رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545920

استقلال شکست خورد وهدیه سپاهان و پرسپولیس را نگرفت

ساعت 24 - در بیست و دومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، سپاهان و پرسپولیس به تساوی یک بر یک رسیدند، فولاد مقابل گل‌گهر به پیروزی رسید، نساجی با پیروزی برابر مس امیدهایش را زنده نگه داشت و تراکتور امیدهای خود برای بازگشت به کورس مدعیان را با تساوی در خانه پیکان کمرنگ کرد.

باخت

در بیست و دومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، سپاهان و پرسپولیس به تساوی یک بر یک رسیدند، فولاد مقابل گل‌گهر به پیروزی رسید، نساجی با پیروزی برابر مس امیدهایش را زنده نگه داشت و تراکتور امیدهای خود برای بازگشت به کورس مدعیان را با تساوی در خانه پیکان کمرنگ کرد.استقلال، تنها تیم لیگ برتر که تمام رقبایش به سود او نتیجه گرفته بودند در خانه مقابل ذوب آهن شکست خورد. ذوب آهن با پیروزی دو بر صفر برابر استقلال، هم امیدوار به باقی ماندن در لیگ برتر شد و هم سدی برای نزدیک نشدن استقلال به صدر جدول ساخت.اتفاق خاکستری هفته بیست و دوم، تکرار حواشی، درگیری‌ها و اشتباهات داوری در بازی سپاهان و پرسپولیس بود.هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، با خبر لغو و تعویق مجدد ۵ بازی عقب افتاده آغاز شد.

تعویق، پیش از آغاز

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، با خبر لغو و تعویق مجدد ۵ بازی عقب افتاده آغاز شد.ایسنا به نقل از سهیل مهدی رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، دلیل به تعویق افتادن مجدد بازی‌های معوقه تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را "تغییر مجدد برنامه‌های تیم ملی" دانست.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در هفته‌های اخیر، به کرات برنامه‌ آماده‌سازی خود را تغییر داد و باعث تغییر زمان‌بندی برنامه‌ مسابقات لیگ ایران شد.پیش از تغییرات، مقرر بود دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و استقلال به عنوان دیدار معوقه از هفته بیستم، جمعه ۳۱ اردیبهشت و دیدار تیم‌های فولاد خوزستان-تراکتور تبریز، سه شنبه ۴ خرداد برگزار شود. همچنین دیدارهای معوقه هفته بیست و یکم که قرار بود جمعه ۳۱ اردیبهشت مابین سایپا و فولاد خوزستان برگزار شود و همین‌طور دیدارهای روز سه شنبه چهارم خرداد مابین استقلال و شهرخودرو در تهران و ذوب آهن و پرسپولیس در اصفهان نیز به زمانی "نامعلوم" موکول شده است.

به گفته آقای مهدی، رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران تا سوم خرداد سال جاری مسابقات برگزار می شود و یک روز بعد، اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد.

جواد نکونام، سد راه امیر قلعه‌نویی

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران شنبه ۱۸ اردیبهشت با از ساعت ۲۰:۴۵ با دیدار تیم‌های مس و نساجی در رفسنجان آغاز شد.نماینده‌های رفسنجان و مازندران با انگیزه‌هایی متفاوت مقابل هم قرار گرفتند. مس هم‌چنان نیم نگاهی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشت و نساجی دنبال فرار از سقوط بود. انگیزه میهمان غلبه کرد و با تک گل شاهین ثاقبی به پیروزی رسید.در دیگر دیدار فولاد با گل لوسیانو پریرا از روی نقطه پنالتی، در خانه خود گل‌گهر سیرجان را شکست داد.

جواد نکونام با این نتیجه، امیر قلعه‌نویی را بیش از قبل از دست یافتن به یکی از سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا ناامید کرد. دقایق پایانی این مسابقه با درگیری بازیکنان دو تیم و ورود مربیان به زمین همراه شد.در آبادان، آلومینیوم با گل فراموش نشدنی که حامد پاکدل وارد دروازه صنعت نفت کرد به پیروزی رسید. روند کامیابی‌های علی‌رضا منصوریان سرمربی تازه وارد آلومینیوم، با این پیروزی هم‌چنان ادامه پیدا کرد.در تبریز، جدال تیم‌های در حال سقوط پیروز نداشت. ماشین‌سازی و سایپا با تساوی ۲ بر ۲ شانس سقوط را بیش از قبل بین هم تقسیم کردند. ماشین‌سازی با ۱۱ امتیاز تیم قعرنشین لیگ برتر ایران باقی ماند.این نخستین حضور فراز کمالوند، مربی سابق استقلال روی نیمکت سایپا به عنوان سرمربی بود.در دیداری یکشنبه ۱۹ اردیبهشت میان تیم‌های پیکان و تراکتور به تساوی یک بر یک رسید. مهدی تیکدری دقیقه ۱۰ برای تراکتور گل‌زنی کرد و محمدامین درویشی دقیقه ۵۲ بازی را برای میزبان به تساوی رساند.

گل هفته: چیپ بیست متری حامد پاکدل

عنوان گل برتر هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، به ضربه چیپ و والی حامد پاکدل که دقیقه شانزدهم وارد دروازه صنعت نفت آبادان شد تعلق می‌گیرد.

در جریان بازی صنعت نفت و آلومینیوم اراک، حامد پاکدل در حالی توپ را از گوشه سمت راست محوطه جریمه میزبان، وارد دروازه این تیم کرد که از سوی مدافعان حریف زیر فشار قرار داشت. مهاجم و هافبک هجومی آلومینیوم اراک پیش از این هم عنوان گل‌ برتر هفته را از آن خود کرده بود.هواداران پرسپولیس و سپاهان، بار دیگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های مورد نظر ستاد مبارزه با کرونا را شکستند.

اعتراض پرسپولیس به اتفاقات پیش از بازی

هواداران پرسپولیس و سپاهان، بار دیگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های مورد نظر ستاد مبارزه با کرونا را شکستند.براساس تصاویری که شبکه‌های اجتماعی وابسته به این دو باشگاه و رسانه‌های فارسی‌زبان داخل ایران منتشر کردند، هواداران پرسپولیس و سپاهان از ساعت‌ها پیش از آغاز مسابقه، مقابل هتل‌های دو تیم تجمع کرده بودند.تصاویری از سخنرانی افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس برای هوادارانی که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار هم مقابل هتل این تیم در اصفهان جمع شده بودند در فضای مجازی منتشر شده است. همین طور هواداران سپاهان مقابل هتل اقامت این تیم و کنار درهای ورودی ورزشگاه نقش جهان، از نکات ویژه این مسابقه بود.

خبرگزاری تسنیم دقایقی پیش از آغاز این مسابقه مدعی شد تعدادی از هواداران سپاهان که مقابل هتل پرسپولیس، مانع از حرکت اتوبوس بازیکنان و مربیان این تیم شده بودند، در ادامه نیز مقابل در ورزشگاه نقش جهان حاضر شدند و با سر دادن شعارهایی تند علیه بازیکنان پرسپولیس مجدداً برای اتوبوس این تیم در مقطعی مشکل‌ساز شدند.خبرگزاری فارس نیز به نقل از باشگاه پرسپولیس، از شکایت حقوقی این باشگاه به سازمان لیگ به دلیل آن‌چه "توهین، تهدید، ایجاد اغتشاش و ناامنی از سوی هواداران منتسب به سپاهان" خوانده بود خبر داد.

تساوی پرسپولیس و سپاهان به سود رقبا

یکشنبه، رقابت‌های لیگ برتر در هفته بیست و دوم با دیدار حساس سپاهان و پرسپولیس، دو مدعی جدی قهرمانی آغاز شد.در نیمه نخست، پرسپولیس می‌توانست با ضربات مهدی ترابی و شهریار مغانلو دروازه سپاهان را باز کند. همان طور که آن سوی زمین سپاهان با احسان حاج‌صفی هم فرصت گل‌زنی صد در صد داشت. عیسی آل‌کثیر پس از مصدومیت امید عالیشاه وارد زمین شد. تعویضی اجباری که شاید سرمربی پرسپولیس می‌خواست تا دقایق میانی نیمه دوم آن را نگه دارد.

اما دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. نیمه دوم با حملات مکرر هر دو تیم روی دروازه‌ها آغاز شد. اما عیسی آل‌کثیر بود که موفق شد دروازه میزبان را باز کند. دقیقه ۵۵ عیسی آل‌کثیر از پاس قیچی برگردان کمال کامیابی‌نیا در محوطه جریمه سپاهان یک گل ساخت.این گل، جغرافیای توپ در زمین بازی را به صورت کامل تغییر داد. سپاهان تیم هجومی زمین شد و سراپا حمله. حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس بارها دروازه تیمش را مقابل ضربات سنگین مهاجمان سپاهان حفظ کرد.

در نهایت حامد لک جایی دروازه‌اش باز شد که سیامک نعمتی تصمیم گرفت مسیر شوت محمد محبی را تغییر دهد. دقیقه ۸۸ ضربه محمد محبی با برخورد به بدن سیامک نعمتی وارد دروازه پرسپولیس شد.تساوی پرسپولیس و سپاهان هدیه بزرگ هفته به فرهاد مجیدی و استقلال بود.خبرگزاری مهر از درگیری شدید کمال کامیابی‌نیا بازیکن پرسپولیس با محمد محبی و امید نورافکن بازیکنان سپاهان خبر داد.

اتفاقات سیاه پس از سوت‌های اشتباه

هر دو تیم در جریان بازی به داوری مسابقه اعتراض داشتند. بازیکنان پرسپولیس در نیمه نخست و بازیکنان سپاهان در نیمه دوم مدعی بودند که بیژن حیدری داور این مسابقه، برای تیم‌شان از اعلام پنالتی صرف نظر کرده است.همچنین گزارشگر صداوسیمای جمهوری اسلامی در اصفهان نیز در تمام طول مسابقات تصمیمات داور بازی را علیه سپاهان می‌دانست.نوید مظفری، داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران و کارشناس داوری به ایسنا گفته است داور این مسابقه، دو پنالتی به سود تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را اعلام نکرد. آقای مظفری، در مجموع داوری این مسابقه را "ضعیف" دانست.

همچنین حسین زرگر دیگر کارشناس داوری در فوتبال ایران به خبرگزاری تسنیم گفته است که داور بازی در اعلام نکردن پنالتی برای هر یک از این دو تیم اشتباه کرده است.در پایان نیز، بازیکنان دو تیم با هم به درگیری لفظی و فیزیکی رسیدند. خبرگزاری مهر از درگیری شدید کمال کامیابی‌نیا بازیکن پرسپولیس با محمد محبی و امید نورافکن بازیکنان سپاهان خبر داد.رسانه‌های ایران از مصدوم شدن سیامک نعمتی در درگیری‌های پس از مسابقه از ناحیه کتف خبر داده‌اند.

اتفاق خاکستری هفته بیست و دوم، تکرار حواشی، درگیری‌ها و اشتباهات داوری در بازی سپاهان و پرسپولیس بود.

استقلال هفته رویایی‌ را خراب کرد

استقلال در حالی وارد آخرین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر شد که می‌دانست تمام اتفاقات هفته به سودش رقم خورده است.تساوی سپاهان و پرسپولیس، توقف تراکتور و ناکامی گل‌گهر، همه و همه هفته‌ای ایده‌آل را برای فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال ساخت. استقلال می‌توانست با پیروزی مقابل ذوب آهن قعرنشین، مهیای داربی شود.ولی تیم فرهاد مجیدی در همان دقایق ابتدایی دروازه‌اش باز شد. وحید محمدزاده دقیقه هفتم بازی، با سانتر کم نقص مجتبی حق‌دوست، دروازه استقلال را باز کرد.

استقلال از این پس تیمی سراسر هجومی شد. اما خط دفاعی و دروازه‌بان ذوب‌آهن بارها مقابل مهاجمان استقلال با چنگ و دندان از دروازه خود دفاع کردند.نیمه دوم باز هم این ذوب آهن بود که برخلاف جریان بازی به گل رسید. این بار میلاد جهانی از اشتباه عارف غلامی در قلب خط دفاعی استقلال نهایت بهره را برد و با شوتی از فاصله ۲۰ متری دروازه استقلال را باز کرد.

پس از باز شدن دوباره دروازه استقلال، حملات میزبان احساسی دنبال شد. شیخ دیاباته در این بازی بارها در موقعیت گل‌زنی قرار گرفت، اما در هر لحظه، بدترین انتخاب ممکن را داشت. هرچند که نمی‌توان از واکنش‌های درخشان شهاب گردان دروازه‌بان ذوب‌آهن به راحتی گذشت.در جریان این بازی، اتفاق ناخوشایند دیگری هم برای تیم فرهاد مجیدی افتاد. آرش رضاوند هافبک تیم استقلال با دریافت کارت زرد، داربی تهران را از دست داد.در نهایت استقلال در خانه مغلوب ذوب آهن شد. میهمان اصفهانی با این پیروزی تا رده سیزدهم جدول بالا آمد.در صورتی که نتیجه برعکس رقم می‌خورد و استقلال پیروز می‌شد، ذوب آهن در رده پانزدهم جدول، جدی‌ترین گزینه سقوط پس از ماشین سازی تبریز باقی می‌ماند و استقلال با یک بازی کمتر به فاصله پنج امتیازی پرسپولیس می‌رسید.

بهزاد غلامپور کمک مربی استقلال در جریان این بازی به دلیل اعتراض به قضاوت محمدعلی کاظمی کارت زرد دریافت کرد. نوید مظفری‌ کارشناس داوری فوتبال ایران به تسنیم گفته است که تنها اشتباه داور بازی، اعلام نکردن یک ضربه پنالتی در دقیقه ۵۱ به سود ذوب آهن بود.

بازیکن هفته: شهاب گردان

شهاب گردان دروازه‌بان ۳۶ ساله ذوب آهن، قطعا تاثیرگذارترین بازیکن هفته بیست و دوم بود. دروازه‌بانی که در هفته‌های گذشته، انتقادات بسیاری در مورد عملکردش به گوش می‌رسید، یکشنبه شب یک تنه مقابل خط حمله زهردار استقلال ایستاد.واکنش‌های آقای گردان بارها استقلال را از رسیدن به گل تساوی یا کم کردن فاصله باز داشت.عملکرد شهاب گردان، نه تنها معادله صدر جدول را تا حدودی تغییر داد، که هم ذوب آهن در حال سقوط را به بقا در لیگ برتر امیدوار کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها