رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545156

شاقول اصلاح طلبی و مقایسه رای آخوندی و کواکبیان

ساعت 24-نوشته حاضر قصد ندارد در باره شخصیت و خصایل افراد وخوب و بد انها سخن بگوید و تنها هدف از این نوشته نشان دادن شاقول اصلاح طلبی است که به نظر می رسد به جای راست نمایی کارها را به انحراف کشانده است.معیارهای اصلاح طلبی در جریان گذشت زمان از خرداد 1376ایا تغیییر یافته است که نتایج زیر در رای دادن اصلاح طلبان درباره نامزدهای ریاست جمهوری پدیدار شده است ؟

خبر
حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم دیروز خبری منتشر کرده که در آن فهرست افرادی که توسط حداقل ۱۰ عضو مجمع ملی جبهه‌ اصلاحات ایران برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشنهاد شده‌اند، مشخص شده است. البته این خبر از سوی نهادهای اصلاح‌طلبان تایید یا تکذیب نشده است اما نگاهی به آرای ارائه‌شده در این لیست نشان می‌دهد در صورتی که واقعیت داشته باشد باید برخی نکات درباره آن در کانون توجه قرار گیرد.یکم- خوب است اصلاح‌طلبان که همواره خواستار شفافیت در همه امور هستند درباره ترکیب اعضای رای‌دهنده و اینکه شمار رای‌دهندگان چند نفر بوده است و از هر حزب و جمعیت سیاسی چند نفر در این رای‌گیری حاضر بوده‌اند به صورت شفاف توضیح دهند. البته جمع‌بندی در این باره و تحلیل آرایی که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده، حق همه علاقه‌مندان به تحولات سیاسی است. کاش این مجمع ملی اصلاح‌طلبان سخنگویی داشت که به پرسش‌های بالا پاسخ می‌داد.
دوم- دقت در شمار آرا و وزن سیاسی و کارشناسی و سابقه و کارنامه افرادی که در لیست یادشده هستند نشان می‌دهد بدون تردید نشانه‌های ضعف در شناخت افراد از سوی اصلاح‌طلبان است. این نوشته بدون آنکه بخواهد در صلاحیت افراد حاضر در لیست تردید کند اما باور ندارد آرایی که به افرادی مثل مصطفی کواکبیان یا مصطفی تاج‌زاده و نیز محمد صادقی و حتی محسن‌ هاشمی داده شده، و مقایسه آن با آرایی که به عباس آخوندی داده شده است بر اساس شناخت کافی از توانایی‌ها و شایستگی‌ها و حتی واقعیت‌های موجود باشد. بیشتر کسانی که با سیاست ایران آشنا هستند نیک می‌دانند شورای نگهبان بدون تردید و در صورت ادامه وضعیت موجود تاج‌زاده را رد صلاحیت خواهد کرد. بنابراین رای دادن به او از سوی سیاست‌ورزانی که حالا سرنوشت اصلاح‌طلبی در اختیار آنها قرار گرفته است و رای ندادن به عباس آخوندی که به دلایل گوناگون شانس تایید صلاحیت او بالاتر است نوعی تناقض را برملا می‌کند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد مقایسه میان آرای آقای محمد شریعتمداری وزیر محترم کار با آقای آخوندی نیز شکل و ماهیت آرای ارائه شده بر فرض درستی خبر تسنیم را با نوعی ابهام مواجه می‌کند. به این معنی که آقای شریعتمداری تاکنون کلامی بر زبان نیاورده و ردی از خود برجا نگذاشته است که می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهوری شود اما علاقه‌مندان به سیاست می‌دانند که آقای آخوندی دست‌کم دو سال است درباره اینکه می‌خواهد کاندیدا باشد سیگنال داده است. نکته بعدی این است که با همه احترامی که به آقایان صدر و کواکبیان داریم اما این دو بزرگوار و نیز آقای صادقی آیا کارنامه‌ای در اجرا دارند که نشان بدهد نسبت به دیگرانی که در پایین قرار گرفته‌اند برتری دارند؟
پیشنهاد می‌شود بر فرض اینکه چنین رای‌گیری‌ای انجام شده باشد دست‌کم نسبت به اعضای رای‌دهندگان توضیح بیشتری داده شود.

«جهان‌صنعت»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها