رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545402

آمار رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها قطعی است؟

ساعت24-سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:آماره رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها قطعی نیست و در حال بررسی صلاحیت هاهستیم.

محمد صالح جوکار سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره رد صلاحیت گسترده نامزدهای این انتخابات،گفت: آمارهایی که از رد صلاحیت ها ارائه شده است قطعی نیست و همچنان روند بررسی صلاحیت ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از لحاظ آماری تفاوت کمی بین افراد رد صلاحیت شده در این دوره از انتخابات با دوره قبلی وجود ندارد،افزود: طبق قانون بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی در اختیار مجلس است و هیئت های نظارت که مرکب از نمایندگان مجلس هستند تنها بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه تصمیم گیری می کنند.

نماینده یزد در مجلس با تاکید بر اینکه بررسی صلاحیت افراد در انتخابات شوراها رعایت حقوق عامه مردم است،اضافه کرد: اگر خدای ناکرده فردی تایید صلاحیت شود که شایسته نباشد، قطعا در آینده مشکلاتی را ایجاد می کند که به حقوق عامه مردم ضربه وارد می کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه روند بررسی صلاحیت انتخابات شوراها به پایان نرسیده است، عنوان کرد: اگر اعتراضی نیز از سوی افراد رد صلاحیت شده وجود داشته باشد در هیئت مرکزی بر انتخابات آنها را بررسی خواهیم کرد تا حقی از فردی ضایع نشود.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان بررسی صلاحیت ها به اتمام نرسیده درست نیست که نام افرادی ذکر شود که رد صلاحیت شده اند چون ممکن است در بررسی مجدد صلاحیت ها مورد تایید قرار گیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها