رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545913

آینده ماشین گلزنی پرتغالی کجا رقم خواهد خورد؟

ساعت 24-یوونتوس در این فصل عملکرد موفقی نداشت و قهرمانی را به اینتر تقدیم کرد. اتفاقی که باعث شده مدیران این باشگاه در فکر ایجاد تغییرات باشند.

«چالش جدید»؛ این عبارتی بود کریستیانو رونالدو از آن با عنوان مهم‌ترین دلیلش برای جدایی از رئال مادرید پس از هت‌تریک در قهرمانی اروپا یاد کرد و باعث شد پای ستاره پرتغالی به یوونتوس باز شود. چالشی که اکنون سه سال از آغاز آن می‌گذرد و به نظر می‌رسد نتیجه‌اش دلخواه هیچ یک از طرفین معامله نبوده است.

مهم‌ترین دلیلی که یوونتوس را مجاب کرد تا 100 میلیون یورو برای رونالدوی 33 ساله پرداخت کند درخشش او در لیگ قهرمانان اروپا بود و تصور می‌شد شماره هفت رئال مادرید آخرین تکه پازل قهرمانی تورینی‌ها باشد اما در عمل اتفاقات دیگری رخ داد. البته رونالدو در مدت سه فصل حضورش در تورین موفق به زدن 102 گل شده که آمار درخشانی به حساب می‌آید اما ناکامی یوونتوس در کسب عنوان قهرمانی اروپا و هم‌چنین سری آ در این فصل باعث شده او هم مورد انتقاد قرار گیرد.

در سه فصل حضور فوق‌ستاره پرتغالی در یوونتوس آن‌ها مقابل تیم‌های آژاکس، لیون و پورتو که از نظر مهره به مراتب ضعیف‌تر از بانوی پیر هستند حذف شده‌اند. از طرفی پرداخت هزینه 100 میلیون یورویی برای رونالدو در کنار دستمزد هنگفت این ستاره توقعات را از او بالا برده است.

حال در شرایط فعلی که تیم یوونتوس به خاطر شرایط کرونا در بحران مالی به سر می‌برد جدایی این ستاره پرتغالی از بانوی پیر گزینه‌ای محتمل به نظر می‌رسد تا بخشی از ضررهای مالی این دوران جبران شود.

اولین مقصدی که در مورد آینده رونالدو مطرح شد حضور دوباره در تیم رئال مادرید بود که به نظر می‌رسد خود او هم تمایل زیادی به آن دارد اما فلورنتینو پرز خیلی زود این اخبار را تکذیب کرد و بسیار بعید است که رونالدو دوباره با پیراهن سفید لوس‌بلانکو به میدان برود.

در حال حاضر دو مقصد برای Cr7 در صورت ترک تورین بسیار محتمل به نظر می‌رسد و آن هم حضور در یکی از دو تیم پاریسن ژرمن و منچستریونایتد است. این روزها کیلیان امباپه فرانسوی بیش از هر زمان دیگری به رئال مادرید نزدیک شده و در صورت جدایی او رونالدو می‌تواند راهی پاریس شود. هم‌چنین از منچستریونایتد در سال‌های اخیر بارها به عنوان مقصد بعدی این فوق ستاره یاد شده و بعید نیست رونالدو به تیمی برگردد که برای اولین بار در آن‌جا توانست نام خودش را به عنوان یکی از بهترین‌های فوتبال جهان مطرح کند.

در این بین دو مقصد غیرمنتظره هم برای صاحب پنج توپ طلا وجود دارد؛ اولی بازگشت به کشور پرتغال و تیم اسپورتینگ است که چندی پیش توسط یکی از رسانه‌ها مطرح شد و شاید رونالدو در سال‌های پایانی فوتبال خود تصمیم بگیرد به تیمی برگردد که الفبای فوتبال را از آن‌جا آموخته است. مقصد دوم هم حضور او در فوتبال آمریکا و لیگ MLS است که می‌تواند از نظر تبلیغاتی برای این لیگ اتفاق بزرگی باشد.

البته جدایی کریس رونالدو از یوونتوس هنوز قطعی نشده و احتمال ادامه همکاری طرفین وجود دارد. به خصوص که هنوز تکلیف سرمربی فصل بعد این تیم هم مشخص نیست و بعید است مدیران باشگاه بدون نظر سرمربی تصمیم به فروش مهم‌ترین بازیکن خود بگیرند.

نکته حائز اهمیت درباره شرایط رونالدو پس از سه سال حضور در یوونتوس این است که به جرات می‌توان گفت از این انتقال هر سه طرف ماجرا ضرر کرده‌اند. رئال مادرید ماشین گلزنی خود را از دست داده و علی‌رغم هزینه بسیار هنوز نتوانسته جایگزین مناسبی برایش پیدا کند؛ یوونتوس با رونالدو هم به قهرمانی اروپا نرسید و برای اولین بار در 10 فصل اخیر رقابت بر سر قهرمانی سری‌آ را هم به اینتر واگذار کرد و رونالدو هم در چالش جدید خود شکست خورد و نتوانست با سومین تیم به قهرمانی اروپا برسد.

حال باید دید در نهایت مدیران یوونتوس و کریستیانو رونالدو چه برنامه‌ای برای آینده دارد و سرنوشت این همکاری به کجا خواهد رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها