رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 544950

درمان سرطان | روش های نوین درمان سرطان که تا بحال نمی دانستید

ساعت24- سرطان یکی از نگران کننده ترین بیمارهای که تا بحال افراد زیادی را به کام مرگ کشانده است این بیماری برای مبتلایان مشکلات زیادی ایجاد می کند به تازگی دانشمندان موفق شدند روش های جدیدی برای درمان این بیماری ابداع کنند که در ادامه میخوانید.

درمان سرطان
html>

سرطان چیست؟

سرطان (نئوپلاسم بدخیم) گروهی از بیماری ها است که هر یک از آنها به دلیل تشکیل پاتولوژیک و تکثیر سلول های غیر طبیعی قادر به تأثیر بر روی هر اندامی در بدن انسان هستند. به روند انتشار چنین بافت هایی از طریق اندام بدن گفته می شود.

طبق گزارش WHO ، در سال 2015 ، 8.8 میلیون نفر در دنیا بر اثر این گروه از بیماری ها جان خود را از دست داده اند. اما پزشکی مدرن به سرعت در حال پیشرفت است و هر ساله روش های بیشتری برای درمان سرطان و همچنین جلوگیری از پیشرفت آن وجود دارد. چندین روش اغلب استفاده می شود. اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود ، بیشترین تأثیر درمان این بیماری است. هزینه درمان سرطان معمولاً بسته به روش انتخاب شده متفاوت است ، اما برنامه هایی تحت بیمه نامه اجباری درمانی در دسترس هستند.

درمان جراحی سرطان
جراحی برای سرطان

درمان جراحی سرطان

درمان جراحی انکولوژی انواع مختلفی دارد که استفاده از آنها به اندازه نئوپلاسم و درجه آسیب اندام توسط بیماری بستگی دارد:

فتودینامیک - در این حالت ، ماده خاصی استفاده می شود که به بافت آسیب دیده تزریق می شود. سپس بخشی از بدن تحت تابش نور قرار می گیرد و در نتیجه سلولهای تومور از بین می رود

لیزر - از لیزر برای از بین بردن نئوپلاسم استفاده می شود

جراحی - سلولهای بدخیم در اثر دمای پایین از بین می روند

مناسب جراحی

مورد دوم نیز به چند نوع تقسیم می شود:

لاپاراسکوپی - با حداقل برش ، مناسب برای تومورهای کوچک

با روش جراحی درمان ، بخشی از تومور ، متاستازها یا کل نئوپلاسم برداشته می شود. با یک ناحیه ضایعه بزرگ ، می توان کل اندام را برداشت ، که می تواند متعاقباً با پروتز یا ایمپلنت جایگزین شود.

شیمی درمانی در درمان سرطان
درمان سرطان با شیمی درمانی

شیمی درمانی در درمان سرطان

درمان بیماری های انکولوژیکی با کمک شیمی درمانی از طریق روش های مختلف به بدن بیمار تحویل می شود: با کمک قرص ، تزریق ، کپسول و ... با این روش سلول های تومور توسط مواد شیمیایی تخریب می شوند.

این روش برای اهداف زیر استفاده می شود:

برای بهبود اثربخشی سایر روشهای درمانی

برای کاهش اندازه تومور قبل از پرتودرمانی یا جراحی

برای از بین بردن باقی مانده های بدخیم باقی مانده پس از استفاده از نوع دیگری از درمان

برای تسکین درد

برای جلوگیری از رشد مجدد تومور

پرتو درمانی در درمان سرطان

این روش درمانی را می توان قبل ، حین و بعد از جراحی اعمال کرد. در حالت اول ، این کار به منظور کاهش اندازه تومور ، در مورد دوم - جلوگیری از تابش پوست ، در مورد سوم - برای از بین بردن سلولهای سرطانی باقی مانده است. از پرتودرمانی برای تسکین درد نیز استفاده می شود.

برای استفاده از این روش درمانی دو روش وجود دارد:

خارجی - در این حالت ، دستگاه ساطع کننده در خارج از بدن بیمار قرار دارد

داخلی - با این روش ، یک منبع تابش (کپسول ، نوار یا مایع) مستقیماً به بدن بیمار تزریق می شود

تابش پرتو همچنین می تواند به عنوان یک روش اضافی برای افزایش اثربخشی درمان سرطان استفاده شود.

هورمون درمانی در درمان سرطان
هورمون درمانی

هورمون درمانی در درمان سرطان

با تشخیص آنکولوژی ، درمان نیز می تواند هورمونی باشد. معمولاً اگر این بیماری اندامهایی مانند غده پستانی در زنان و غده پروستات در آقایان را تحت تأثیر قرار دهد ، از این روش استفاده می شود.

این روش درمانی همراه با روشهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و سرکوب و نرمال سازی تولید هورمونهایی است که بر رشد تومور تأثیر می گذارند.

ایمونوتراپی در درمان سرطان

در صورت تشخیص "انکولوژی" و "سرطان" ، درمان با ایمونوتراپی نه تنها باعث شناسایی سلول های سرطانی می شود بلکه بدن را "مجبور" می کند تا به تنهایی با آسیب شناسی مبارزه کند. این روش درمانی در مراحل اولیه بیماری بسیار موثر است.

داروهای ایمونوتراپی ارتباط بین مواد PD-L1 و PD-L2 (تولید شده توسط سلولهای سرطانی) و گیرنده PD-1 را مسدود می کند (که بر توانایی سیستم ایمنی بدن فرد در مقابله با سلولهای تومور تأثیر می گذارد) ، به همین دلیل لنفوسیت های T می توانند به راحتی با سلولهای بدخیم مبارزه کنید ... این اثر مضر بر بدن را به حداقل می رساند و همزمان تومور سرطانی را سرکوب می کند.

این داروها سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند و به آن کمک می کنند تا خود ، مانند هر بیماری دیگر ، با سرطان مبارزه کند.

روش های درمان سرطان
مرحل درمان سرطان

روش های درمان سرطان

تحقیقات مدرن امکان استفاده از داروهای هدفمند ویژه برای درمان بیماری سرطان را که مولکول های مسئول رشد و عملکرد تومور را تحت تأثیر قرار می دهند ، ثابت کرده است.

این داروها سلولهای بدخیم را به شرح زیر تحت تأثیر قرار می دهند:

آنها را به پرتودرمانی و شیمی درمانی حساس کنید

سیگنال های مورد نیاز برای رشد و تقسیم سلول های توموری را مسدود می کند

باعث مرگ طبیعی سلولهای سرطانی می شود

به عنوان هورمونی و ایمنی درمانی عمل می کند

مهندسی ژنتیک در درمان سرطان
مهندسی ژنتیک

مهندسی ژنتیک در درمان سرطان

دانشمندان دائما به دنبال روش های جدید مبارزه با نئوپلاسم های بدخیم یا همان سرطان هستند. مطالعات ژنوم انسانی و "ویرایش" ژن های مسئول برخی از عملکردها در حال انجام است. آزمایشگاه ها در کشورهای بزرگی مانند چین و ایالات متحده آمریکا در این راستا کار می کنند.

اما بر اساس نتایج بسیاری از آزمایشات ، می توان فهمید که چنین تکنیک هایی فقط در آینده موثر هستند البته تا بحال نیز بر اساس نتایج اعلام شده موفقیت های جشمگیری کسب شده این در آینده قطعا تاثیرات شگرفی خواهد گذاشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها