رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545862

نتانیاهو فشارهای بین‌المللی برای توقف شهرک‌سازی در قدس را رد کرد

ساعت 24-نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به انتقادات جامعه بین‌المللی از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان گفت که هرگونه فشار برای توقف ساخت و ساز در قدس اشغالی را رد می‌کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در پی انتقادات بین‌المللی از حوادث اخیر در قدس اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و همچنین ادامه شهرک‌سازی این رژیم تأکید کرد که به شدت فشارها برای توقف شهرک‌سازی را رد می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، نتانیاهو امروز (یکشنبه) در پی موجی از انتقادات بین‌المللی از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، گفت که فشارها برای عدم ساخت و ساز در قدس اشغالی را «به شدت رد می‌کند».

صحن‌های مسجد الاقصی و محله‌های همجوار آن به خصوص محله «باب العامود» شامگاه جمعه هفته گذشته به صحنه حملات مجدد نظامیان صهیونیست به فلسطینیان تبدیل شد. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حملات شامگاه جمعه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در مسجد الاقصی، محله الشیخ جراح و باب العامود دستکم ۲۰۵ نفر زخمی شدند که ۸۸ نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، نتانیاهو با رد انتقادات بین‌المللی گفت: «ما به هیچ‌ قدرت خارجی افراطی اجازه نمی‌دهیم تا صلح و نظم موجود در اورشلیم (قدس) را تضعیف کند».

وی با نادیده گرفتن حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان در مسجد الاقصی ادامه داد: «ما همچنان آزادی نمازگزاران مذهبی را حفظ می‌کنیم اما اخلال در جامعه و خشونت را تاب نمی‌آوریم».

در روزهای گذشته صهیونیست‌های افراطی با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی مانع ادای فرایض دینی از سوی آن‌ها شدند و این در حالی بود که مأموران رژیم صهیونیستی نیز از آنان پشتیبانی می‌کردند. این اقدام به درگیری شدید میان مسلمانان و صهیونیست‌ها انجامیده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این حال با متهم کردن فلسطینیان گفت در مقابل آن دسته از فلسطینیانی که از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی بالن‌های آتش‌زا پرتاب می کنند، «اسرائیل به شدت به هر گلوله‌ای که از سمت غزه بیاید، پاسخ خواهد داد».

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها