رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545310

مهدی قایدی در راه اروپا/زمان پرواز باشوی استقلالیها رسیده است؟

ساعت 24-درخشش مهدی قایدی باعث شده این روزها همه جا صحبت از ترانسفر این ستاره به تیم‌های خارجی باشد.

وقتی مهدی قایدی پیش از آغاز لیگ نوزدهم تصمیم گرفت شماره ۱۰ تیم استقلال را بر تن کند سیلی از حملات به سمت بازیکن جوان استقلال به راه افتاد و خیلی‌ها تصمیم باشگاه برای دادن این پیراهن به مهدی قایدی را زیر سوال بردند. ستاره بوشهری اما در واکنش به این حملات فقط یک جمله به زبان آورد:« قول می‌دهم با شماره ۱۰ استقلال ۱۰ گل بزنم!»

وعده‌ای که در ابتدا دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید اما با شروع فصل قایدی به همه نشان داد که لیاقت شماره ۱۰ استقلال را دارد و چه در زمان حضور آندرا استراماچونی و چه در دوران فرهاد مجیدی عملکردی درخشان از خودش نشان داد و با ثبت ۱۰ گل و ۸ پاس گل فصلی به یادماندنی برای خود رقم زد.

علکرد درخشان قایدی در فصل گذشته باعث شد پیشنهاداتی هم برای او داده شود اما باشگاه استقلال تمایلی به فروش ستاره‌اش نداشت و در نهایت شماره ۱۰ بوشهری لیگ بیستم را هم زیر نظر محمود فکری با استقلال آغاز کرد. او در دوران حضور فکری مانند بسیاری از بازیکنان استقلال در بهترین فرم خود قرار نداشت ولی در همین شرایط هم بارها به داد تیمش رسید که مهم‌ترین آن‌ها گل تساوی‌بخشِ لحظات پایانی مقابل پرسپولیس در دربی بود که استقلال را از شکست نجات داد.

او در همین دوران توانست برای اولین بار به پیراهن تیم ملی هم برسد و زیر نظر دراگان اسکوچیچ و مقابل تیم بوسنی اولین گل ملی خودش را هم به ثمر رساند. بدون تردید قایدی یکی از امیدهای اصلی سرمربی تیم ملی برای موفقیت در چهار بازی حساس پیش رو است.

باشوی استقلالی‌ها با بازگشت مجیدی و به خصوص در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اما شرایط متفاوتی را می‌گذارند و این روزها دوباره به ستاره بی چون و چرای تیمش تبدیل شده است. او در لیگ قهرمانان ۳ بار موفق به گلزنی شد و دو پاس گل داد و یک پنالتی هم گرفت تا نقضی مهم در صعود تیمش به مرحله بعدی داشته باشد. عملکرد درخشان قایدی در آسیا توجه همگان را به خود جلب کرده و حالا همه جا صحبت ترانسفر شماره ۱۰ استقلال به فوتبال اروپا است.

او که با مهدی طارمی، ستاره ایرانی تیم پورتو هم رابطه نزدیکی دارد مانند او از کشور پرتغال پیشنهادات خوبی دریافت کرده اما گزینه‌های دیگری هم مقابل خود دارد. قایدی به جز پرتغال از هلند و روسیه هم پیشنهادات خوبی دارد اما گویا پیشنهاد کشور پرتغال از این کشورها بهتر است. البته مانند فصل گذشته امسال هم بحث پیشنهادات کشور قطر وجود دار اما به نظر می‌رسد قایدی ترجیح می‌دهد راهی تیم‌های اروپایی شود.

با این وجود مهم‌ترین مانع قایدی برای ترانسفر به اروپا قراردادش با باشگاه استقلال است و این باشگاه باید راضی به جدایی ستاره خود شود. مهاجم تکنیکی استقلال سال گذشته پیشنهاد یک میلیون یورویی داشت ولی باشگاه حاضر به فروشش نشد و امسال هم با توجه به حضور استقلال در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا مشخص نیست مدیران این تیم و فرهاد مجیدی چه تصمیمی درباره آینده شماره ۱۰ خود بگیرند.

با این وجود مسلما مهدی قایدی دیر یا زود از استقلال جدا خواهد شد و فوتبالش را در تیم‌های اروپایی ادامه خواهد داد تا بتواند مانند نفراتی چون مهدی طارمی و سردار آزمون در آن سوی مرزها هم عملکرد درخشانی داشته باشد. خود او هم با چنین انگیزه‌ای در مسابقات آسیایی درخشید و اکنون توجه تمام آسیا به توانایی‌های این ستاره ۲۲ ساله جلب شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها