رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 545151

بررسی مراحل کاشت ریش و سبیل قبل از عمل تا کاشت

رپورتاژ تبلیغی / پرپشت شدن موهای صورت در پسران به معنی گذر از دوران کودکی و نوجوانی به دوران جوانی است. بعضی از افراد به‌طور مادرزادی ریش و سبیل کم‌پشتی دارند و ممکن است در دوران حساس زندگی خود مورد تمسخر هم‌سن‌وسالان خود قرار گیرند. تا این حد که کم‌پشتی ریش و سبیل می‌تواند روی اعتمادبه‌نفس آن‌ها تاثیر بگذارد.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">

بررسی مراحل کاشت ریش و سبیل قبل از عمل تا کاشت

پرپشت شدن موهای صورت در پسران به معنی گذر از دوران کودکی و نوجوانی به دوران جوانی است. بعضی از افراد به‌طور مادرزادی ریش و سبیل کم‌پشتی دارند و ممکن است در دوران حساس زندگی خود مورد تمسخر هم‌سن‌وسالان خود قرار گیرند. تا این حد که کم‌پشتی ریش و سبیل می‌تواند روی اعتمادبه‌نفس آن‌ها تاثیر بگذارد.

در مواردی هم ممکن است شخص بخشی از ریش و سبیل خود را در اثر حادثه‌ای از دست بدهد. کاشت ریش و سبیل بهترین و موثرترین روش برای این‌گونه افراد است. در این مقاله به بررسی مراحل کاشت ریش و سبیل و چگونگی انجام آن می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

چه کسانی نیاز به کاشت ریش و سبیل دارند؟

تمام مردانی که ریش و سبیل کم‌پشتی دارند یا موهای صورتشان اصلا رشد نکرده است،‌ می‌توانند کاشت ریش و سبیل انجام دهند. کم‌پشت بودن ریش و سبیل ممکن است مادرزادی یا در اثر ریزش آن‌ها باشد. ریزش ریش و سبیل دلایل مختلفی دارد. از مهم‌ترین و رایج‌ترین علت‌های ریزش آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وراثت

به‌هم خوردن تعادل هورمون‌ها

حوادثی مانند تصادف، زخم، آتش‌سوزی و...

سبک زندگی نادرست مانند تغذیه نامناسب، خواب ناکافی، استعمال دخانیات و...

بیماری‌های جسمی و روحی

استرس شدید

مراحلی که برای انجام کاشت ریش و سبیل باید طی کنید، چیست؟

اگر شما هم از ریش و سبیل خود راضی نیستید، با کاشت ریش و سبیل می‌توانید ظاهر دلخواه خود را بسازید. برای کاشت ریش و سبیل باید مراحل زیر را طی کنید:

مشورت با پزشک و انتخاب بهترین روش

اولین گام برای کاشت ریش و سبیل مشورت با پزشک است. تمام افراد کاندید مناسبی برای کاشت ریش و سبیل نیستند. سن، سلامت کامل جسمانی، انتظارات شما از کاشت و... مواردی هستند که حتما قبل از کاشت باید توسط پزشک بررسی شوند. همچنین پزشک با توجه به معیارهای خاصی بهترین روش را برای شما انتخاب می‌کند.

انجام آزمایشات قبل از عمل

برای بررسی صحت جسمانی شما و اطمینان از اینکه آیا کاندید مناسبی برای کاشت ریش و سبیل هستید یا خیر،‌ پزشک آزمایش‌هایی را برایتان تجویز می‌کند.

رعایت برنامه غذایی و دارویی قبل از عمل

پس از انجام آزمایش پزشک ممکن است داروهایی را برایتان تجویز کند یا برنامه غذایی خاصی به شما پیشنهاد دهد. مصرف داروها و رعایت برنامه غذایی از این جهت اهمیت دارد که بدن شما را برای انجام کاشت ریش و سبیل آماده کرده و عوارض آن را به حداقل می‌رساند.

طراحی خط ریش

زمانی که کاشت ریش و سبیل شما قطعی شد، باید طراحی خط ریش شروع می‌شود. طراحی خط ریش توسط پزشک و با سلیقه شما انجام می‌شود. پزشک با مهارت و هنر خود و همچنین با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با توجه به فرم کلی صورتتان خط ریش و سبیل شما را طراحی می‌کند.

بررسی مراحل کاشت ریش و سبیل قبل از عمل تا کاشت

برداشت گرافت ها از بانک مو

به نقل از مقاله «هرآنچه لازم است از کاشت ریش و سبیل بدانید» از کلینیک صدف: بعد از بررسی نبض، ضربان قلب، وصل سرم و تزریق داروهای لازم، بی حسی به قسمت بانک مو تزریق شده و گرافت‌ها برداشته می‌شود. سپس توسط میکروسکوپ گرافت‌ها بررسی شده و گرافت‌های سالم و قوی برای کاشت جدا می‌شوند.

کاشت گرافت ها در محل طراحی شده

پس از آماده‌سازی گرفت‌ها، پزشک آن‌ها را با دقت در ناحیه طراحی‌شده، هم‌جهت با موهای اصلی و همچنین با زاویه مناسب پیوند می‌دهد. مرحله کاشت گرفت ممکن است ساعت‌ها طول بکشد. بسته به روش انجام کاشت ریش پزشک از دستگاه‌ها و تجهیزات خاصی استفاده می‌کند.

مراقبت های بعد از عمل

کاشت ریش و سبیل اگر در کلینیک‌های معتبر انجام شود، عوارض چندانی ندارد. عوارض عمومی بعد از کاشت مانند تورم و درد را با انجام مراقبت‌های لازم می‌توان کاهش داد. بنابراین اگر می‌خواهید دوره نقاهت خوبی را بگذرانید، نکات زیر را رعایت کنید:

در محیط آلوده قرار نگیرید و محل اهداکننده و پیوندخورده را مطابق دستور پزشک بشویید.

پزشک ممکن است داروهایی مانند مسکن و آنتی‌بیوتیک برایتان تجویز کند. برای جلوگیری از درد و تورم، داروها را منظم مصرف کنید.

بعضی از مکمل‌های دارویی برای تقویت و رشد موهای صورت بسیار مفید هستند. در صورت تجویز پزشک آنها را مصرف کنید.

از مهم‌ترین نکات بعد از هر عملی، تغذیه مناسب است. پس در دوران نقاهت توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

تا چند روز بعد از کاشت ریش به استراحت بپردازید و انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

مراحل عمل کاشت ریش و سبیل رایجترین روش ها چگونه است؟

کاشت ریش و سبیل به روش‌های متعددی انجام می‌شود. کلیات انجام روش‌ها مشابه هستند، اما در جزئیات و چگونگی انجام هر مرحله تفاوت‌هایی دارند.

مراحل کاشت ریش و سبیل به روش sut

sut جدیدترین روش کاشت ریش و سبیل است که در بسیاری از موارد نتیجه فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. مراحل کاشت ریش به روش sut به نقل از مقاله‌ای در سایت کلینیک عبارتند از:

مراحل قبل از عمل

مراجعه به متخصص و مشورت درباره روش کاشت و مشخص کردن تعداد گرافت‌ها

طراحی فرم دلخواه ریش و سبیل

انجام آزمایش‌های کرونا، قند، انعقاد خون، ایدز و غیره.

مراحل روز عمل

برداشت فولیکول‌ها و گرافت‌ها با دستگاه

نگهداری و آماده سازی فولیکول‎‌ها برای کاشت

پیوند به ناحیه گیرنده

مراحل کاشت ریش و سبیل به روش fut

کاشت ریش و سبیل به روش Fut قدیمی‌ترین روش کاشت ریش و سبیل محسوب می‌شود که به دلیل عوارضی که دارد در بسیاری از کشورها منسوخ شده است. برداشت مو در این روش با برش نواری انجام می‌شود. به همین دلیل زخم نسبتا بزرگی در پشت سر ایجاد شده و جای آن باقی می‌ماند. پس از برداشت و آماده سازی مو، فولیکول‌ها در ناحیه طراحی شده کاشته می‌شوند.

مراحل کاشت ریش و سبیل به روش fue

در کاشت ریش به روش FUE گرفت‌های مو با استفاده از ابزارهای ظریفی برداشته شده و در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شوند. برداشت فولیکول‌ها به این روش دانه دانه انجام شده و جای زخمی بر جای نمی‌گذارد.

سخن پایانی

در حال حاضر روش‌های کاشت ریش و سبیل بسیار پیشرفت کرده است. sut را بهترین روش کاشت ریس و سبیل می‌دانند. درست است که مراحل کلی تمام روش‌ها مشابه هم است،‌ اما برای انتخاب بهترین روش باید به پزشک مراجعه کرده و از او مشورت بخواهید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها