رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545948

مصرف مداوم این خوراکی خوشمزه لاغرتان می کند

ساعت 24-آیا می دانید خوردن مرتب آجیل به طور بالقوه می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند؟ تحقیقات جدید حاکی از آن است که گنجاندن انواع آجیل‌ها در رژیم غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه به شما در طولانی مدت نیز کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهید.

یک مطالعه جدید نشان داد که افزودن مخلوطی از آجیل‌های درختی مختلف – که شامل بادام هندی، پسته، گردو و … است – در یک برنامه مدیریت وزن منجر به کاهش وزن قابل توجه و بهبود حس سیری می‌شود.

دراین مطالعه گروهی متشکل از ۹۵ زن و مرد که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند و بین سنین ۳۰-۶۸ سال داشتند به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه دستور داده شد که ۱.۵ اونس آجیل مخلوط درختی مصرف کنند در حالی که به گروه دیگر گفته شد که یک میان وعده چوب شور داشته باشند. توجه به این نکته مهم است که هر دو میان وعده به همان میزان کالری داشتند.

هر یک از شرکت کنندگان از رژیم لاغری با کاهش وزن استفاده کرد، به این معنی که آنها میزان کالری دریافتی خود را در حدود ۵۰۰ کالری روزانه کاهش داده و حدود سه ماه روی خوردن غذاهای بیشتر با چگالی کالری بالا تمرکز کردند. این مطالعه با یک برنامه نگهداری وزن ۱۲ هفته ایزو کالری به پایان رسید.

همانطور که مشخص شد، هر دو گروه در ۱۲ هفته اول کاهش وزن قابل توجهی را نشان داده‌اند، با این حال، ثابت شد که کسانی که در بخش نگهداری وزن به خوردن آجیل ادامه می‌دهند، سطح سیری را افزایش می‌دهند. محققان بر این باورند که عمدتاً به همین دلیل است که گروهی که آجیل می‌خورند در مقایسه با گروهی که میان وعده دیگری را می‌خورند، مدیریت وزن بهتری نیز نشان داده‌اند.

آجیل‌ها بسیار پر کالری هستند بنابراین بخشی از آن به اندازه ۱.۵ اونس می‌تواند از ۲۴۰ تا ۳۰۰ کالری باشد. همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و در نتیجه مانع از مصرف بیش از حد غذاهای پر کالری در اواخر روز می‌شود.

بعنوان مثال بادام یکی از انواع محبوب آجیل است که ممکن است به تقویت سیری کمک کند و تا حدی باعث کاهش وزن و همچنین حفظ وزن شود. یک مطالعه اخیر نشان داد که حدود ۲۰٪ کالری حاصل از چربی بادام در دستگاه گوارش جذب نمی‌شود، به این معنی که تعداد کالری ذکر شده در پشت یک جعبه بادام لزوماً به معنای جذب بدن شما به این مقدار نیست.

محققان همین مطالعه همچنین دریافتند که شرکت کنندگان علی رغم مصرف چربی و کالری بیشتر از بادام، وزن اضافه نکردند. آجیل‌های درختی وقتی به عنوان میان وعده در رژیم غذایی با محدودیت کالری استفاده می‌شوند، می‌توانند روشی مؤثر برای کاهش وزن باشند و به شما کمک می‌کنند تا به مرور وزن خود را حفظ کنید.

منبع: شفقنا زندگی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها