ اقامت کشور کانادا نمی شود. نوعی از ثبت شرکت به نام کار شرکت وجود دارد که شما با تاسیس شرکت یا شراکت در یک شرکت و داشتن حداقل 50 درصد از سهام آن شرکت، اقامت کانادا را اخذ خواهید کرد و این اقامت به واسطه کار در آن شرکت به شما داده می شود.

کارآفرینی در ایالت های کانادا از دیگر روش های سرمایه گذاری و اخذ ویزای کانادا می باشد. به طور متوسط در هر ایالت کانادا دو راه سرمایه گذاری و کارآفرینی وجود دارد که شما با استفاده از این راه ها می توانید اقامت کانادا را اخذ نمایید. از محبوب ترین ایالت های کانادا برای کارآفرینی، ایالت بریتیش کلمبیا می باشد که در این ایالت دو روش سرمایه گذاری 200 هزار دلاری و سرمایه گذاری 100 هزار دلاری وجود دارد. از دیگر روش های سرمایه گذاری در کانادا، خرید اوراق قرضه دولتی این کشور می باشد که در سال های اخیر این امکان برای همگان وجود ندارد.

· دیگر ویزاهای کانادا:

اخذ ویزای کانادا از طرق مختلف دیگری همچون تولد، ازدواج و توریستی، نیز وجود دارد. ویزای کانادا از طریق تولد به دو صورت خاک و خون به نوزاد اعطا می گردد. سیستم خاک در کشور کانادا به صورت نسبی می باشد و نوزاد فقط هنگامی می تواند اقامت کانادا را اخذ کند که مادر وی در هنگام تولد نوزاد اقامت کانادا را داشته باشد. ویزای توریستی کانادا به دو صورت تک ورودی و چند ورودی می باشد. در ویزای تک ورودی فرد اجازه 3 ماه اقامت در کانادا را دارد ولی معمولا مدت اعتبار ویزای چند ورودی 5 ساله می باشد و شخص حداکثر 6 ماه از سال را می تواند در کانادا حضور داشته باشد.

همان طور که در بالا نیز مشاهده نمودید ویزاهای مختلفی برای ورود به هر کشوری وجود دارد و شرایط اخذ ویزای کشورهای مختلف، با یکدیگر متفاوت می باشد. در کنار ویزاهایی که در بالا ذکر شد، ویزای دیگری تحت عنوان ویزای پناهندگی وجود دارد. این نوع ویزا دارای خطراتی جانی و مالی بسیاری می باشد و موسسه ملک پور به هیچ عنوان این مسیر را پیشنهاد نمی دهد. پناهنده به شخصی گفته می شود که جانش در کشورش در خطر می باشد و این می تواند به دلایل متفاوتی نظیر گرایش های سیاسی، جنسی، قومی و ملیتی باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها