رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545576

اولویت اصلی در مذاکرات تامین منافع ملت ایران است

ساعت 24- معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه امیدواریم بتوانیم در زمان کوتاه‌تری مسایل را به سرانجام برسانیم، گفت: اول در مذاکرات تامین منافع ملت ایران است.

dir="RTL" style="text-align:right">به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: دیدار من با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه رایزنی‌های مستمری که بین ایران و آژانس در سطوح مختلف برقرار است انجام شد. همکاری‌های ما با آژانس بسیار گسترده است هم در موضوعات مربوط به مسائل هسته‌ای ایران و نظارت‌هایی که آژانس دارد و هم قسمت‌هایی که به برجام مربوط می‌شود.وی افزود: مسائلی که بعد از توقف اجرای پروتکل الحاقی یا کاهش تعهدات ایران در بقیه حوزه‌ها پیش آمده یک سری مسائلی دارد که بین ما و آژانس مرتب بررسی می‌شود و همینطور چند موضوعی که وجود دارد و سوالاتی را از طرف آژانس باعث شده است. ما در همه این موضوعات مشغول همکاری هستیم به خصوص در موضوعات مورد اختلاف همکاری بین ما و آژانس برای روشنگری ادامه دارد و در این دیدار هم ما همه مسائل و مجموعه همکاری‌هایی که بین ما و آژانس در حال صورت گرفتن است را مرور کردیم.

عراقچی ادامه داد: عزم کافی در آژانس وجود دارد که وظایف خود را به صورت بی طرفانه انجام دهد و به این موضوع بارها تاکید کردند و امروز هم آقای گروسی یک بار دیگر تاکید کرد که آژانس بی‌طرفانه و کاملاً حرفه‌ای به وظایف خود عمل خواهد کرد. برای ما خیلی مهم است که آژانس از مسائل سیاسی به دور باشد و وظایف خود را در یک چارچوب فنی و حرفه‌ای انجام دهد که به همین منوال هم در حال حرکت هستیم.معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: امروز یک مرور کاملی را انجام دادیم و فکر می‌کنم خوشبختانه فهم خوبی در مسائل مورد اختلاف و در مسائل مورد همکاری بین ما و آژانس وجود دارد و مشکلات هم از طریق همین فهم موجود حل خواهد شد.وی افزود: همکاری بین ایران و آژانس یک امر مستمری است، کارشناسان، مدیران و بازرسان آژانس به طور مستمر به ایران رفت و آمد دارند. مقامات ما هم در صورت لزوم به وین رفت و آمد دارند و هر زمان که بنده هم به اینجا بیایم ملاقات خواهم داشت، این رفت و آمدها یک امر مستمری است و موضوع ویژه و فوق العاده ای در آن وجود ندارد. به صورت مستمر در سطوح مختلف تماس بین ما و آژانس برقرار است.

عراقچی گفت: روز جمعه جلسات کمیسیون مشترک برجام دوباره از سرگرفته خواهد شد و این دور چهارم مذاکرات وین است. ما روندی را که در سه دور قبلی شروع کرده‌ایم ادامه خواهیم داد، همانطور که من قبلاً هم عرض کردم ما در مسیری قرار گرفته‌ایم که یک مسیر مشخصی است، حداقل در مورد مسیری که باید برویم تفاهم وجود دارد اگر چه موانع جدی‌ای هم در این مسیر وجود دارد و ما راه درازی را در پیش داریم. به هیچ وجه نمی‌شود زمان بندی‌ای را برای آن تصور یا پیش‌بینی کرد و ورود به بحث زمانبندی یک مقدار غیر واقع بینانه است.وی ادامه داد: ما تلاش داریم هرچه زودتر این کار انجام شود با این حال تعجیل بی‌مورد هم نخواهیم کرد، تعجیلی که باعث کاهش دقت شود نخواهیم کرد اجازه فرسایشی شدن هم نخواهیم داد و با دقت کار خود را انجام می‌دهیم.عراقچی گفت: مشکلاتی که وجود دارد بعضاً مشکلات جدی‌ای است که باید از طریق مذاکره و پیدا کردن راه‌های مذاکراتی حل و فصل شود. کار سختی را در پیش داریم و امیدوار هستیم که بتوانیم انشالله در زمان کوتاه‌تری به سرانجام برسانیم ولی بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد، اولویت اول ما دقت است روی منافع ملت ایران و تأمین منافع ملت ایران و تأمین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران که بارها بیان شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها