رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545388

احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه فرانسه بابت تحریم‌های مسکو علیه مقامات اروپایی

ساعت 24-وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد، "الکسی مشکوف"، سفیر روسیه در فرانسه به خاطر اقدامات محدودکننده‌ای که مسکو علیه مقامات اروپایی وضع کرده، به این وزارت‌خانه احضار شده است.

به نقل از اسپوتنیک، طی جلسه‌ای که ۳ مه (۱۳ اردیبهشت) برگزار شد، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت، پاریس از تصمیم روسیه مبنی بر اعلام محدودیت در تعداد کارکنانی که می‌توانند در سفارت‌خانه این کشور به استخدام درآیند، ابراز نگرانی کرده است.

علاوه بر این، وزارت خارجه فرانسه تصمیم مسکو مبنی بر ممانعت از ورود ۸ شهروند اتحادیه اروپا، از جمله "دیوید ساسولی"، رئیس پارلمان اروپا و "ژاک مایر"، یکی از اعضای هیئت فرانسه در مجمع پارلمانی شورای اروپا، به روسیه را محکوم کرد. پاریس تأکید کرد چنین اقداماتی به تنش‌زدایی بین مسکو و اروپا کمکی نمی‌کند و گفت از کرملین انتظار دارد در شرایط فعلی، رفتار مسئولانه‌ای نشان دهد.

سفارت روسیه در فرانسه گفت احضار سفیر بخشی از روش هماهنگ شده اتحادیه اروپا است و تأکید کرد هراس ضد روسیه در اروپا به بهبود روابط بین مسکو و این اتحادیه، کمکی نمی‌کند. الکسی مشکوف گفت اقدامات محدودکننده مسکو در پاسخ به تصمیمات گذشته اتحادیه اروپا گرفته شده‌اند.

این تحولات یک روز پس از آن رخ می‌دهد که مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا، "ولادیمیر چیژوف"، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا را احضار کردند تا اقدامات تنبیهی مسکو را محکوم کنند.

اقدامات تنبیهی اعمال شده توسط مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های روسی توسط چندین کشور از جمله بلغارستان، جمهوری چک، لیتوانی و لهستان صورت گرفت. این درگیری پس از آن آغاز شد که مقامات چک ادعا کردند افسران اطلاعات ارتش روسیه در انفجار سال ۲۰۱۴ یک انبار نظامی در روستای "وربتیس" واقع در جمهوری چک، دست داشته‌اند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها