رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545789

رسانه‌های جهان سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره برجام و رابطه تهران - ریاض را بررسی کردند

استقبال نصرالله از هرگونه گفت ‌و گوی منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران

ساعت 24-سخنان جمعه ‌شب سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی مواجه شده است. سیدحسن نصرالله در این سخنرانی، اسراییل را در آستانه جنگ داخلی توصیف و تاکید کرد که بحران‌های داخلی نشانه شکست این رژیم است.

نصرالله
نصرالله گفت:«رژیم دشمن امروز شکست خورده و دچار شکاف‌های بزرگی است. بحرانی حقیقی در فلسطین اشغالی به وجود آمده که نشان‌دهنده سستی، ضعف و افول این رژیم است. مقوله رهبری در رژیم صهیونیستی دچار بحران شده است؛ این نشانه‌ای از نشانه‌های افول و ضعف و سستی است. برخی تحلیلگران صهیونیست درباره سیر وقوع یک جنگ داخلی سخن می‌گویند. اصابت موشک به نزدیکی دیمونا نشان‌دهنده ناتوانی و شکست پدافند هوایی رژیم اسراییل است.» او تاکید کرد:«اگر جنگی در منطقه رخ دهد و هزاران موشک از بیش از یک جبهه شلیک شود، آیا پدافند هوایی رژیم اسراییل می‌تواند با این موشک‌ها مقابله کند؟» سیدحسن نصرالله که اندکی با صدای گرفته سخنرانی می‌کرد، در این سخنرانی تلویزیونی خبر داد که دچار التهاب ریه شده با این حال به هوادارانش اطمینان داد که دچار بیماری کرونا نشده است. سیدحسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنانش به «قدرتمندتر شدن مقاومت» اشاره کردکه بسیاری از رسانه‌های لبنانی این بخش از صحبت‌ها را به عنوان تیتر از سخنان او برگزیده‌اند. نصرالله در سخنرانی خود با اشاره به سرکوب‌های جاری فلسطینیان در قدس اشغالی از مقاومت فلسطین خواست که رویکرد مقاومت برای حفاظت از قدس را ادامه دهند. در قدس شاهد هستیم که فرد بی‌دفاع با دشمن تا بن دندان مسلح مقابله می‌کند و این تحولی مهم است زیرا اسراییل گمان می‌کند که فلسطینی‌های قدس وکرانه باختری قدرت رویارویی ندارند. تحول مهم ورود مقاومت در غزه به خط درگیری در قدس است و باید این موضوع تثبیت شود. نصرالله گفت: دشمن همواره تلاش می‌کند که غزه را از اتفاقات قدس دور کند، رهبران فلسطین را به ادامه موضع خود درکمک به قدس از نوار غزه فرا می‌خوانم زیرا این موضوع بخشی از قواعد درگیری را به نفع قدس و حفاظت از مسجدالاقصی تغییر خواهد داد.
مذاکرات ایران با عربستان به نفع محور مقاومت است
بخشی از سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که بیش از همه مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته ‌بود، استقبال او از گزارش‌ها در مورد گفت‌وگوها میان ایران و عربستان سعودی بود. سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفته‌ بود: «اکنون خبرهایی از گفت‌وگوی سعودی‌ها با ایرانی‌ها شنیده می‌شود،گفت‌وگوی ایران- عربستان مثبت است و ما از هرگفت‌وگوی بین‌المللی یا عربی با ایران استقبال می‌کنیم چون در آرام کردن منطقه می‌تواند سهیم باشد. تجربه ۴۰ ساله نشان داده که جمهوری اسلامی ایران، متحدان خود را نمی‌فروشد و بر سر منافع آنها چانه‌زنی نمی‌کند.کسی که باید ازگفت‌وگوی ایرانی- سعودی نگران باشد، متحدان امریکا در منطقه از رژیم اسراییل گرفته تا برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس هستند اما دوستان ایران کاملا اطمینان دارند که آنچه رخ داده به نفع محور مقاومت است. ازگفت‌وگوی بین‌المللی، منطقه‌ای یا عربی از سوی ایران حمایت می‌کنیم چراکه جبهه دوستان را تقویت و دشمنان را تضعیف می‌کند.»
خبرگزاری آسوشیتدپرس تیتر گزارش خود را از سخنان نصرالله از همین بخش انتخاب کرده است و می‌نویسد: «رهبر حزب‌الله از مذاکرات ایران با عربستان و امریکا حمایت کرد.» این خبرگزاری امریکایی با اشاره به گزارش‌ها در مورد برگزاری چند دورگفت‌وگو میان مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در بغداد همچنین برگزاری نشست‌ها در وین میان ایران و 1+4 با حضور ایالات متحده امریکا نوشته است که سیدحسن نصرالله از این مذاکرات استقبال کرده است. خبرگزاری دولتی ملی لبنان هم درگزارش از اظهارات سیدحسن نصرالله به همین بخش از صحبت‌ها اشاره کرده‌ و تیتر زده است:«نصرالله از هر گفت‌وگوی عربی، منطقه و بین‌المللی که به تقویت محور مقاومت منجر شود، استقبال کرد».
ایران از مرحله خطر عبور کرده است
سیدحسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ایران قدرتمندترین کشور محور مقاومت است و سال‌هاست که برای «ساقط کردن» نظام ایران و بازگرداندن آن به محور اسراییلی- امریکایی تلاش می‌شود اما این تلاش‌ها شکست خورده است. نصرالله گفت، ایران از مرحله خطر عبور کرده و موضوع «جنگ امریکا با ایران» تمام شده است. آن زمان که ترامپ از جنگ سخن می‌گفت، امام خامنه‌ای گفت جنگ نخواهد شد. شرط‌بندی امریکا و رژیم اسراییل برای اینکه ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد، تمام شده است. او افزود: ایران مرحله پیشین را پشت ‌سر گذاشته و با تحریم‌ها مبارزه خواهد کرد خواه امریکا به توافق هسته‌ای برگردد یا نه، تحریم‌ها را بردارد یا برندارد.گزینه‌های دشمن صهیونیستی و امریکا علیه ایران شکست خورده است، ایرانی‌های به اتفاقی که در تاسیسات نطنز رخ داد به شکلی جدی پاسخ دادند و بارزترین این پاسخ‌ها غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم بود که رژیم اسراییل را وحشت‌زده کرده است.
روزنامه جروزالم پست، بخشی از سخنان نصرالله در مورد برنامه هسته‌ای ایران را محورگزارش خود قرار داده است. این روزنامه از قول سیدحسن نصرالله تیتر زده است:«برنامه هسته‌ای ایران برای صلح است اما کابوسی برای اسراییل شده است.» این روزنامه به بخشی از صحبت‌های نصرالله اشاره کرده که در آن می‌گوید: «هیچ خطر عملی جنگ علیه ایران دیگر وجود ندارد... نه ایالات متحده و نه دیگر کشورهای منطقه آنگونه که نتانیاهو آرزو می‌کرد، جنگی را با ایران آغاز نکردند. حالا ایران اورانیوم غنی‌شده بیشتری دارد و حتی اسراییلی‌ها هم اعتراف می‌کنند که ترک توافق هسته‌ای یک اشتباه از سوی متحدان آنان بود. به ‌رغم حمله اسراییلی به تاسیسات نطنز، ایران همچنان به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و حتی سطح غنی‌سازی را به 60 درصد رسانده است. قدرت هسته‌ای ایران یک کابوس برای اسراییلی‌هاست هر چند که قطعا هدف آن برنامه‌های صلح‌آمیز است».
هشدار به اسراییل
خبرگزاری شینهوای چین، هشدار دبیرکل حزب‌الله لبنان به اسراییل درخصوص هرگونه خطای محاسباتی را تیتر گزارش خود کرده است. این خبرگزاری چینی با اشاره به مانورهای نظامی ارتش اسراییل که قرار است از امروز (یکشنبه) در مرزهای جنوب لبنان آغاز شود، می‌نویسد که نصرالله در سخنرانی خود نسبت به هر اقدام اشتباه و خطایی از سوی اسراییل هنگام برگزاری این مانور هشدار داده است. این خبرگزاری در ادامه نوشته است که نصرالله تاکید کرد:«حزب‌الله هیچ اقدام خصمانه‌ای علیه لبنان را نخواهد بخشید.» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی‌اش به حمله موشکی مقاومت به تاسیسات اتمی دیمونا در اراضی اشغالی اشاره کرد و گفت: موشکی که به نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا اصابت کرد، نگرانی‌های فراوانی را در صفوف صهیونیست‌ها ایجاد کرد. او تاکید کرد، اگر جنگی در منطقه رخ دهد و هزاران موشک از بیش از یک جبهه شلیک شود، آیا پدافند هوایی رژیم اسراییل می‌تواند با این موشک‌ها مقابله کند؟ او افزود: اسراییل به‌ شدت از اینکه عملیات‌های مقاومتی به کرانه باختری کشیده شود نگران است. براساس آنچه که گفته شد، رژیم صهیونیستی هم‌اکنون با بسیاری از بحران‌های داخلی و خارجی مواجه است. دبیرکل حزب‌الله گفت: به دشمن اسراییلی درباره ارتکاب هر اقدام اشتباهی در آینده هشدار می‌دهم. هر اقدام اسراییل برای ضربه به قواعد درگیری یا اقدام امنیتی و نظامی در قبال لبنان، ماجراجویی خواهد بود و ما ابدا از آن نخواهیم گذشت.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها